Γ.Σκιαδαρέσης: «Όλα γίνονται προκειμένου να εκποιηθεί οτιδήποτε διαθέτει η χώρα»

gskiadaresis-ola-ginontai-prokeimenou-na-ekpoiithei-otidipote-diathetei-i-xora-xora

ΔΕΥΤΕΡΑ, 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013

Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης αποκαλύπτει στο click@Life τα επενδυτικά σχέδια του «Ακάλυπτου»-Πέτρου Φιλιππίδη.

Ο «Ακάλυπτος», ο ήρωας που αγαπήσαμε στην τηλεόραση, μας φανερώνει το νέο του προφίλ στη μεγάλη οθόνη, στη νέα κωμωδία του Χρήστου Δήμα. Eπιστρατεύοντας τον Πέτρο Φιλιππίδη και τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση, στους δύο πρωταγωνιστικούς ρόλους, ο γνωστός σκηνοθέτης στο πολυαναμενόμενο κινηματογραφικό του εγχείρημα αφουγκράζεται τον επενδυτικό πυρετό των ημερών μας… Γερμανοί και Άραβες επενδυτές διεκδικούν τα «φιλέτα» ακινήτων που μοιράζει αφειδώς ο «Ακάλυπτος»-Πέτρος Φιλιππίδης, έχοντας στον πλευρό του τον αγαπημένο του φίλο, Μάκη (Γεράσιμο Σκιαδαρέση).

Κι επειδή τα σχέδια ενός φιλόδοξου «επιχειρηματία» τα μαθαίνεις από τον «εξ’ απορρήτων» συνεργάτη του, μιλήσαμε με τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση για τον «Ακάλυπτο», το real estate, τον ελληνικό κινηματογράφο και την περιβόητη κρίση.

Ο «Τίγρης» ή Μάκης: O Μάκης είναι η βιτρίνα του Ακάλυπτου. Είναι ο άνθρωπος που υπογράφει και που την πληρώνει. Είναι ο «αυτοφωράκιας» του. Ο Μάκης όχι μόνο δεν τολμάει όσα κάνει στην ταινία ο Ακάλυπτος, δεν μπορεί ούτε να τα φανταστεί. Βέβαια έχουμε και μια ανατροπή γιατί ο Μάκης μπαίνει στη φυλακή που ως γνωστόν είναι …μεγάλο σχολείο. Και ο Μάκης βγαίνει αρκετά «μορφωμένος».

Το σχολείο της φυλακής: Ο Μάκης μπαίνει φυλακή γιατί βάζει την υπογραφή του εκεί που δεν πρέπει: στις κομπίνες του Ακάλυπτου. Φυσικά, ο Ακάλυπτος προσπαθεί να τον βοηθήσει να δραπετεύσει. Υπάρχει η σκηνή μιας αποτυχημένης απόπειρας με ελικόπτερο -αλά Βλαστός. Το ζήτημα όμως είναι ότι ο Μάκης στη φυλακή έχει γνωρίσει τον «Σουλτάνο» που τον παίζει ο Κώστας Βουτσάς. Ο «Σουλτάνος» του έχει μάθει διάφορες συνταγές μαγειρικής. Είτε με φαγητά είτε και με άλλα πράγματα…Οπότε ο Μάκης βγαίνει μορφωμένος… Έχει τολμήσει πράγματα μέσα στη φυλακή, έχει ξεπεράσει τα όριά του, έχει πραγματοποιήσει τη δική του υπέρβαση.

Το δίδυμο Ανδρέας-Μάκης: Η πιο συναρπαστική πλευρά του ρόλου μου, είναι η σχέση του Μάκη, με τον Ανδρέα, με τον «Ακάλυπτο». Είναι μια πολύ ωραία ανδρική σχέση. Ή θα έλεγα, καλύτερα, είναι μια σχέση συζυγική, σχεδόν ερωτική. Δεν μπορεί ο ένας χωρίς τον άλλο.

Το ψυχογράφημα του Μάκη:Ο Μάκης είναι άτολμος, αν και θα ήθελε πάρα πολύ να είναι σαν τον Ακάλυπτο. Του το απαγορεύει βέβαια η ηθική και η συνείδησή του αλλά στην πραγματικότητα, τον θαυμάζει. Ξέρετε, οι άνθρωποι σαν τον Ακάλυπτο, έχουν μια γοητεία. Ο Ακάλυπτος για τον Μάκη είναι ένα σύμβολο ελευθερίας, καθώς δεν γνωρίζει φραγμούς ή όρια.

