Οι ταινίες της εβδομάδας (26/11/2015)

hunger-games
ΠΕΜΠΤΗ, 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Άκρως ενδιαφέρουσα κινηματογραφική εβδομάδα, με προτάσεις για τους λάτρεις των νεανικών blockbuster, του Στίβεν Σπίλμπεργκ και του νέου ελληνικού σινεμά.

«The Hunger Games: Επανάσταση – Μέρος ΙΙ»

Η Περιοχή 13 επαναστατεί εναντίον της απολυταρχικής Κάπιτολ. Το σύμβολο πια της Επανάστασης, η Κάτνις, μαζί με τους πιστούς της φίλους Πίτα, Γκέιλ και Φίνικ, αναλαμβάνουν να απελευθερώσουν τους κατοίκους της έκπτωτης Πάνεμ και να δολοφονήσουν τον Πρόεδρο Σνόου.

Το δεύτερο μέρος της Επανάστασης, και το τελευταίο της τετραλογίας των Αγώνων Πείνας, βασισμένο στο μυθιστόρημα της Σούζαν Κόλινς, «Κοτσυφόκισσα».

«Η γέφυρα των κατασκόπων»

Πρόκειται για την ιστορία του Τζέιμς Ντόνοβαν (Χανκς), ενός δικηγόρου από το Μπρούκλιν που βρίσκεται στο επίκεντρο του Ψυχρού Πολέμου όταν η CIA τον στέλνει σε μια σχεδόν αδύνατη αποστολή για την διαπραγμάτευση της απελευθέρωσης ενός κρατούμενου Αμερικανού πιλότου.

Η νέα συνεργασία του τρις βραβευμένου με Όσκαρ Στίβεν Σπίλμπεργκ και του δις βραβευμένου με Όσκαρ Τομ Χανκς είναι ένα γεμάτο σασπένς δράμα που βασίζεται σε απίστευτα αληθινά γεγονότα.

Διαβάστε εδώ την άποψή μας για την ταινία και εδώ το αφιέρωμά μας στις ιστορικές ταινίες του Σπίλμπεργκ.

«Chevalier»

Μια παρέα αντρών επιστρέφει από χειμερινή εκδρομή ψαρέματος σε ένα γιοτ. Όταν μια μηχανική βλάβη τους εγκλωβίζει στο σκάφος, κάπου στον Σαρωνικό, θα σκοτώσουν την ώρα τους με ένα αυτοσχέδιο παιχνίδι που ονομάζεται Chevalier. To Chevalier είναι τόσο διασκεδαστικό, όσο και βαθιά ανταγωνιστικό. Κανείς δεν θα κατέβει από το σκάφος, αν δεν ανακηρυχτεί ο νικητής.

Το «Chevalier» είναι η επόμενη ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη μετά το «Attenberg». Η Τσαγγάρη έγραψε το σενάριο μαζί με τον διακεκριμένο σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου (Κυνόδοντας, Άλπεις, Ο Αστακός).

Διαβάστε εδώ την άποψή μας για την ταινία και εδώ το αφιέρωμά μας στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά.

«99 σπίτια»

Στην επίκαιρη νέα ταινία του Ραμίν Μπαχράνι («Chop Shop», «Άντρας Σπρώχνει Καρότσι», «Αντίο Σόλο»), ο χαρισματικός και αδίστακτος επιχειρηματίας, Ρικ Κάρβερ (Μάικλ Σάνον) κερδίζει περιουσίες, επανακτώντας σπίτια και τζογάροντας στην αγορά ακινήτων και το Χρηματιστήριο. Όταν θα κάνει έξωση στον Ντένις Νας (Άντριου Γκάρφιλντ), ένα μόνο πατέρα που προσπαθεί να φροντίσει την μητέρα και τον μικρό του γιο, ο Νας είναι τόσο απεγνωσμένος να βρει μια λύση, για να παρέχει τα απαραίτητα στην οικογένεια του, που πιάνει δουλειά για τον Κάρβερ - τον άνθρωπο που τον εκδίωξε από το σπίτι του. Ο Κάρβερ υπόσχεται στον Νας ένα τρόπο για να ξανακερδίσει το σπίτι του και να μπορέσει να παρέχει ασφάλεια στην οικογένεια του, σταδιακά όμως τον παρασύρει σε ένα lifestyle πλούτου και γκλαμ. Είναι μια συμφωνία με το διάβολο που έρχεται με υψηλό τίμημα – υπό τις εντολές του Κάρβερ, ο Νας υποχρεώνεται να κάνει έξωση σε οικογένειες από τα σπίτια τους. Καθώς ο Νας πέφτει όλο και βαθύτερα στον ιστό του Κάρβερ, αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι η κατάσταση γίνεται ολοένα και πιο βίαιη και επικίνδυνη από ότι μπορούσε να φανταστεί.

«Άσφαλτος»

Μια εργατική πολυκατοικία στα προάστια του Παρισιού. Ένας ανελκυστήρας εκτός λειτουργίας. Τρεις απροσδόκητες συναντήσεις. Έξι αλλόκοτοι χαρακτήρες που έχουν να πουν τις δικές τους ιστορίες. Ιστορίες καθημερινής τρέλας. Θα μπορέσει ο δύστροπος Στέρνκοβιτς να αφήσει το αναπηρικό του καροτσάκι και να βρει τον έρωτα στο πρόσωπο της μοναχικής νυχτερινής νοσοκόμας; Θα καταφέρει ο Τσάρλι, ένας παραμελημένος έφηβος, να βοηθήσει την απόμακρη Ζαν Μεγιέρ, μια κάποτε διάσημη ηθοποιό των ’80s, να βρει ξανά έναν ρόλο σε μια ταινία; Τι θα απογίνει ο Τζον ΜακΚένζι, ο αστροναύτης της NASA που έπεσε από τον ουρανό και βρέθηκε υπό την προστασία της φιλόξενης κυρίας Χαμιντά από την Αλγερία; Και ποια είναι άραγε η πηγή αυτού του μυστηριώδους, δυσοίωνου ήχου που διαπερνά τον αέρα;

Με ένα αξιοζήλευτο καστ που περιλαμβάνει τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Βαλέρια Μπρούνι-Τεντέσκι και Μάικλ Πιτ, αλλά και τον χαρισματικό έφηβο γιο του, Ζιλ Μπενσετρί, ο Σαμιουέλ Μπενσετρί εκμηδενίζει την απόσταση από την απεραντοσύνη του διαστήματος μέχρι τα μουντά παρισινά προάστια, για να αφηγηθεί ένα σύγχρονο αστικό παραμύθι που αιωρείται ανάμεσα στον σουρεαλισμό και την τρυφερότητα, και αναδεικνύει τον παραλογισμό και την ποίηση της καθημερινότητας.