ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ψάχνετε συμβουλές για καλύτερη διατροφή; Ποιά είναι η καλύτερη δίαιτα για εσάς; Βρείτε όλες τις πληροφορίες σχετικά με διατροφή και δίαιτα εδώ και δείτε τις πιο θρεπτικές συνταγές με τις λιγότερες θερμίδες! Αδυνατίστε και διατηρήστε τη γραμμή σας με τις συμβουλές του click@Life!

Οι 12 τροφές-όπλα κατά του καρκίνου

Υπάρχουν τροφές που μπορούν όχι μόνο να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, αλλά και να βοηθήσουν τους πάσχοντες στην ανάρρωση από αυτή την ασθένεια.

κατηγορίαΔιατροφή
ΕΠΟΜΕΝΟ
Usekeys to navigate

Ο μεγαλύτερος φόβος των περισσοτέρων, ο καρκίνος, μπορεί να ακούγεται και να είναι μια τρομερή ασθένεια, δεν είναι, όμως, όλες οι περιπτώσεις ίδιες και σίγουρα δεν είναι λίγες αυτές στις οποίες ο ασθενής μπορεί να ξεπεράσει τον σκόπελο και να ζήσει στη συνέχεια μια φυσιολογική ζωή. Πάντα, όμως, τόσο στην πρόληψη, όσο και στη θεραπεία και την ανάρρωση, η διατροφή παίζει έναν από τους πιο σημαντικούς ρόλους, καθώς μπορεί να δράσει κατά των ελευθέρων ριζών, να διορθώσει τις βλάβες στους ιστούς και να βοηθήσει στην αποτροπή μιας ενδεχόμενης μετάστασης.

Σύμφωνα με το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Έρευνας κατά του Καρκίνου και το Παγκόσμιο Κέντρο Ερευνών κατά του Καρκίνου, οι τροφές φυτικής προέλευσης έχουν προστατευτική δράση απέναντι σε πλήθος καρκίνων, συμπεριλαμβανομένου του οισοφαγικού, του καρκίνου του στομάχου, του εντέρου, του ήπατος, του παγκρέατος, των ωοθηκών, του ενδομητρίου και του προστάτη. Οι ειδικοί, μάλιστα, συστήνουν ότι το άτομο που πάσχει από καρκίνο θα πρέπει να επικεντρωθεί σε υγιεινές τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και θερμίδες, έτσι ώστε να τονώνεται ενεργειακά και να δυναμώνει το ανοσοποιητικό, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, ειδικά κατά τη θεραπεία και την ανάρρωση. Δείτε λοιπόν ποιες είναι οι θαυματουργές τροφές και βάλτε τες ούτως ή άλλως στη διατροφή σας σε γενναιόδωρες ποσότητες.

Ντομάτες: Το αγαπημένο συστατικό της περίφημης χωριάτικης σαλάτας που «μυρίζει» καλοκαίρι, οι ντομάτες, περιέχουν λυκοπένιο, αντιοξειδωτικό γνωστό για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Πρόσφατες μελέτες, μάλιστα, έχουν αποδείξει ότι η αύξηση στην πρόσληψη λυκοπενίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου του μαστού, του προστάτη, του παγκρέατος και του παχέος εντέρου, ενώ μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έδειξε ότι οι άντρες που περιλαμβάνουν τις ντομάτες στα γεύματά τους τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη στο 1/3 σε σχέση με όσους δεν καταναλώνουν ντομάτες.

Διαιτητικές φυτικές ίνες: Οι φυτικές ίνες προστατεύουν και βοηθούν στον «καθαρισμό» του οργανισμού από την ασθένεια, ενώ ταυτόχρονα, προσφέρουν το αίσθημα κορεσμού για περισσότερη ώρα, διατηρώντας το βάρος υγιές – ας μην ξεχνάμε ότι η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο για διάφορες ασθένειες, μεταξύ των οποίων και καρκίνου.

Αβοκάντο: Το φρούτο αυτό είναι πλούσιο σε γλουταθειόνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που επιτίθεται στις ελεύθερες ρίζες του σώματος, μπλοκάροντας την εντερική απορρόφηση συγκεκριμένων λιπαρών. Ακόμη, παρέχει κάλιο στον οργανισμό (περισσότερο από τις μπανάνες, οι οποίες φημίζονται για την περιεκτικότητά τους σε αυτό το μέταλλο) και αποτελεί πλούσια πηγή βήτα-καροτίνης, η οποία προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις και από διάφορα είδη καρκίνου, ιδίως του προστάτη, του στομάχου, των πνευμόνων, του στήθους, της ουροδόχου κύστης και του παχέος εντέρου.

