Τι δεν πρέπει να παραγγέλνετε ποτέ από την υπηρεσία δωματίου

room-service
ΔΕΥΤΕΡΑ, 16 ΜΑΙΟΥ 2016

Βρίσκεστε σε ταξίδι και είστε έτοιμοι να σηκώσετε το τηλέφωνο και να παραγγείλετε φαγητό από την υπηρεσία δωματίου; Διαβάστε τι να αποφύγετε για να μην το μετανιώνετε…

Η αλήθεια είναι ότι όλα έχουν καλύτερη γεύση όταν βρισκόμαστε στην άνεση ενός ξενοδοχείου, ξαπλωμένοι στο κρεβάτι κι έτοιμοι να καταβροχθίσουμε ό,τι έρθει μπροστά μας. Αν, όμως, αναζητάτε πάντα την ποιότητα στο φαγητό σας και δεν θέλετε να χαλάσετε το ταξίδι σας, ούτε να απογοητεύσετε τον ουρανίσκο σας και την τσέπη σας, δείτε τι πρέπει να αποφεύγετε πριν σηκώσετε το τηλέφωνο, καλέσετε το room service και παραγγείλετε.

Αν είστε στον 6ο όροφο ή ψηλότερα, προτιμήστε κάτι που είναι ήδη κρύο

Δεν έχει σημασία τι θα παραγγείλετε αν είστε σε ένα ξενοδοχείο με πολλούς ορόφους κι εσείς μένετε ψηλά. Ό,τι κι αν είναι αυτό, θα φτάσει κρύο. Ακόμη και με ανελκυστήρες αποκλειστικά για φαγητό, η διαδικασία μεταφοράς φαγητού από την κουζίνα στο υπόγειο μέχρι τον τελευταίο όροφο είναι μεγάλη. Κάντε το ίδιο κι όταν ο καιρός είναι άσχημος, καθώς το πιθανότερο είναι να έχουν μείνει οι περισσότεροι μέσα και να έχουν όλοι την ίδια σκέψη με εσάς: φαγητό ξενοδοχείου στο κρεβάτι. Αυτό σημαίνει ότι το φαγητό θα αργήσει, θα κρυώσει κι όπως αναφέρει η Lisa Brefere, σεφ ξενοδοχείων και ιδιοκτήτρια της συμβουλευτικής εταιρίας Gigachef, όταν παραγγέλνουν πολλοί ταυτόχρονα λόγω κακοκαιρίας, χρειάζεται έξτρα προσωπικό στην κουζίνα, που μπορεί να μην έχει τις απαραίτητες γνώσεις.

Αποφύγετε τα θαλασσινά και τα κρεμμύδια

Τα ψάρια δεν τα πάνε καλά με τα ταξίδια, μυρίζουν, συν του ότι δεν ξέρετε κατά πόσο είναι φρέσκα. Προτιμήστε κάτι πιο συνηθισμένο, όπως ένα σάντουιτς γαλοπούλας, που έχει μεγάλη ζήτηση και μικρότερη πιθανότητα να είναι μπαγιάτικο. Για λόγους οσμών στο δωμάτιο –αλλά και στην αναπνοή σας, ειδικά αν το ταξίδι σας είναι επαγγελματικό- αποφύγετε και τα κρεμμύδια, όπως και το ροκφόρ, ενώ οι γαρίδες πρέπει να μείνουν εκτός επίσης, καθώς η Brefere αναφέρει ότι τα κοκτέιλ γαρίδας μπορεί να έχουν ετοιμαστεί ώρες πριν, από κατεψυγμένα θαλασσινά. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να ρωτήσετε πληροφορίες για τα καλύτερα πιάτα και να κινηθείτε με βάση αυτές. Οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου θα σας πουν την αλήθεια, γιατί ξέρουν ότι όσο πιο ικανοποιημένοι μείνετε, τόσο μεγαλύτερο το φιλοδώρημα.

Προτιμήστε την μπριζόλα λιγότερο καλοψημένη απ’ ό,τι συνήθως

Το ταξίδι της… μπριζόλας σας στο ειδικό καροτσάκι σημαίνει ότι θα συνεχίσει να μαγειρεύεται ελαφρά μέχρι να φτάσει στο δωμάτιό σας, γι’ αυτό ζητήστε τη λιγότερο ψημένη απ’ ό,τι συνήθως, έτσι ώστε να φτάσει στο πιάτο σας στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Όσο γι’ αυτές τις γκουρμέ πίτσες που μπορεί να βρείτε στο μενού, πρέπει να ξέρετε ότι πιθανότατα δεν είναι «σπιτικές», αλλά κατεψυγμένες, στις οποίες προσθέτουν λίγα φύλλα βασιλικού για γαρνιτούρα.

Απορρίψτε τα πιάτα με πέστο ή αβοκάντο

Όσο περιμένουν στον πάγκο της κουζίνας μέχρι να χρησιμοποιηθούν, τόσο το πέστο, όσο και το αβοκάντο χάνουν εύκολα τη φρεσκάδα και την υφή τους. Μπορούν να καταναλωθούν, αλλά σίγουρα δεν είναι το ίδιο λαχταριστά. Ό,τι είναι τραγανό στην αρχική του μορφή, είτε πρόκειται για στικ μοτσαρέλας, είτε για onion rings κ.ο.κ. θα γίνει... μαστιχωτό στη συνέχεια, μέχρι να φτάσει στο δωμάτιό σας κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβετε υπόψη.

Μην παραγγείλετε καφέ

Σίγουρα θα έχετε ήδη ζήσει την εμπειρία του καφέ του room service και μάλλον θα προτιμήσετε να περιμένετε μέχρι να βρείτε εκτός ξενοδοχείου για να απολαύσετε τον καφέ σας. Αλλιώς σας περιμένει ένας καφές από μια καφετιέρα που σιγοβράζει συνεχώς, άνοστος, άγευστος και αποτυχημένος.

Ξέρατε ότι…

  • Η λογική του room service ξεκίνησε στο πολυτελές Waldorf Astoria New York, το οποίο ξεκίνησε να προσφέρει γεύματα στους επισκέπτες του τη δεκαετία του 1890. Όταν μετακόμισε στην Park Avenue, δημιουργήθηκε μια ειδική κουζίνα στον 18ο όροφο, για να ελαχιστοποιήσει το χρόνο παράδοσης στα δωμάτια που βρίσκονται ψηλά.
  • Το room service κάθε είδους φαίνεται πως εκλείπει, αφού τα τελευταία χρόνια, παρ’ όλο που οι επισκέπτες στα ξενοδοχεία αυξάνονται, η χρήση της υπηρεσίας δωματίου έχει πέσει κατά 25%.
  • Ακόμη και οι ταξιδιώτες για επαγγελματικούς λόγους μπορεί να παραπονεθούν αν πρόκειται να πληρώσουν 15 ευρώ για ένα club sandwich.
  • Πριν 3 χρόνια, το Hilton Midtown της Νέας Υόρκης, το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο στην πόλη «έκοψε» το room service κλείνοντας 55 θέσεις εργασίας, χωρίς να υποβαθμιστεί. Αντίθετα, το αντικατέστησε με ψυγείο όπου μπορεί κάποιος να πάρει ό,τι θέλει στο χέρι.