Θερινό σε όλη την Αθήνα ή όλη η Αθήνα ένα θερινό!

love-cinema
ΤΕΤΑΡΤΗ, 24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015

Το Athens Open Air Film Festival συνεχίζεται με ταινίες προσεκτικά διαλεγμένες, μετατρέποντας την πόλη σε ιδανικό τόπο για κινηματογραφόφιλους!

Το 5th Athens Open Air Film Festival ξεκίνησε τον Ιούνιο και θα διαρκέσει ως το Σεπτέμβριο μετατρέποντας την πόλη σε έναν τεράστιο, θερινό κινηματογράφο! Παραισθησιογόνες καταστάσεις, μία μαύρη κωμωδία, κλασικά αριστουργήματα και νέες συνεργασίες συνθέτουν τον Ιούνιο του καλοκαιρινού θεσμού, Athens Open Air Film Festival!

Τι είναι το Athens Open Air Film Festival

Πρόκειται ένα φεστιβάλ-γιορτή του κινηματογράφου που έκανε πρεμιέρα στο Ναό του Ολυμπίου Διός με την ταινία του Μπάστερ Κίτον «Ο Κινηματογραφιστής». Οι προβολές συνεχίζονται σε κεντρικά σημεία της πόλης με το «Ανεξέλεγκτες καταστάσεις» του Κεν Ράσελ (1980) στο Σινέ Ζέφυρος, ενώ στην πορεία ο πεζόδρομος της Φωκίωνος Νέγρη έχει σειρά με την σαρδόνια μαύρη κωμωδία του Μάικλ Λέμαν, «Heathers». (1988). Το φεστιβάλ που προγματοποιείται με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στην Ελλάδα μεταφέρεται και στον κήπο της Πειραιώς 260, στο πλαίσιο της συνεργασίας με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, όπου θα δούμε, την Κυριακή 28 Ιουνίου, το «Ο Μαγεμένος Αυλός» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, με την υποστήριξη της Πρεσβείας της Σουηδίας και την Δευτέρα 13 Ιουλίου, «Τα Παραμύθια του Χόφμαν» (1951) των Μάικλ Πάουελ & Έμερικ Πρέσμπεργκερ. Ο Ιούλιος συνεχίζει δυναμικά με τη θρυλική ταινία του Τζον Σταλ «Ας την Κρίνει ο Θεός» (1945), στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, την Τετάρτη 1η Ιουλίου. Οι βραδιές κινηματογράφου είναι όλες μοναδικές, όπως θα διαπιστώσετε από το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών. Όλες οι προβολές του φεστιβάλ ξεκινούν στις 21.00 και η είσοδος είναι ελεύθερη ενώ, τηρείται αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Τι θα δούμε στις επόμενες ημέρες

Τετάρτη 24 Ιουνίου | Σινέ Ζέφυρος
Ανεξέλεγκτες Καταστάσεις (Altered States)

Βρισκόμαστε στο τέλος της δεκαετίας του 1960. Ο φοιτητής Έντουαρντ Τζέσαπ, γνωστός για τις αντισυμβατικές μεθόδους του, διεξάγει πειράματα χρησιμοποιώντας ένα θάλαμο απομόνωσης και τον εαυτό του ως πειραματόζωο. Oι ριψοκίνδυνες μέθοδοί του θα τον οδηγήσουν σε έντονες παραισθήσεις και θρησκευτικής διάστασης εμπειρίες. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Εντι είναι πλέον καθηγητής στην ιατρική σχολή του Χάρβαρντ αλλά νιώθει ότι έχει χάσει τον πραγματικό στόχο του ως επιστήμονας και ερευνητής. Αποφασίζει, λοιπόν, να επανέλθει στη μελέτη πάνω στην αισθητηριακή στέρηση, χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά συγχρόνως παραισθησιογόνες ουσίες, χάνοντας τον έλεγχο όχι μόνο του επιστημονικού του στόχου, αλλά τελικά και του ίδιου του εαυτού του.
Εκθαμβωτική, καθηλωτική και σεναριακά (σχεδόν) ορθή (το έργο είναι βασισμένο σε βιβλίο του Πάντι Τσαγιέφσκι, ο οποίος μιλάει για τα πραγματικά πειράματα που έγιναν από τον καθηγητή Τζον Σ. Λίλι), η ταινία αποτελεί ένα από πιο οριακά -στα όρια cult- δοκίμια για τη μεγάλη μάχη μεταξύ ορθολογισμού και μεταφυσικής. Η «επιστήμη», η «θρησκεία», η «ηθική» και η «αγάπη» βρίσκονται στο κέντρο της «διαπραγμάτευσης», καταλήγοντας σε ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα, το οποίο έχει μείνει αξέχαστο για τις εκστατικές σκηνές οραμάτων και ναρκωτικών ταξιδιών που συνέλαβε με απίστευτη μαεστρία η κάμερα του Κεν Ράσελ. (Κώστας Αϊβαλιώτης). Σκηνοθεσία: Κεν Ράσελ
Πρωταγωνιστούν: Γουίλιαμ Χαρτ, Μπομπ Μπάλαμπαν, Μπλερ Μπράουν.

