Μενού με βάση το DNA;

vita-mojo
ΤΡΙΤΗ, 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017

Αλυσίδα εστιατορίων-cafe του Λονδίνου έχει στόχο να ικανοποιήσει κάθε παραξενιά των πελατών της, φτάνοντας ακόμη και σε γενετικό επίπεδο.

Το γεύμα σε ένα εστιατόριο δεν είναι απλή υπόθεση, τουλάχιστον όχι για το Vita Mojo του Λονδίνου, το οποίο είναι το πρώτο που δημιουργεί προσωποποιημένα πιάτα, με βάση το DNA των πελατών του.

Η ιδέα ίσως να μην είναι απόλυτα καινούργια, αφού στο παρελθόν κάτι ανάλογο είχε γίνει για σκυλιά, αλλά και οδηγούς της Formula 1, όπως εξηγεί ο ιδρυτής του Vita Mojo, Nick Popovici. Ο ίδιος συνεχίζει λέγοντας ότι ήταν ώρα και για τους ανθρώπους να φτάσουν αυτή την πολυτέλεια, κάτι που πραγματοποιούν οι ίδιοι στα γεύματά τους. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το φαγητό είναι απόλυτα προσωποποιημένο, όχι μόνο με οδηγό τη γεύση, αλλά τα γονίδια του καθενός.

Αυτό αποτελεί μέρος μια τεράστιας τάσης που αφορά την ευζωία και την υγιεινή διατροφή, μια βιομηχανία με αξία που φτάνει τα 3,72 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με το Global Wellness Institute.

Στο Vita Mojo, λοιπόν, οι πελάτες μπορούν να χαρτογραφήσουν το DNA τους με 200 λίρες (δηλαδή κάτι παραπάνω από 220 ευρώ) κι έπειτα να δημιουργήσουν ένα προφίλ που περιλαμβάνει μεταλλάξεις του DNA, οι οποίες δείχνουν ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγει κάποιος και ποιες να καταναλώνει περισσότερο, π.χ. αν θα πρέπει να ακολουθεί διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή χαμηλή σε υδατάνθρακες κ.ο.κ.

Η εξέταση των γονιδίων πραγματοποιείται από την DNAFit και αποτελεί μέρος μιας βιομηχανίας που μάλλον θα αναπτυχθεί στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2022.

Όπως αναφέρει ο κύριος Pοpovici, το τεστ DNA υπήρχε και παλιότερα, ενώ υπάρχουν κι άλλες υπηρεσίες που συστήνουν την ανάλογη δίαιτα. Πουθενά, όμως, δεν εφαρμοζόταν κάτι παρόμοιο, που να φέρνει σε λιγότερα από 5 λεπτά ένα πιάτο που θα ταιριάζει στο DNA.

Η ευεξία και η υγεία αποτελούν σημαντικό κομμάτι για τους millennials πλέον και όπως όταν πάμε στο σούπερ μάρκετ, κάνουμε τις επιλογές μας βάσει γούστου, έτσι θα πρέπει να μπορούμε να απολαύσουμε το φαγητό μας, και βάσει γούστου και βάσει επιστήμης. Το DNA μας δίνει να καταλάβουμε πώς είναι φτιαγμένο το σώμα μας και τι χρειάζεται. Μπορεί να ακούγεται λίγο τρελό, αλλά είναι αληθινό, όπως προσθέτει ο Popovici.

To Vita Mojo έχει 3 καταστήματα στο κεντρικό Λονδίνο που ετοιμάζονται να παράσχουν προσωποποιημένα, γενετικά, γεύματα, ενώ η εταιρία βρίσκεται και εν μέσω ενός γύρου crowd-funding που υποστηρίζεται από τη γαλλική εταιρία catering Elior, αξίας 6 δισεκατομμυρίων ευρώ.