Ο επαναστάτης Κοριολανός του Ρέϊφ Φάινς

o-epanastatis-koriolanos-tou-reif-fains

O Ρέϊφ Φάινς και η κινηματογραφική του «μητέρα» Βανέσα Ρεντγκρέιβ στη φετινή Μπερλινάλε

ΚΥΡΙΑΚΗ, 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011

Οι επικές ιστορικές περιπέτειες αποκτούν επίκαιρες αιχμές. Μετά τον «Robin Hood» του Ρίντλεϊ Σκοτ, με πρωταγωνιστή τον Ράσελ Κρόου, ο Ρέϊφ Φάινς επιχειρεί να παρουσιάσει τον «Κοριολανό» του Σαίξπηρ ως πολέμιο της πολιτικής διαφθοράς.

Ο βρετανός ηθοποιός Ρέϊφ Φάινς, κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με μια σύγχρονη κινηματογραφική διασκευή του Κοριολανού του Σαίξπηρ, που παρουσιάστηκε στο φετινό κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου.

«Ο Κοριολανός», ανήκει στα λιγότερο γνωστά έργα του Σαίξπηρ, αλλά χάρη στον πρωταγωνιστή της «Λίστας του Σίντλερ» και του «Άγγλου ασθενή», ίσως έρθει στην πρώτη γραμμή της δημοσιότητας.

Η ιστορία του περιστρέφεται γύρω από έναν περήφανο ρωμαίο πολεμιστή ο οποίος, αφού εξορίστηκε από την Αιώνια Πόλη, συμμάχησε με τον εχθρό του προκειμένου να αγωνιστεί εναντίον του διεφθαρμένου πολιτικού σκηνικού της Ρώμης.

«Όταν έπαιξα το έργο αυτό στη σκηνή πριν από 10 χρόνια, το έβλεπα σαν ταινία», εξηγεί ο Φάινς στο BBC και συνεχίζει: «Το θεωρώ βαθιά συγκινητικό. Πρόκειται για ένα αγόρι στο σώμα ενός στρατιώτη. Νομίζω ότι ο Κοριολανός είναι κάτι σαν Σαμουράι. Το όλο του «είναι», έχει να κάνει με τον πόλεμο. Δε μπορεί τους συμβιβασμούς, δε μπορεί να συμφιλιωθεί με τους πολιτικούς. Έχει εμμονή με την αλήθεια, ακόμη και όταν αυτή οδηγεί στο να μην είναι δημοφιλής».

Ο Φάινς, σκηνοθετεί αλλά και πρωταγωνιστεί στην ταινία, μαζί με τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ ως τη μητέρα του, Volumnia και τον Τζέραρντ Μπάτλερ ως τον εχθρό του, Aufidius. Η παραγωγή της ταινίας κόστισε 10 εκατομμύρια δολάρια και τα δικαιώματά της στις ΗΠΑ, έχει η Weinstein Co.

Οι «βάναυσες» αλλαγές

«Έπρεπε να ψάξουμε φθηνές τοποθεσίες για τα γυρίσματα και καταλήξαμε στο Μαυροβούνιο, όπως και στο Βελιγράδι», δηλώνει ο Φάινς. Ωστόσο, θεωρεί ότι η ταινία «υποδηλώνει κι άλλες συγκρούσεις», όπως «αυτές στη σύγχρονη Βιρμανία, την Αθήνα ή την Αίγυπτο».

«Βλέπω τον απόηχο του αρχικού κειμένου του Σαίξπηρ στα πρόσφατα γεγονότα - την οικονομική κατάρρευση, τις διαμαρτυρίες των φοιτητών και τις ταραχές στη Μέση Ανατολή», τονίζει χαρακτηριστικά ο Φάινς. Τα γεγονότα στην ταινία, παρουσιάζονται μέσω τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων. Ο Φάινς και ο σεναριογράφος Τζον Λόγκαν δεν άλλαξαν κανένα μέρος του κειμένου, αλλά έκαναν κάποιες περικοπές. «Έπρεπε να είμαστε βάναυσοι», λέει ο Λόγκαν που θα είναι επίσης ένας εκ των σεναριογράφων στη νέα ταινία James Bond.