Λάνθιμος: «Παρεμβαίνω μόνο όταν νιώθω πως κάτι δεν ανήκει στην κόσμο της ταινίας»

nikol-kintman-lanthimos Twitter/Festival_Cannes
ΔΕΥΤΕΡΑ, 22 ΜΑΙΟΥ 2017

Ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνιστές του «The Killing of a Sacred Deer» μίλησαν, μεταξύ άλλων, για τη δημιουργική διεργασία στα διάφορα στάδια της ταινίας, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στο Φεστιβάλ Καννών 2017. Ας δούμε τα hoghlights όσων ειπώθηκαν.

Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα στο φετινό φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών. Ο σκηνοθέτης, μαζί με την Nicole Kidman και τον Barry Keoghan, έδωσε μια συνέντευξη Τύπου για την ταινία. Αρχικά, ο Έλληνας σκηνοθέτης ρωτήθηκε για την οικογένεια της Nicole Kidman στην ταινία και εάν την θεωρεί ως την τέλεια οικογένεια. «Δεν ξέρω εάν είναι η τέλεια οικογένεια, αλλά φαίνεται ότι τα πάνε καλά στην αρχή της ταινίας. Νομίζω πως όταν τα πράγματα παίρνουν κακή τροπή, μπορεί να αναδείξουν στοιχεία που δεν είναι απόλυτα τέλεια σε κάθε περίπτωση, σχέση ή οικογένεια. Οπότε, αυτό που νομίζω στην ταινία, είναι ακριβώς αυτό» απάντησε ο Λάνθιμος. «Ορισμένα πράγματα συμβαίνουν και αποκαλύπτουν την ανθρώπινη φύση. Ακόμα και εάν η σχέση ή [οι πρωταγωνιστές] φαίνεται να τα πάνε τέλεια, υπάρχουν ορισμένα αδύναμα σημεία στο πώς διάγουμε τις ζωές μας και δημιουργούμε σχέσεις» είπε στη συνέχεια.

FDC / Mathilde Petit

Η Nicole Kidman ρωτήθηκε εάν είχε δει τις προηγούμενες ταινίες του Λάνθιμου. Η απάντηση ήταν πως ακριβώς λόγω των προηγούμενων ταινιών του σκηνοθέτη, του έστελνε μηνύματα παρακαλώντας τον να παίξει σε μια ταινία του. Η Kidman ξεχώρισε τον σκηνοθέτη για το σπάνιο ταλέντο και το όραμά του, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη για οραματιστές δημιουργούς, όπως τον ίδιο, οι οποίοι καθορίζουν την πορεία τους. Από την πλευρά του, ο Λάνθιμος εξήγησε πως ο ίδιος δε δυσκολεύτηκε επιλέξει την Kidman, με την ηθοποιό να συμπληρώνει πως συμφωνούσαν στην προσέγγιση της ταινίας.

Ο Barry Keoghan αποκάλυψε πως συζητώντας με τον Λάνθιμο για τον χαρακτήρα του στην ταινία, το μόνο πράγμα που ήταν γνωστό, ήταν το όνομα του, Martin, το οποίο χαρακτήρισε «το όνομα ενός μικρού άνδρα για ένα μικρό αγόρι». Πάνω σε αυτό βασίστηκε η ερμηνεία του. Ο σκηνοθέτης στη συνέχεια ρωτήθηκε πώς σκηνοθετεί τους ηθοποιούς του, με τον Λάνθιμο να απαντά ότι δεν τους δίνει πολλές συμβουλές. Η Kidman σχολίασε πως ο Λάνθιμος ζητούσε μια φυσικότητα στις ερμηνείες και τους υπενθύμιζε συνεχώς «να μην υποδύονται», με τον Keoghan να συμπληρώνει χαρακτηριστικά πως «είναι λες και μισεί τους ηθοποιούς». Ο ίδιος ο σκηνοθέτης εξήγησε ότι παρεμβαίνει μονάχα όταν νιώθει πως κάτι δεν ανήκει στον κόσμο που πλάθει στις ταινίες του.

Στη συνέχεια της συνέντευξης ο σκηνοθέτης μίλησε για τη δημιουργική διαδικασία των ταινιών του. «Προσπαθώ να προγραμματίζω εκ των προτέρων, αλλά είναι μια διαδικασία που συνεχώς αλλάζει σε κάθε βήμα της πορείας. Όταν γράφουμε το σενάριο δεν έχω εικόνες στο μυαλό μου. Πρέπει να είμαι βέβαιος ότι έχουμε κάτι συγκεκριμένο που δουλεύει και μετά προσπαθώ να φανταστώ ποιοι θα παίξουν, ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, και αυτό τα αλλάζει όλα. Ποτέ δεν προσπαθώ να προσαρμόσω τους ηθοποιούς σε αυτό που περιγράφεται στο σενάριο. Είναι μια δεύτερη δημιουργική διαδικασία όπου επιλέγεις αυτούς τους ανθρώπους, έρχονται και αλλάζουν [την ταινία] και γίνεται κάτι άλλο. Το ίδιο συμβαίνει μετά με τις τοποθεσίες των γυρισμάτων και το πώς γίνονται τα γυρίσματα. Έχω μια ιδέα που πηγάζει από το κείμενο του σεναρίου και την ιστορία, αλλά, όταν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, φαίνεται τι δουλεύει και τι όχι. Μετά προσπαθείς να προχωρήσεις και να εξελιχθείς». Καταλήγοντας, ο Λάνθιμος μίλησε για το στάδιο του μοντάζ, δηλώνοντας πως, πέραν μικρών, κυρίως, αλλαγών αυτό που ξεχωρίζει στη διαδικασία είναι η μουσική επένδυση της ταινίας.