Λαχανικά: Μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών είναι μερικά από τα πιο σημαντικά λαχανικά που πρέπει να περιέχει η διατροφή μας. Ο λόγος είναι ότι περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία δρουν κατά του καρκίνου, ενώ το μπρόκολο, το λάχανο και το κουνουπίδι περιέχουν το φυτοχημικό ινδόλη-3-καρβινόλη, το οποίο μπορεί να δράσει κατά του καρκίνου του μαστού, μετατρέποντας ένα οιστρογόνο που προωθεί τον καρκίνο, σε μια πιο προστατευτική για τον οργανισμό μορφή. Το μπρόκολο, επίσης, είναι πλούσιο σε σουλφοραφάνη, ένα φυτοχημικό που σύμφωνα με τους ειδικούς έχει βοηθητική δράση κατά του καρκίνου, ειδικά του καρκίνου του εντέρου. Πρόσφατα, μάλιστα, οι ειδικοί εκτίμησαν ότι το 30-40% όλων των καρκίνων μπορεί να αποφευχθεί με την κατανάλωση περισσότερων φρούτων, λαχανικών και τροφών φυτικής προέλευσης και τη μείωση πρόσληψης πολλών λιπαρών μέσω της διατροφής και δη κορεσμένων.

Καρότα: Διάφορες έρευνες μέχρι σήμερα έχουν δείξει ότι η φαλκαρινόλη, ουσία που περιέχεται στα καρότα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του καρκίνου, συν του ότι η βήτα καροτίνη ελαττώνει την πιθανότητα εμφάνισης συγκεκριμένων ειδών καρκίνου. Ακόμη πιο αισιόδοξοι είναι οι ερευνητές του Δανέζικου Ινστιτούτου Γεωργικών Επιστημών, οι οποίοι απομόνωσαν καρκινικά κύτταρα και διαπίστωσαν ότι αυτά αναπτύσσονται πιο αργά όταν εκτίθενται σε φαλκαρινόλη.

Καυτερές πιπεριές: Τα λαχανικά αυτά περιέχουν ένα χημικό που ονομάζεται καψαϊκίνη και έχει τη δυνατότητα να εξουδετερώσει συγκεκριμένες καρκινογόνες ουσίες, τις νιτροσαμίνες και να βοηθήσει στην αποτροπή εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

Κρεμμύδι και σκόρδο: Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2002 στο Journal of the National Cancer Institute φανέρωσε ότι η κατανάλωση τέτοιων λαχανικών, αλλά και του πράσου, μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη, λόγω του ότι περιέχουν συστατικά που αυξάνουν τη δραστηριότητα των απρόσβλητων κυττάρων που καταπολεμούν τον καρκίνο, εμποδίζοντας τις καρκινογενείς ουσίες από το να εισέλθουν στα υγιή κύτταρα, ενώ ταυτόχρονα καθυστερούν την ανάπτυξη όγκων. Διαφορετικές μελέτες αποδεικνύουν και πάλι τη σημαντική δράση των παραπάνω, κατά του καρκίνου του στομάχου, του οισοφάγου και του εντέρου.

Προϊόντα σόγιας: Οι τροφές που προέρχονται από σόγια είναι πλούσιες σε διάφορους τύπους φυτοοιστρογόνων - αδύναμους και μη στεροειδείς – που μπορούν να αποτρέψουν τόσο την εμφάνιση καρκίνου του μαστού, αλλά και του προστάτη, μπλοκάροντας διάφορες καρκινογόνες μεταβολές. Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε επίσης, ότι σύμφωνα με μελέτες, η πρόσληψη πρωτεΐνης σόγιας ανάμεσα σε ασθενείς μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας.

Σταφύλια: Περιέχουν βιοφλαβονοειδή, ισχυρά αντιοξειδωτικά που δρουν κατά του καρκίνου, ενώ ταυτόχρονα είναι πλούσια σε ρεσβερατρόλη, μια φυσική φαινόλη που εμποδίζει τη δράση των ενζύμων που διεγείρουν την ανάπτυξη των κυττάρων και «ρίχνουν» το ανοσοποιητικό.

Κουρκούμη: Έχει βρεθεί, σύμφωνα με μελέτες, ότι μπορεί να εμποδίσει τη μεταβολή, τον πολλαπλασιασμό και την εισβολή καρκινογενών κυττάρων.

Βατόμουρα: Όλα τα φρούτα της οικογένειας (βατόμουρα, σμέουρα, μύρτιλλα, κράνα, φράουλες κ.τλ.) είναι πλούσια σε ελαγικό οξύ, ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά που εμποδίζει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Ενθαρρυντικό είναι και το αποτέλεσμα ερευνών του Πανεπιστημίου του Οχάιο που έδειξε ότι η διατροφή που περιέχει τα παραπάνω φρούτα, παρουσιάζει 60% μείωση των όγκων του οισοφάγου και μέχρι και 80% μείωση των όγκων του εντέρου.

Πράσινο και μαύρο τσάι: Είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά γνωστά για τη δράση τους κατά τη διαίρεση των καρκινικών κυττάρων. Σύμφωνα, μάλιστα, με αναφορά στο Journal of Cellular Biochemistry, οι πολυφαινόλες αυτές, που βρίσκονται σε γενναιόδωρες ποσότητες στο πράσινο τσάι, το κόκκινο κρασί και το ελαιόλαδο, προστατεύουν ενάντια σε διάφορους τύπους καρκίνου.
blog comments powered by Disqus
 
 

Κερδίστε 2 διπλές προσκλήσεις στις 12/4 για "Christine Tobin - A Thousand kisses Deep" στο ...

 
  • Δημοφιλέστερα
  • Πρόσφατα