Πέντε λόγοι για να δεις το «Baby Driver» όταν γυρίσεις από τις διακοπές σου

baby-driver
ΤΕΤΑΡΤΗ, 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017

Η νέα ταινία του Edgar Wright αναμένεται να δώσει γκάζια στον φετινό Αύγουστο.

Το φετινό καλοκαίρι αποδεικνύεται αρκετά ενδιαφέρον για το σινεμά, αφού πέρα από αξιόλογα blockbuster που πετυχαίνουν το σκοπό τους, είτε αυτός είναι να διασκεδάσουν («Spider-Man: Homecoming»), είτε να προβληματίσουν («War for the Planet of the Apes»), η ανεξάρτητη πλευρά του κινηματογράφου φαίνεται αρκετά δυνατή μετά από χρόνια τέτοια εποχή, βρίσκοντας παράλληλα ανταπόκριση στο κοινό. Έχουμε δει ήδη το «Okja» του Bong Joon-ho στο Netflix και το «The Beguiled» της Sofia Coppola, δύο εξέχουσες περιπτώσεις ανεξάρτητου σινεμά και στο πεδίο της σύλληψης και σε αυτό της απόδοσης και μια ακόμη ταινία που περιμένουμε μέχρι το τέλος του καλοκαιριού είναι το «Baby Driver» του Edgar Wright, ο οποίος ευθύνεται για την περίφημη τριλογία Cornetto («Shaun of the Dead», «Hot Fuzz», «The World’s End») και για το λατρεμένο «Scott Pilgrom vs. The World» και σε κάθε περίπτωση είναι ένας από τους δημιουργούς που αγαπάμε.

Το «Baby Driver» είναι μια περιπέτεια δράσης που πίνει νερό στο όνομα του «The Driver» του Walter Hill και μοιάζει με το «Drive» αν αυτό ήταν πολύ πιο γρήγορο και πιο ανάλαφρα διασκεδαστικό, κάτι που σημαίνει ότι έχουμε έναν πρωταγωνιστή που οδηγάει πολύ καλά (ο Ansel Elgort) και που εμπλέκεται με το οργανωμένο έγκλημα, κάτι που οδηγεί σε αυτοκινητιστικές καταδιώξεις. Στην Ελλάδα η ταινία κυκλοφορεί στις 17 Αυγούστου, αλλά μιας και την είδαμε θα σας πούμε πέντε λόγους που αξίζει να την περιμένετε να τη δείτε μόλις γυρίσετε από τις διακοπές σας και θα επανέλθουμε για περισσότερα όταν βγει κανονικά στις αίθουσες.

- Η μουσική είναι το Α και το Ω στην ταινία. Κάθε φιλμ του Edgar Wright στηρίζεται πάνω στα γκάζια της μουσικής της, αλλά αυτή την φορά τα γκάζια είναι… κυριολεκτικά. Ο Baby είναι ένας ικανότατος οδηγός που είχε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα ως παιδί που του στοίχισε τους γονείς του και ένα πρόβλημα ακοής και για αυτό το λόγο ακούει 24 ώρες το 24ωρο μουσική για να μπορεί να συγκεντρώνεται. Στο iPod του υπάρχει μια τεράστια συλλογή από κλασικές funk, soul και rock επιτυχίες περασμένων δεκαετιών, από Queen μέχρι Jon Spencer Blues Explosion και από Beck μέχρι την Sky Ferreira που συμμετέχει σε flashbacks στο ρόλο της μητέρας του Baby. Πρώτα ήρθε η μουσική και στην πορεία πάτησε πάνω της όλη η ταινία. Έτσι φτιάχνει το σινεμά του ο Edgar Wright και για το «Baby Driver» το φανταστικό του soundtrack είναι όσο σημαντικό είναι και για το «La La Land» το στοιχείο του μιούζικαλ. Ο βασικός και κύριος λόγος που θα πας να δεις αυτή την ταινία είναι η μουσική της.

- Η αίσθηση του ρυθμού που έχει η ταινία είναι πάρα πολύ σωστή και συνδέεται σίγουρα και με τη μουσική της, αλλά και με μια μουσικότητα που είναι έμφυτη στο σκηνοθετικό στυλ του Wright. Σαν ένα πολύ καλό rock κομμάτι, ξέρει πότε να πατήσει γκάζι, πότε να ρίξει τους ρυθμούς και πότε να τους ανεβάσει ξανά και σε γενικές γραμμές είναι δίπλα στο θεατή και ξέρει να φτιάχνει ταινίες με τις οποίες το κοινό θα περάσει καλά. Δεν είναι πολλοί αυτοί που συνεχίζουν να έχουν αυτή την ικανότητα με το πέρασμα του χρόνου.

- Ο Jon Hamm έχει έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του μακριά από τον Don Draper, υποδυόμενος έναν κακοποιό με τον οποίο αναγκάζεται να συνεργαστεί ο Baby. Του δίνεται η ευκαιρία να αναδείξει και την κωμική πλευρά του αλλά και να εξελιχθεί σε μια μοχθηρή και απειλητική φιγούρα και η παρουσία του είναι ένας από τους λόγους να δεις το «Baby Driver».

- Αν έχεις παίξει ποτέ στη ζωή σου «Grand Theft Auto», τότε σίγουρα θα ανακαλύψεις αρκετούς λόγους να εκτιμήσεις αυτό που κάνει το «Baby Driver». Από αποστολή σε αποστολή και από καταδίωξη σε καταδίωξη, διατηρεί αυτή την ωμή αίσθηση αδρεναλίνης που είχες κάθε φορά που έπαιζες το κλασικό πια βιντεοπαιχνίδι που έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό και το σινεμά. Όλες οι ταινίες του Wright πατάνε πάνω στην αισθητική και την ατμόσφαιρα video gaming και εδώ αυτή η τάση είναι εμφανής για καλό.

- Τη διεύθυνση της φωτογραφίας έχει αναλάβει ο Bill Pope, συνεργάτης του Wright στα «Scott Pilgrim vs. The World» και «The World’s End», αλλά και υπεύθυνος για τη φωτογραφία της τριλογίας «The Matrix», του «Clueless», του «Spider-Man 2» και του τηλεοπτικού «Preacher» και το σίγουρο είναι ότι ξέρει από σωστό στυλιζάρισμα. Το «Baby Driver» πρώτα από όλα είναι μια ταινία που διδάσκει το coolness και είναι άψογα στημένη, ξέροντας πώς να διαχειριστεί το κάπως περιορισμένο για το είδος που εκπροσωπεί μπάτζετ της. Σπάνια συναντάς πλέον ταινίες δράσης με τόσο ωραίο συνδυασμό ρετρό και σύγχρονης αισθητικής.

Το «Baby Driver» κυκλοφορεί στις 17 Αυγούστου από την Feelgood Entertainment.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ / [email protected]