Όσα πέτυχαν σωστά τα βραβεία Emmy

emmy
ΔΕΥΤΕΡΑ, 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Τα φετινά βραβεία Emmy σηματοδότησαν το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας καινούριας τάξης πραγμάτων. Επιλέγουμε τα σημαντικότερα σημεία.

Η 67η τελετή απονομής των τηλεοπτικών βραβείων Emmy αποτελεί παρελθόν και μας άφησε πολλά να συζητήσουμε. Το «Game of Thrones» πήρε την αναγνώριση της Ακαδημίας στην Πέμπτη του σεζόν, ενώ ο Τζον Χαμ απέσπασε επιτέλους το πολυπόθητο αγαλματίδιο για την τελευταία σεζόν του «Mad Men». Ας ρίξουμε μια ματιά στα όσα θέλουμε να κρατήσουμε από αυτά τα Emmy μέσα από πέντε βασικά σημεία.

- Ήταν το «Game of Thrones» η καλύτερη φετινή σειρά; Όχι. Κοιτάζοντας μόνο όσες ήταν συνυποψήφιες στην κατηγορία καλύτερου Δράματος, το «Better Call Saul», το «Orange is the New Black» και το «Mad Men» στην τελευταία του σεζόν ίσως άξιζαν λίγο παραπάνω αυτό το βραβείο. Παρόλα αυτά φέτος το «Game of Thrones» πραγματοποίησε την πιο μεστή σεζόν του, χτίζοντας τη μυθολογία του Πάγου και της Φωτιάς με μαεστρικό τρόπο. Το 5x08 και 5x09 είναι με διαφορά ό,τι καλύτερο έχει παραδώσει η σειρά και δε μοιάζουν αποκομμένα από την υπόλοιπη σεζόν αλλά έγινε η κατάλληλη προεργασία για να φτάσουμε σε αυτά. Πολύ απλά, αν το «Game of Thrones» έπρεπε να βραβευθεί κάποια χρονιά, αυτή ας είναι η φετινή. Πάντα καλοδεχούμενη και η βράβευση του Πίτερ Ντίνκλειτζ και ας μην ήταν ο Τύριον αυτός που ξεχώρισε περισσότερο τη φετινή σεζόν.

- Έπρεπε να φτάσουμε στο τέλος του «Mad Men» για να εκτιμηθεί η ερμηνεία του Τζον Χαμ στο ρόλο του Ντον Ντρέιπερ, αλλά ας είναι. Για χρόνια επικρατούσε η άποψη ότι ο Χαμ είναι απλά ο γόης με τις περιορισμένες υποκριτικές ικανότητες που απλά αβαντάρεται από το ρόλο του, στην πορεία ωστόσο και καθώς το «Mad Men» γινόταν όλο και πιο σκοτεινό και οι απαιτήσεις μεγάλωναν. Εν τέλει, έγινε σαφές πως ο Τζον Χαμ «τιθάσευσε» τον Ντον και εισχώρησε στο πολυδαίδαλο μυαλό του. Αυτό το Emmy πηγαίνει για τη συνολική συνεισφορά του σε μια σειρά που όρισε το σύγχρονο τηλεοπτικό τοπίο.

- Το «How to Get Away with Murder» είχε μια περίεργη πρώτη σεζόν, όντας αρκετά εθιστικό αλλά ως εκεί. Οι αρετές της σειράς δεν ξεπερνούν το πόσο εύκολα μπορείς να κολλήσεις μαζί της και η πορεία της σεζόν ήταν φθίνουσα, η παρουσία της Βαϊόλα Ντέιβις υπήρξε πάντως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο. Δίνοντας μια απολαυστική ερμηνεία μακριά από ό,τι μας είχε συνηθίσει, δίκαια απέσπασε το βραβείο καλύτερης Α’ γυναικείας ερμηνείας σε Δράμα. Και αν είχες οποιαδήποτε ένσταση, βλέποντας τη νικητήρια ομιλία της αλλάζεις κατευθείαν άποψη.

- Το «Transparent» ήταν από τις καλύτερες σειρές της περασμένης σεζόν, πατώντας στο γλυκόπικρο κενό ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία. Τελικά κατέληξε στη δεύτερη κατηγορία, το δεδομένο πάντως είναι ότι άξιζε κάθε βραβείο σε κάθε κατηγορία. Και η βράβευση του Τζέφρι Τάμπορ στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου σε Κωμωδία λογίζεται ως ό,τι πιο δίκαιο. Το βραβείο καλύτερου σεναρίου για κωμωδία που πήγε στο «Transparent» για το αριστουργηματικό επεισόδιο «Best New Girl» είναι επίσης ό,τι πιο σωστό.

- Το «Orange is the New Black» είχε φέτος την πιο δραματική σεζόν του και αν κάπου στα μισά της σεζόν πραγματοποίησε μια μίνι κοιλιά, στο τέλος κατάφερε να λάμψει ως μια από τις κορυφαίες σειρές που παίζονται αυτή τη χρυσή εποχή της τηλεόρασης. Η Ούζο Αντούμπα είναι ξεκάθαρα ένα από τα μεγάλα ατού, αφού δύσκολα μπορείς να φανταστείς ο,τιδήποτε σχετίζεται με το «Orange is the New Black» χωρίς την «Crazy Eyes» μέσα στο κάδρο. Αποτελεί το τελειότερο παράδειγμα της σύζευξης του δράματος με την κωμωδία που πραγματοποιεί η σειρά και η Αντούμπα σεζόν με τη σεζόν δίνει όλο και μεγαλύτερο βάθος το ρόλο. Καμία δεν άξιζε αυτό το βραβείο περισσότερο, πλην ίσως της Λένα Χίντεϊ για την καθηλωτική φετινή ερμηνεία της στο «Game of Thrones». Και ο δακρυσμένος λόγος που έβγαλε είναι πέρα για πέρα αληθινός.

Γιάννης Μόσχος
[email protected]