Τι ετοιμάζει το Θέατρο Πορεία για τη νέα σεζόν;

megali-ximaira
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

Επτά παραστάσεις για όλα τα γούστα περιλαμβάνονται στο πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα της θεατρικής σκηνής του Δημήτρη Τάρλοου.

«Μήδεια»: Αφού πρωτοπαρουσιάστηκε για δύο βραδιές στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017, η κατά Δημήτρη Καραντζά «Μήδεια» θα επανακάμψει, αυτή τη φορά στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία. Πρόκειται για μια παράσταση, που αποτελεί απόπειρα ψηλάφησης του «συμπτώματος» του εμβληματικού προσώπου του Ευριπίδη σε ένα παράλληλο διάλογο με το σενάριο του Πιέρ-Πάολο Παζολίνι για το ομώνυμο έργο του , το έργο του Χάινερ Μίλλερ «Μήδειας Υλικό» και τη «Μήδεια» του Ανούιγ.

(από 5 έως 17 Σεπτεμβρίου)

«Η Μεγάλη Χίμαιρα»: Για τέταρτη σεζόν θα ανέβει στο Θέατρο Πορεία η sold-out παράσταση του Δημήτρη Τάρλοου, που αποτελεί θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση. Σε αυτό το επικό ερωτικό μελόδραμα παρακολουθούμε την ιστορία μιας Γαλλίδας, της Μαρίνας Μπαρέ, που έρχεται να ζήσει στην Ελλάδα ερωτευμένη και παντρεμένη με έναν Έλληνα εφοπλιστή, αλλά και παθιασμένη με την ελληνική κλασσική παιδεία. Ερχόμενη σε επαφή, όμως, με την ίδια τη χώρα των ονείρων της, συναντά τις δικές της Χίμαιρες: το δραματικό τοπίο, τραχύ κι αισθησιακό ταυτόχρονα, την παρασύρει σε μια μοιραία δίνη πάθους, πυροδοτεί τα παλιά ψυχολογικά της τραύματα και την οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.

(από 19 Σεπτεμβρίου έως 8 Οκτωβρίου)

«Η αγριόπαπια»: Με ένα από τα πιο εμβληματικά θεατρικά έργα του Ερρίκου Ίψεν θα καταπιαστεί την ερχόμενη θεατρική σεζόν ο Δημήτρης Τάρλοου, παρουσιάζοντας  το «Η αγριόπαπια ή η διαλεκτική της μετα-αρετής». Η υπόθεσή του έχει ως εξής: Ο Γκρέγκερς επιστρέφει στην πατρίδα του μετά από χρόνια απουσίας, έχοντας αναπτύξει τη φιλοσοφία του για τη ζωή, που συνοψίζεται στον αγώνα για επίτευξη της αλήθειας με κάθε θυσία. Επιστρέφοντας, ξανασυναντά τον παιδικό του φίλο Γιάλμαρ Έκνταλ, ο οποίος ζει σε μία πλάνη ως προς την οικογενειακή του γαλήνη, τη συζυγική του ευτυχία και το μέγεθος της προσωπικότητάς του. Ο Γκρέγκερς βρίσκει ευεπίφορο πεδίο άσκησης της φιλοσοφίας του και οδηγεί την οικογένεια Έκνταλ στην καταστροφή της ψευδαίσθησής της.

(από 22 Νοεμβρίου 2017 έως 3 Ιουνίου 2018)

«Λήθη»: Έξι χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, τον Φεβρουάριο του 2011 στο Θέατρο Πορεία, το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη επαναλαμβάνεται δια χειρός Δημήτρη Τάρλοου. Ο υπαρξιακός μονόλογος θα επαναληφθεί με την Μαριάννα Δημητρίου επί σκηνής να παίρνει τη σκυτάλη από τους Δημοσθένη Παπαδόπουλο και Εκάβη Ντούμα. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σημείωμα της παράστασης: « Η Λήθη είναι ένας άνθρωπος στο μεταίχμιο, όπως και η χώρα μας. Ένα βήμα ακόμα και βυθίζεται στην ευεργετική λησμονιά της. Ο θάνατος είναι ο φόβος του θανάτου και η κόρη της Έριδας, η αδερφή του Θανάτου και του Ύπνου μας αφηγείται πόσο σημαντικό είναι να αφήνεσαι στο τίποτα».

(από 5 Δεκεμβρίου και για 12 μόνο παραστάσεις)

«Το Ευχαριστημένο»: Μία ακόμη σκηνοθεσία από τον Δημήτρη Τάρλοου, αυτή τη φορά πάνω στο μυθιστόρημα της Μαρίνας Καραγάτση, που απέσπασε το 2009 το βραβείο του περιοδικού «Διαβάζω» και το οποίο θα διασκευάσει για το θέατρο η Έρι Κύργια. Στο ρόλο της Μαρίνας θα δούμε τη νεαρή Σίσσυ Τουμάση.

(από 22 Φεβρουαρίου 2018)

«Ο Αδαής και ο Παράφρων»: Πρωτοπαρουσιάστηκε τη σεζόν 2015-2016 στην Πειραματική Σκηνή (-1) του Εθνικού Θεάτρου, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, επανήλθε στη σκηνή, σε εκείνη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης. Και τώρα, «Ο Αδαής και ο Παράφρων» του Τόμας Μπέρνχαρντ δια χειρός Γιάννου Περλέγκα ετοιμάζεται για μια ακόμη επιστροφή του, για πρώτη φορά στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία. Πρόκειται για μία άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεΐκής χειραγώγησης στις σελίδες της οποίας, ο Αυστριακός συγγραφέας μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής, ενώ επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό» χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμα και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των αναγκών τους.

(από 16 Οκτωβρίου 2017)

«Ο κήπος του Ραπατσίνι»: Το διήγημα «Η κόρη του Ραπατσίνι» του Αμερικανού συγγραφέα Nathaniel Hawthorne μεταφέρει στη σκηνή υπό τον τίτλο «Ο κήπος του Ραπατσίνι» η Όλια Λαζαρίδου, αναλαμβάνοντας ρόλο ηθοποιού και σκηνοθέτη. Πρόκειται για ένα λυρικό παραμύθι, γραμμένο το 1844. To 1953 ο Octavio Paz μετέφερε το έργο στο θέατρο, σε συνεργασία με την ζωγράφο και συγγραφέα Leonora Carrington. ‘Εχει μεταφερθεί επίσης και στην όπερα το 1925, το 1983 και το 1991. Κατά τον Paz, το έργο αυτό θυμίζει ως είδος το Θέατρο Νο και το θέατρο του Calderόn, στην Ισπανία (χρυσός αιώνας).

(από 12 Οκτωβρίου 2017)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