Οι ταινίες της εβδομάδας (21/1/2016)

revenant
ΠΕΜΠΤΗ, 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Έχουμε μπει για τα καλά στην οσκαρική περίοδο και αυτό βγαίνει και στις αίθουσες, με τις ελπίδες του Λεονάρντο Ντι Κάπριο για χρυσό αγαλματίδιο να μονοπωλούν το ενδιαφέρον.

«Η επιστροφή»

Βαθιά στην αχαρτογράφητη, άγρια φύση της Αμερικής, o κυνηγός Χιου Γκλας (Λεονάρντο ΝτιΚάπριο) βρίσκεται βαριά τραυματισμένος και εγκαταλελειμμένος από ένα μέλος της ομάδας του, τον προδότη Τζον Φιτζέραλντ (Τομ Χάρντι). Με ακλόνητη θέληση ως μοναδικό όπλο απέναντι στους κινδύνους, ο Γκλας περιπλανιέται σε ένα φοβερά εχθρικό περιβάλλον, μέσα στον αδίστακτο χειμώνα και περιτριγυρισμένος από εχθρικές φυλές, σε μια αδιάκοπη περιπέτεια αναζήτησης και επιβίωσης. Στόχος του: η εκδίκηση εναντίον του Φιτζέραλντ.

Μετά από το «Birdman» που έκλεψε τις εντυπώσεις το 2015 αποσπώντας, μεταξύ άλλων, 4 βραβεία Όσκαρ, η εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, υποψήφια για 12 Όσκαρ και βραβευμένη με 3 Χρυσές Σφαίρες, «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γ. Ινιαρίτου έρχεται να βάλει τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο σε τροχιά για το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του.

«Στιβ Τζομπς»

O υποψήφιος για Όσκαρ β’ ρόλου στην ταινία «12 χρόνια σκλάβος» Μάικλ Φασμπέντερ αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ένα πρόσωπο σταθμό για τον 20ο αιώνα, τον ιδιόρρυθμο γκουρού της τεχνολογίας και ιδρυτή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Apple, ο οποίος αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτίωναν την επικοινωνία των ανθρώπων και θα αύξαναν την αποδοτικότητά τους, την ίδια στιγμή που καθιστούσε εαυτόν από τους πλέον αντιπαθείς, αν όχι μισητούς, ανθρώπους.

Η νέα, «αλλιώτικη», κινηματογραφική βιογραφία του Στιβ Τζομπς ανήκει στον βραβευμένο με Όσκαρ για την ταινία «TheSocialNetwork» Άαρον Σόρκιν που την εμπνεύστηκε, βασισμένος στο πολλά αμφιλεγόμενο, μπεστ σέλερ βιβλίο του Γουόλτερ Άιζακσον αναφορικά με τον ιδρυτή της Apple.

Ο Ντάνι Μπόιλ, μετά τα «πειραγμένα» ρεαλιστικά δράματά του και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της χώρας του, αναλαμβάνει ένα ακόμα απαιτητικό εγχείρημα, Οσκαρικών προδιαγραφών: να φωτίσει κινηματογραφικά τρία λανσαρίσματα – σταθμούς στην καριέρα του Τζομπς: το Macintosh (1984), το ΝeΧΤcube (1988) και το iMac (1998).

«Οι ήρωες του κακού»

Μπορεί το θύμα να μεταμορφωθεί σε θύτη; Πού σταματούν τα αθώα παιχνίδια και πού αρχίζει η ανεξέλεγκτη καταβύθιση στη σκοτεινή πλευρά; Με αφετηρία το ακανθώδες ζήτημα του bullying και παραγωγό τον διάσημο σκηνοθέτη Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης»), ο Ζόε Μπεριατούα καταγράφει τον φαύλο κύκλο της βίας και της καταπίεσης, σε ένα νευρώδες ντεμπούτο γεμάτο ενέργεια και ανεπιτήδευτες ερμηνείες από τους τρεις ανήλικους, πρωτοεμφανιζόμενους πρωταγωνιστές. Διερευνώντας με τόλμη και φρεσκάδα το φαινόμενο της νεανικής εγκληματικότητας, «Οι ήρωες του κακού» φέρνουν στο μυαλό το «Κουρδιστό πορτοκάλι» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μια αναφορά πιο έντονη από ποτέ στην ευρηματική χρήση κομματιών κλασικής μουσικής, η ενσωμάτωση των οποίων υπήρξε καθοριστική για το μοντάζ της ταινίας.

«Κοκορόκι: Ο ήρωας της φάρμας»

Όταν γεννήθηκε ο Ρόκι ήταν ένα αδύναμο κοτοπουλάκι.
Αλλά όταν ο κακός μεγάλό-αγρότης της περιοχής απειλεί να καταστρέψει το σπίτι και την οικογένεια του, ο Ρόκι θα πρέπει να μεταμορφωθεί από ένα συνεσταλμένο, νεαρό «κοτόπουλο» σε ένα γενναίο κόκορα.

Ο Ρόκι και οι φίλοι του θα ξεκινήσουν για μια περιπέτεια που θα μας αποδείξει για μια ακόμη φορά, πως δεν πρέπει να κρίνουμε τίποτα από το μέγεθός του.

Η ταινία θα βγει στις αίθουσες μεταγλωττισμένη.

«Ιάκωβος, ο ψεύτης» (1974)

Προς το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, σε ένα εβραϊκό γκέτο που βρίσκεται σε κάποια χώρα της Ανατολικής Ευρώπης ο εβραίος Ιάκωβος ακούει τυχαία από το γερμανικό ράδιο ότι οι Ρώσοι νικούν στο Μέτωπο και πλησιάζουν προς το μέρος τους.

Όταν μεταβιβάζει την είδηση στους συγκρατούμενούς του, κανείς δεν το πιστεύει, γι’αυτό ο Ιάκωβος εφευρίσκει το ψέμα ότι έχει παράνομα ένα ραδιόφωνο. Από εκείνη την στιγμή κάθε φορά που οι άλλοι θα τον ρωτούν για την έκβαση του πολέμου, ο Ιάκωβος θα τους λέει για νέα φανταστική νίκη των Ρώσων.

Τα νέα ανεβάζουν το ηθικό της κοινότητας και ο Ιάκωβος βρίσκεται στο δίλημμα να αποκαλύψει την αλήθεια ή να τους κρατήσει στην εφησυχαστική πλάνη τους;