Πού κρύβεται ο «Ακάλυπτος»: Ο Ακάλυπτος είναι μια οικεία μορφή και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα της κρίσης. Κουβαλάμε τον Ακάλυπτο μέσα μας. Ακόμα και αν κάποιες φορές συγκρατούμαστε και δεν θέλουμε να κάνουμε τις κομπίνες του, επειδή έχουμε ηθικούς φραγμούς.

Ο «Ακάλυπτος» και η επικαιρότητα: Υπάρχει μια σατιρική διάθεση της ταινίας απέναντι στην επικαιρότητα, αρχίζοντας από το Βατοπαίδι και φτάνοντας στην προσπάθεια του Ακάλυπτου να πουλήσει την Ακρόπολη. Δεν λείπουν και οι πολιτικές αιχμές, χωρίς να γίνονται συγκεκριμένες αναφορές. Όλοι θα καταλάβουν τι εννοεί και σε ποιους αναφέρεται η ταινία.

Επενδυτικός οργασμός στην Ελλάδα: Εξαρτάται τι εννοούμε επενδύσεις, καθώς πίσω από όλο αυτό μπορεί να κρύβεται το ξεπούλημα της χώρας. Πιστεύω, έτσι κι αλλιώς, ότι προς τα εκεί πηγαίνει το πράγμα, να τα ξεπουλήσουμε όλα τελείως. Αυτό με πληγώνει. Δεν σημαίνει φυσικά ότι είμαι ενάντια σε κάποιες σοβαρές επενδύσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας. Αλλά θεωρώ ότι όλα γίνονται προκειμένου να εκποιηθεί οτιδήποτε διαθέτει η χώρα, είτε εργατικό δυναμικό, είτε χωράφια, νησιά, οτιδήποτε.

Το τηλεοπτικό, «ύποπτο» παρελθόν: Από τη στιγμή που δεν παίζουν οι βασικοί πρωταγωνιστές του σίριαλ, δηλαδή ο Αντώνης Καφετζόπουλος και ο Γιώργος Παρτσαλάκης, είχαμε την ευκαιρία να στήσουμε την ιστορία εξαρχής και να φύγουμε τελείως από την προηγούμενη τηλεοπτική εκδοχή της. Αν έπαιζε τον Ακάλυπτο ο Καφετζόπουλος κι εγώ θα έπρεπε ενδεχομένως να προσαρμόσω το παίξιμό μου σε αυτό του Παρσαλάκη. Όμως κάναμε κάτι σαν να ήταν τελείως παρθένο το έδαφος, χωρίς την προϊστορία των χαρακτήρων-παρότι κουβαλούν το δικό τους παρελθόν. Η χημεία που είχαμε με τον Πέτρο Φιλιππίδη ήταν εξαιρετική.

Η σκηνοθετική ματιά του Χρήστου Δήμα: Η κινηματογραφική γραφή του Χρήστου Δήμα είναι γρήγορη και με πολλά πλάνα, κι αυτό μου αρέσει πάρα πολύ. Επίσης, από ό, τι κατάλαβα είναι πολύ καλό ψαλίδι. Είμαι κι εγώ υπέρ του να κόβει κανείς και να σφίγγει τα πράγματα όσο γίνεται. Ο Χρήστος λοιπόν μου είπε ότι έχει κόψει περίπου μισή ώρα από την ταινία. Είναι κάτι που θεωρώ τολμηρό και μπράβο του που το έκανε. Από εκεί και πέρα το καλό, όταν δουλεύεις με τον Χρήστο είναι ότι νιώθεις μια τεράστια αγκαλιά, μια ασφάλεια. Είχα πολύ καιρό να νιώσω τόση αγάπη προς τον ηθοποιό.

Ελληνικός κινηματογράφος: Το πρόβλημα του ελληνικού κινηματογράφου οφείλεται στην έλλειψη σοβαρής παιδείας. Υπάρχουν αξιόλογοι σκηνοθέτες αλλά οι περισσότεροι είναι αυτοδίδακτοι στη δουλειά τους κι αυτό έχει κόστος, καθώς φαίνεται στο αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει μια Ακαδημία Κινηματογράφου, ούτε μια σοβαρή σχολή σεναρίου. Πάσχουμε εδώ και χρόνια. Πάνω που λέμε ότι πάει κάτι να γίνει στο ελληνικό σινεμά ξαναγυρίζουμε στα ίδια. Οπότε ακόμη και να απελευθερωθούν δυνάμεις από την τηλεόραση-λόγω κρίσης- δεν πρόκειται να βοηθήσουν. Γιατί και οι δυνάμεις που θα απελευθερωθούν από την τηλεόραση έχουν μάθει σε μια άλλου είδους δουλειά. Δεν νομίζω ότι θα βοηθήσουν ιδιαίτερα το σινεμά.

