Αυτές που (παρα) ασχήμυναν για την τέχνη

kidman
ΔΕΥΤΕΡΑ, 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Το έχουμε πει χίλιες φορές: Η τέχνη θέλει θυσίες. Πολλές θυσίες, στις οποίες ακόμη και οι πιο σέξι κυρίες του Χόλιγουντ δυσκολεύονται να πουν όχι.

Ίσως η πιο γνωστή (και οσκαρική) περίπτωση είναι εκείνη της Charlize Theron, η οποία για χάρη του πρωταγωνιστικού ρόλου της στο «The Monster» (2003) χρειάστηκε να πάρει πολλά κιλά και να μεταμορφωθεί κυριολεκτικά σε ένα τέρας. Αν και είχε κάνει αρκετές επιτυχίες μέχρι τότε, το …τέρας αυτό ήταν που απογείωσε στην κυριολεξία την καριέρα της.

Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο το έκανε δίπλα στον Jim Carrey το 1994 στη «Μάσκα». Τότε πιτσιρίκα ακόμα, είχε καταγογητεύσει με τη σαγηνευτική ομορφιά της. Με τον καιρό η Cameron Diaz κατάφερε να πείσει το Χόλιγουντ, ότι εκτός από εμφάνιση και θανατηφόρο κορμί διαθέτει και ταλέντο. Σε αυτό συνέβαλε  και το μεγάλο «ναι» που είπε το 1999 στην παραγωγή της ταινίας «Βeing John Malkovich» (Στο μυαλό του John Malkovitch), όπου ως Lotte, μόνο γοητευτική δεν τη λες.

Η Gwyneth Paltrow πάλι έπαιξε εκ του ασφαλούς (γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση μην είμαστε και πλεονέκτες, η γυναίκα δε θα έβαζε ποτέ και για κανέναν λόγο κιλά, Gwyneth είναι αυτή).

Έτσι το 2001 στην ταινία «Shallow Hal» (Βαριά ερωτευμένος, 2001) ξέχασε την αψεγάδιαστη ομορφιά της – για λίγο- και το καλλίγραμμο σώμα της και εμφανίστηκε αγνώριστη φορώντας το κοστούμι της εύσωμης.

Αντίθετα, η Renee Zellweger, τόλμησε και τα κατάφερε περίφημα …στο να πάρει κιλά και μία υποψηφιότητα για Oscar Α’ γυναικείου ρόλου, ως Bridget Jones. Συνολικά πήρε 10 κιλά, φορούσε ό,τι λιγότερο κολακευτικό για χάρη του ρόλου της αλλά η ανταμοιβή της υποψηφιότητας της έδωσε άλλο αέρα.

Τέτοιον αέρα μάλιστα που τον επόμενο ακριβώς χρόνο ήρθε μία ακόμη υποψηφιότητα για το «Chicago», για το οποίο όχι μόνο δεν ασχήμυνε αλλά λικνίστηκε στους ρυθμούς του μπουρλέσκ.

Το τίμημα γα να γίνεις Frida Khalo, είναι πρώτα να βάλεις ένα τεράστιο φρύδι. Η ερμηνεία της Salma Hayek, στο ρόλο της διάσημης μεξικανής καλλιτέχνιδας στην ομότιτλη ταινία Frida (2002) ήταν υπέροχη και της χάρισε επίσης μία υποψηφιότητα (δίπλα στη Renee Zellweger του Chicago) γιαOscar Α’ γυναικείου ρόλου. Και οι δύο έχασαν αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία.

Τη Mariah Carey ηθοποιό δεν τη λες αλλά κοκέτα σίγουρα τη λες. Άρα όταν δέχτηκε το ρόλο για την ταινία «Precious» το 2009, της το αναγνώρισα. Ήταν τολμηρό. Ειδικά για αυτή. Οι παραγωγοί της απαγόρευσαν να φορά οποιοδήποτε ίχνος μέικ απ και σίγουρα τα ρούχα της δεν θύμιζαν σε τίποτα το glamour της Mariah που όλοι γνωρίζουμε.

Η τρίτη αψεγάδιαστη (μετά την Paltrow και την Carey) σίγουρα είναι η Nicole Kidman. H Αυστραλή ηθοποιός (που πλέον το ‘χει παρακάνει με τα botox) έπεισε τους λάτρεις του σινεμά και την Ακαδημία των χρυσών θείων Oscar ότι αξίζει να την πάρουν στα σοβαρά.

Και κάπως έτσι «άρπαξε» το 2003 το πολύτιμο βραβείο από την Salma Hayek (Frida) και τη Renee Zellweger (Chicago). Τα εύσημα βέβαια πάνε και στο τμήμα του μακιγιάζ της ταινίας «Οι ώρες» (The Hours, 2002) που δημιούργησαν μία υπέροχη Virginia Wolf και άνοιξαν την πόρτα του οσκαρικού club των ολίγων στη Nicole.

H πιο σοκαριστική εμφάνιση όμως ήταν αυτή της Hilary Swank, η οποία κλήθηκε να υποδυθεί την τραγική περίπτωση ενός ανθρώπου που γεννήθηκε σε λάθος σώμα, στην ταινία «Boys Don't Cry» το 1999. Ως Brandon Teena, ήταν εξαιρετική πέρα από κάθε αμφιβολία και σίγουρα το Oscar ήταν το ελάχιστο βραβείο για την ερμηνεία της.

Σόφη Ζιώγου
[email protected]