Ρόμπερτ Ρέντφορντ: θαλασσόλυκος σε αγωνιώδη ναυτική περιπέτεια

rompert-rentfornt-thalassolukos-se-agoniodi-nautiki-peripeteia

ΤΡΙΤΗ, 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2013

Ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ παλεύει με τη θάλασσα στην αγωνιώδη ναυτική περιπέτεια του Τζέι Σι Τσάντορ «Όλα χάθηκαν» που θα προβληθεί και στη χώρα μας στις 7 Νοεμβρίου από την Αudiovisual.

Ο διάσημος ηθοποιός επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη σε μια παραγωγή με απαιτητικά γυρίσματα και σχεδόν καθόλου διαλόγους. Ερμηνεύει έναν ιστιοπλόο ο οποίος πλέει με το κότερό του στον Ινδικό Ωκεανό, αλλά μια ξαφνική σύγκρουση τον υποχρεώνει να βρεθεί στη μέση του ωκεανού, χωρίς όργανα πλοήγησης και ασύρματο.

Ο κινηματογραφιστής Τζέι Σι Τσάντορ ήθελε να γυρίσει μια περιπέτεια ανοιχτής θαλάσσης πολύ πριν το σεναριογραφικό και σκηνοθετικό ντεμπούτο το στο «Margin Call» το οποίο κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου. Χρειάστηκε όμως σχεδόν έξι χρόνια για να υλοποιήσει την αρχική του ιδέα για το «Όλα Χάθηκαν», μια βασανιστική ναυτική περιπέτεια που λαμβάνει χώρα εξ ολοκλήρου στον ωκεανό και παρουσιάζει έναν απλό, ανώνυμο και σχεδόν σιωπηλό χαρακτήρα.

«Είναι μια πολύ απλή ιστορία για έναν άνδρα σε βαθιά ενηλικίωση ο οποίος βγαίνει για ένα ταξίδι τεσσάρων-πέντε μηνών. Με την παρέμβαση της μοίρας, το σκάφος έχει ένα ατύχημα και ουσιαστικά παρασυρόμαστε μαζί του σε ένα ταξίδι οκτώ ημερών καθώς παλεύει για την επιβίωση», αναφέρει ο Τσάντορ σε πρόσφατες δηλώσεις του. Το σενάριο του σίγουρα αποτελεί ένα δύσκολο στοίχημα: δεν απλωνόταν σε 120 σελίδες όπως συμβαίνει συνήθως, αλλά περιελάμβανε μόλις 30 σελίδες, αφού είχε κυρίως περιγραφές σκηνών, χωρίς διαλόγους.

«Συμπαθούσα τον Τζέι Σι Τσάντορ. Κατά τη γνώμη μου, εκπροσωπούσε τον τύπο τού ανθρώπου που θέλουμε να στηρίξουμε. Είχε όραμα, ήταν μια νέα φωνή στον ορίζοντα και αφηγήθηκε την ιστορία του με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο», θυμάται ο Ρέντφορντ.

«Μου άρεσε ειλικρινά το σενάριο επειδή ήταν διαφορετικό», προσθέτει. «Ήταν τολμηρό. Ήταν εκκεντρικό και χωρίς διαλόγους. Ένιωσα ότι ο Τζέι Σι θα προχωρούσε με αυτό το όραμα αν και δεν ήταν απόλυτα ξεκάθαρο. Όμως πίστεψα ότι ήξερε τι έκανε και ότι το είχε στο μυαλό του. Ήξερα ότι θα στήριζα το όραμά του ακόμη και χωρίς να το γνωρίζω εξ ολοκλήρου και αυτό ήταν πολύ όμορφο και ενδιαφέρον για εμένα».

Ίσως μας εκπλήσσει ο Ρέντφορντ λέγοντας ότι δε βομβαρδίζεται από προτάσεις σκηνοθετών που υποστηρίζει για να πρωταγωνιστήσει σε ανεξάρτητες ταινίες. Το αντίθετο.

«Υπάρχει κάτι ειρωνικό σε αυτό, μετά από τόσα χρόνια που ξεκίνησε το Σάντανς και το φεστιβάλ κινηματογράφου, κανένας κινηματογραφιστής απ’ όσους υποστήριξα, δε με προσέλαβε ποτέ», και προσθέτει αστειευόμενος; «δε μου προσέφεραν ποτέ ρόλο! Μέχρι που το έκανε ο Τζέι Σι».

Πολλές σκηνές ήταν έντονα απαιτητικές για τον ηθοποιό, ο οποίος είναι γνωστό ότι κάνει ο ίδιος πολλές από τις επικίνδυνες σκηνές του: από το σκαρφάλωμα στο κατάρτι ύψους 19 μέτρων ως τη δραματική στιγμή, όταν παρασύρεται πίσω από το σκάφος κολυμπώντας κάτω από το νερό ανάμεσα στα βυθισμένα ιστία του. Και μετά μια εναρκτήρια σκηνή στην οποία το ιστιοπλοϊκό συγκρούεται με ένα κοντέινερ πλοίου και «ο άνθρωπός μας» πηδάει από το ένα στο άλλο.

Το «Όλα Χάθηκαν» είναι ένας ύμνος στη φαινομενικά δίχως όρια εφευρετικότητα και προσαρμοστικότητα ενός ανθρώπου, με τον χαρακτήρα τού Ρέντφορντ απλά να αρνείται να παραιτηθεί, όπως σημειώνουν οι συντελεστές της ταινίας.

Πληροφορίες: «Όλα χάθηκαν» από τις 7 Νοεμβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε διανομή της Audiovisual.