Πέμπτη 25 Ιουνίου | Φωκίωνος Νέγρη
Heathers (1988)


Η Βερόνικα γίνεται μέλος στην πιο δημοφιλή παρέα του σχολείου της που αποτελείται από τρία κορίτσια, όλες με το όνομα Χέδερ. Η επιλογή αυτή, όμως, εκτός του ότι τη φέρνει αντιμέτωπη με τους παλιούς της φίλους, την αναγκάζει να μετατραπεί και σε ένα πρόσωπο που τελικά αντιπαθεί, μέχρι που ο ερχομός ενός αντισυμβατικού νεαρού αγοριού στη ζωή της θα της προσφέρει μια απρόσμενη λύση σε μία, μόνο κατ' επίφαση, αδιέξοδη  κατάσταση.
Μετά από τόσα χρόνια μπορούμε χωρίς δεύτερες σκέψεις να ισχυριστούμε ότι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μάικλ Λέμαν δεν ήταν μόνο θαρραλέο ως προς τη θεματική που επέλεξε αλλά ότι επίσης κατάφερε να γίνει και κάτι παραπάνω από μία ασυνήθιστη μαύρη κωμωδία που διαδραματίζεται σε σχολείο. Σε αυτό το διάστημα βρήκε νέους θαυμαστές και πολυάριθμους μιμητές, ενώ η αιχμηρή σατιρική της διάθεση και οι αναρίθμητες ατάκες και σκηνές ανθολογίας την έχουν κατατάξει σε μια από τις καλύτερες και πιο αγαπημένες ταινίες της δεκαετίας του '80. (Κώστας Αϊβαλιώτης). Σκηνοθεσία: Μάικλ  Λέμαν. Πρωταγωνιστούν: Γουινόνα Ράιντερ, Κρίστιαν Σλέιτερ, Σάνεν Ντόχερτι.

Κυριακή 28 Ιουνίου | «Ο Μαγεμένος Αυλός» - στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Ο Μαγεμένος Αυλός (Trollflöjten)

Ο διακαής πόθος του σπουδαίου Σουηδού δημιουργού να καταπιαστεί με την περίφημη όπερα του Μότσαρτ κρατούσε άσβεστος από τα παιδικά του χρόνια. Ωστόσο, έπρεπε να περιμένει κάτι λιγότερο από μισό αιώνα προτού δώσει σάρκα και οστά σε ένα όραμα που αρχικά προοριζόταν για τη σουηδική τηλεόραση, πριν βρει το δρόμο για την κινηματογραφική διανομή και φυσικά το Φεστιβάλ των Καννών του 1975. Το μαγικό άγγιγμα του Μπέργκμαν υπερθεματίζει ως προς την ανάλαφρα χιουμοριστική διάσταση, αλλά και τη διαχρονικότητα που χαρακτηρίζει το πρωτότυπο λιμπρέτο, παραδίδοντας ένα φιλμ που διακρίνεται για την περίτεχνη πολιτικοποιημένη χροιά και τον στοχαστικό του προσανατολισμό. Έτσι, η αποστολή που αναλαμβάνει ο πρίγκιπας Ταμίνο (Γιόζεφ Κόστλινγκερ) από τη Βασίλισσα της Νύχτας (Μπίρτζιτ Νόρντιν) να απελευθερώσει την κόρη της, Παμίνα (Ίρμα Ουρίλα), από τα δεσμά του κακού ιερέα Ζαράστρο (Ούρλικ Κολντ) μεταφέρει την αρχέγονη μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό σε ένα πεδίο όπου η αγάπη θριαμβεύει, με το τελικό αποτέλεσμα να παντρεύει μοναδικά την ατμόσφαιρα της θεατρικής σκηνής και την επιβλητικότητα του οπερετικού θεάματος με την κινηματογραφική εμπειρία και αισθητική. (Νεκτάριος Σάκκας). Σκηνοθεσία: Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Παίζουν: Γιόζεφ Κόστλινγκερ, Ίρμα Ουρίλα, Ελίζαμπετ Έρικσον.

Τετάρτη 1η Ιουλίου | Μουσείο Μπενάκη
Ας την Κρίνει ο Θεός (Leave Her to Heaven)

Στην πιο διάσημη (και μαζί ασυνήθιστη) δημιουργία του, ο Τζον Σταλ δίνει απρόσμενα φαντασμαγορικές διαστάσεις σε μια ιστορία αρρωστημένου πάθους και δολοφονικής ζήλιας που έχει ως πρωταγωνίστρια μια στυγερή καλλονή η οποία είναι αποφασισμένη να επιστρατεύσει κάθε δυνατό μέσο προκειμένου να μην αφήσει κανένα να εισχωρήσει ανάμεσα στην ίδια και στον σύζυγό της. Δίκαια βραβευμένος με Οσκαρ για την δουλειά που επιδεικνύει εδώ, ο διευθυντής φωτογραφίας Λίον Σάμροϊ λούζει αυτό το εξεζητημένο δράμα μέσα σε έναν τεχνικολόρ και φωτογενή παροξυσμό που σπρώχνει το φιλμ στη σφαίρα του απόκοσμου και έρχεται σε ιδανική αντίστιξη με το νοσηρό και κατάμαυρο περιεχόμενο του φιλμ.
Παρακινούμενο από μια υπόγεια ονειρική υφή, που δίνει εξωπραγματικές διαστάσεις στα δρώμενα και ενίοτε τα εξυψώνει στη σφαίρα του μυθικού, το «Leave Her to Heaven» είναι η εξιστόρηση ενός τρελού έρωτα, μιας βαμπιρικής αγάπης και μιας ολέθριας εμμονής, όπως τα φυγαδεύει μοναδικά πίσω από τη φαρμακερή ομορφιά της η Τζιν Τίρνεϊ, και τα συλλαμβάνει μέσα στην παρανοϊκή all American καρτ ποστάλ του ο σκηνοθέτης.  (Λουκάς Κατσίκας). Σκηνοθεσία: Τζον Μ. Σταλ. Πρωταγωνιστούν: Τζιν Τίρνεϊ, Κόρνελ Γουάιλντ, Βίνσεντ Πράις, Τζιν Κρέιν.