Βάλαμε στο «μάτι» το ελληνικό καλοκαίρι

Συναντήσαμε την Νάντια Συνετού, δημιουργό των προϊόντων "Thiki", που είναι εμπνευσμένα από το ελληνικό καλοκαίρι και μιλήσαμε μαζί της, μεταξύ άλλων, για τις ιδιότητες των χρωμάτων και τις φετινές τάσεις σε beachwear.

Η εταιρεία, που μετρά τρία χρόνια λειτουργίας, πήρε το όνομά της από το αρχικό concept της, που αφορούσε σε θήκες κινητών με ελληνικό χαρακτήρα και στόχευε στο να είναι απλό, για να μπορεί να προφέρεται και από τους τουρίστες.

Πώς πήρες την απόφαση να καταπιαστείς με το αντικείμενο;

Στο κομμάτι του σχεδιασμού υπάρχει απόλυτος συσχετισμός. Σπούδασα Communications Design στο Pratt Institute της Νέας Υόρκης. Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα εργάστηκα στον κλάδο της διαφήμισης, έναν κλάδο που έχει πληγεί από την κρίση. Οι επιλογές ήταν δύο: αλλαγή, εν μέρει, κατεύθυνσης ή αλλαγή χώρας.

Αξιοσημείωτο ήταν και είναι πως σε μια χώρα με ποσοστό ανεργίας στα ύψη, τα iPhone ήταν περιζήτητα και σε εξάντληση. Τι θα μπορούσε να συνοδεύει και να είναι απαραίτητο στο πιο περιζήτητο προϊόν του πλανήτη; Μα φυσικά μια Thiki! Το πρώτο βήμα έγινε, η επόμενη κίνηση ήταν η εύρεση ενός δυνατού concept που θα έκανε την Thiki να διαφοροποιηθεί ως προϊόν. Ο τουρισμός δεν γνωρίζει την λέξη κρίση, άρα θα ταίριαζε απόλυτα με μια Thiki. Η ιδέα κλείδωσε. Η Thiki σχεδιάζει θήκες για iPhone με θέμα την Ελλάδα. Το κομμάτι του business σαφώς είναι κάτι νέο για μένα. Τα βήματα της εταιρείας είναι πολύ προσεκτικά και σταθερά.

Tη βάλατε στο μάτι; Κερδίστε τη! Δείτε τον διαγωνισμό που «τρέχει» μέσω Facebook ως την Τρίτη 19 Ιουλίου. 

Ποια άλλα προϊόντα δημιουργείς;

Η Thiki ξεκίνησε, όπως προανέφερα, με θήκες κινητών για iPhone, με ελληνικά στοιχεία πάντα σε μίνιμαλ σχεδιασμό. Πολύ σύντομα επεκτάθηκε και σε άλλες θήκες, όπως μαξιλαροθήκες, θήκες για iPad, νεσεσέρ. Η επιτυχία με ώθησε για περισσότερους κωδικούς όπως κούπες, σουβέρ, μαγνητάκια, τσάντες, μπλούζες, ακόμα και πετσέτες θαλάσσης.

Ποιο είναι το μότο σου;

Αναμφισβήτητα, το «όλα συνδέονται». Ιδέες, άνθρωποι, μοίρες. Το πιστεύω ακράδαντα. Δεν υπάρχουν αποτυχίες στη ζωή, μόνο μαθήματα. Όλα γίνονται για κάποιο λόγο. Η ζωή μάς δίνει μαθήματα, ωστόσο εμείς πρέπει να διαβάζουμε τα μηνύματά της. Όλα έχουν μια σύνδεση. Με υπομονή αργά η γρήγορα θα βρεθούμε στον στόχο μας. Είτε είναι επαγγελματικός ή προσωπικός.