Οι αδυναμίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου: Υπάρχει μια περίεργη εσωστρέφεια και αδιαφορία για το τι και πόσο θα καταλάβει ο θεατής, καθώς δεν πληρούνται βασικοί κανόνες σεναρίου. Στις περισσότερες ταινίες έχω το ενδιαφέρον να δω τι θα γίνει στη συνέχεια. Τόσο απλά. Όπου και να τη σταματήσω την ταινία κάνει φινάλε μια χαρά. Το βασικό ζήτημα είναι ότι πρέπει να υπολογίσουμε ότι έχουμε να αφηγηθούμε μια ιστορία, με όσο το δυνατόν καλύτερο και πιο συναρπαστικό τρόπο. Δεν αναφέρομαι στο πειραματικό σινεμά που μπορεί να «σπάει» οποιαδήποτε κινηματογραφική σύμβαση και να κάνει άλλα πράγματα-αυτό είναι θεμιτό. Αναφέρομαι στη βασική δουλειά του σινεμά: στην παραγωγή ταινιών που απευθύνονται στο κοινό, είτε είναι εμπορικές, είτε «κουλτουριάρικες». Και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να μου κάνουν την ιστορία, να με αφορά, να είναι ενδιαφέρουσα και συναρπαστική και συνήθως αυτό δεν συμβαίνει.

Τα «ισχυρά χαρτιά» του «Ακάλυπτου»: Ο «Ακάλυπτος», εμάς τουλάχιστον τους συντελεστές, μας «άγγιξε». Ήταν μια κωμωδία που την ευχαριστήθηκα, τα πέρασα καλά και γέλασα. Ελπίζω η ταινία να «αγγίξει» και το κοινό.

Η κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου «Η σεξουαλική ζωή του κυρίου και της κυρίας Παπαχαραλάμπους» συνεχίζεται στο θέατρο Χώρα: Είναι μια αφορμή για να μιλήσουμε για τα σεξουαλικά προβλήματα των ζευγαριών μέσα στην κρίση. Είναι μια ευκαιρία να διασκεδάσουμε και να βγάλουμε προς τα έξω πράγματα που τα κρατάγαμε μέσα στην κρεβατοκάμαρά μας ή που δεν μοιραζόμασταν καν με τον σύντροφό μας. Κι αυτό λειτουργεί όπως έχει αποδείξει η πορεία της παράστασης εδώ και τρία χρόνια. Ο κόσμος έχει πολύ ανάγκη, να αφεθεί να μιλήσει λιγάκι, να γελάσει...

Το γέλιο: Μας λείπει το λυτρωτικό γέλιο. Με το γέλιο μπορείς να πεις πολύ σοβαρά πράγματα και να τα αντέξεις λίγο, να τα απενοχοποιήσεις και να μη φοβηθείς και να τα ομολογήσεις, διασκεδάζοντας.

Προσωπικό αντίδοτο στην κρίση: Τη μεγαλύτερη δύναμη την αντλώ από τα παιδιά μου. Κάποιες φορές με «παίρνει από κάτω» κι εμένα η κρίση και δίνω συνεχή αγώνα για να αντισταθώ…

Ταυτότητα ταινίας: Στη νέα παραγωγή συμπράττουν οι εταιρείες Καραγιάννης Καρατζόπουλος, Σπέντζος Films, View Master Films, CL Productions. To σενάριο είναι βασισμένο στο βιβλίο του Λευτέρη Καπώνη «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή». Ο συγγραφέας, μαζί με τους Κωνσταντίνα Γιαχαλή και Παναγιώτη Μαντζιαφό υπογράφουν τους σπαρταριστούς διαλόγους της ταινίας. Το δυνατό πρωταγωνιστικό καστ συμπληρώνεται ακόμη με τους: Κατερίνα Λέχου, Βασιλική Ανδρίτσου, Αθηνά Μαξίμου, Τζένη Θεωνά, Θανάσης Βισκαδουράκης, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Γιώργος Σουξές, Κώστας Βουτσάς, Αντώνης Λουδάρος, Γιάννης Στεφόπουλος. Μουσική: Goin’ Through.

Πληροφορίες: Η ταινία «Ακάλυπτος» του Χρήστου Δήμα θα βγει στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 14 Μαρτίου.

ΜΑΝΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