Τα οικολογικά αεροπορικά ταξίδια είναι πιο κοντά από ποτέ

aeroplano

Περισσότερη χρήση βιοκαυσίμου, λιγότερες εκπομπές άνθρακα,

ΤΕΤΑΡΤΗ, 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

Το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών προβλέπεται να είναι πιο οικολογικό στο μέλλον.

Οι οικολόγοι ανά τον κόσμο –αλλά και οι υπόλοιποι- έχουν ήδη αγαπήσει την ιδέα των βιοκαυσίμων για αεροπλάνα, αφού παράγουν σημαντικά λιγότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο. Το μειονέκτημα είναι ότι τα βιοκαύσιμα είναι πιο ακριβά και όπως όλοι ξέρουμε, οι αεροπορικές εταιρίες θέλουν μόνο να μειώσουν το κόστος τους κι όχι να το αυξήσουν.

Η αλλαγή μπορεί να έρθει χάρη στο Port of Seattle, που ελέγχει το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Σιάτλ, την βιώσιμη εταιρία καυσίμου SkyNRG και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Carbon War Room. Πρόσφατα, το τρίο αυτό ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται σε μια μελέτη που σχεδιάζει στρατηγικές που αντισταθμίζουν τη διαφορά στις τιμές των καυσίμων. Στόχος και ελπίδα τους είναι πως αν οι αεροπορικές αποζημιωθούν για τις διαφορές, τότε θα προτιμήσουν την πιο οικολογική επιλογή καυσίμου.

Το βιοκαύσιμο και το καύσιμο με βάση το πετρέλαιο συνδυάζονται και οι εκπομπές άνθρακα μειώνονται στο μισό

Προς το παρόν γίνονται κάποια ανεπίσημα βήματα για το πλάνο που περιλαμβάνει τη δημιουργία υποδομής στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σιάτλ-Τακόμα, το οποίο θα επιτρέπει στις αεροπορικές να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα για τα επιβατικά τζετ. Αν οι συνεργάτες επιτύχουν αυτό το στόχο, το αεροδρόμιο αυτό θα γίνει το πρώτο αμερικάνικο αεροδρόμιο που θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα για όλα τα επιβατικά αεροπλάνα του. Σύμφωνα με άρθρο του GeekWire, το μοναδικό άλλο αεροδρόμιο στον κόσμο που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο, είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο στο Όσλο της Νορβηγίας, το οποίο από τις αρχές του 2016 έχει αρχίσει να παρέχει βιοκαύσιμο στους πελάτες του.

Η επέκταση της χρήσης πιο καθαρών καυσίμων από ζάχαρη, καλαμπόκι, ξύλο κ.ο.κ., όμως, είναι πιο πολύπλοκη απ’ ό,τι φανταζόμαστε, καταρχάς γιατί η παραγωγή βιοκαύσιμου είναι, όπως είπαμε, πιο ακριβή, ενώ δεν πρόκειται να αντικαταστήσει εντελώς το καύσιμο με βάση το πετρέλαιο. Οι 2 τύποι συνδυάζονται και οι εκπομπές άνθρακα μειώνονται στο μισό. Τέλος, οι παράγοντες που οδηγούν τις τιμές του βιοκαυσίμου και του καυσίμου με βάση το πετρέλαιο κυμαίνονται ανεξάρτητα, κάτι που θα κάνει πολύ δύσκολη την πρόβλεψη των τιμών.

Παρ’ όλ’ αυτά, το GeekWire εξηγεί ότι η χρήση αυτού του είδους καυσίμου πρόκειται να επεκταθεί και ίσως δεν αργήσει να μπει για τα καλά στα αεροπορικά μας ταξίδια.

Η πρώτη εμπορική πτήση, πάντως, με βιοκαύσιμο έγινε τον Ιούνιο του 2011 από την KLM, από το Άμστερνταμ ως το Παρίσι με 171 επιβάτες κι έκτοτε έχουν γίνει αρκετές πτήσεις σε πειραματικό στάδιο από διάφορες εταιρίες.