Τι υλικά επιλέγεις για τις δημιουργίες σου;

    Θα απαντήσω αντίστροφα. Δεν επιλέγω οτιδήποτε έχει να κάνει με την βαναυσότητα των ζώων. Έχω αρνηθεί πρόταση μεγάλης εταιρίας του εξωτερικού να γίνει παραγωγή των σχεδίων μου με εκτύπωση πάνω σε δέρμα. Σε κανένα προϊόν της εταιρίας thiki δεν θα δείτε δερμάτινη ή γούνινη λεπτομέρεια.

    Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σου και με ποια αφορμή κατέληξες να είναι το μάτι σήμα κατατεθέν;

    Το μάτι είναι ένα σύμβολο που το συναντάμε σε πολλές χώρες. Εκτός από την αρχαία Ελλάδα, αντιπροσωπεύει πολλές κουλτούρες. Αυτό για εμάς ήταν ένα σημαντικό στοιχείο για την εμπορικότητά του. Το βρίσκαμε μόνο σε φυλαχτά και διακοσμητικά. Γιατί λοιπόν να μην υπάρχει και σε άλλα αντικείμενα καθημερινής χρήσης όπως τσάντες, κούπες, νεσεσέρ, μαξιλαροθήκες, θήκες κινητών, πετσέτες. Η Τhiki έκανε την αρχή! Η αποδοχή του κόσμου το έκανε σήμα κατατεθέν της εταιρείας.

    Υπάρχει κάποια τάση φέτος σε ό,τι αφορά το beachwear;

    Οι στρογγυλές πετσέτες είναι η νέα τάση και φυσικά το εκμεταλλευτήκαμε αναλόγως με το πιο εμπορικό μας σχέδιο, το μάτι, σε πολλούς χρωματικούς συνδυασμούς. Ακόμα και το κάθε χρώμα του ματιού έχει τον συμβολισμό του. Το πράσινο είναι το χρώμα της επιτυχίας, το κοραλλί της προστασίας. Το μαύρο μάτι συμβολίζει την δύναμη.

    Πώς θα σχολίαζες τη ζήτηση των προϊόντων σου εντός, με την ανταπόκριση εκτός Ελλάδας;

    H Τhiki κάνει εξαγωγές προϊόντων στην Αμερική, στην Ιαπωνία, στο Λίβανο, τη Φινλανδία, τη Γαλλία και την Αυστραλία. Η ανταπόκριση είναι θετική και ενθαρρυντική για το μέλλον της εταιρείας. Το ελληνικό στοιχείο, η ελληνική ιστορία και ο μίνιμαλ σχεδιασμός έχουν μεγάλη αποδοχή σε παγκόσμιο επίπεδο.

    Πού μπορούμε λοιπόν, να βρούμε τις δημιουργίες σου; 

      Τα Duty Free Shops είναι το κεντρικό κανάλι διανομής στην Ελλάδα και αποτέλεσαν το πρώτο εισιτήριο απογείωσης του brand. Εκτός από τα ελληνικά αεροδρόμια και τα ελληνικά νησιά, μπορείτε να τα βρείτε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και στη σελίδα μας στο facebook και το pinterest.

      Και θα ήθελα σ' αυτό το σημείο να αναφέρω πως, είμαστε πολύ περήφανοι για την επιλογή της εταιρίας μας και τη συνεργασία με το CMN (Centre des monuments nationaux), κλιμάκιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού της Γαλλίας. Η Thiki θα είναι προμηθευτής στα πωλητήρια των μουσείων της Γαλλίας, ενώ ως εταιρεία έχουμε λάβει δυο φορές συμμετοχή στην διεθνή εμπορική έκθεση Tokyo Gift Show στο Τόκυο της Ιαπωνίας με μεγάλη επιτυχία.

      ΜΑΡΙΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΚΗ / mport@clickatlife.gr

      διαβάστε επίσης
      • ΟΛΑ
      • CITYLIFE

      Κερδίστε 5 διπλές προσκλήσεις στις 5/11  για την παράσταση «Ο Εμίλ και οι ντετέκτιβ»,  στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».