Ελληνικές αυτοβιογραφικές ιστορίες στα χρόνια της γερμανικής κατοχής επί σκηνής

xans
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Το θεατρικό έργο «Χανς- Μέσα στο Ένα το Πολύ» είναι το δεύτερο μέρος της καλλιτεχνικής σειράς «Η δική σου ιστορία» (Deine Geschichte), που αποτελεί πρωτοβουλία της Ελισάβετ Χάσσε.

Το θεατρικό έργο εμπνέεται από την ιστορία του δρ. Hans Löber, ο οποίος υπηρέτησε ως στρατιωτικός γιατρός το 1943-44, για ενάμιση χρόνο, στη Μήλο. Στο διάστημα αυτό έστελνε κάθε Κυριακή μια επιστολή στη σύζυγό του στη Γερμανία. Συνολικά, 57 επιστολές. Στα γράμματα περιγράφει την καθημερινή του ρουτίνα στο νησί. Ο σημερινός, ωστόσο, αναγνώστης δυσκολεύεται να πιστέψει ότι ο συντάκτης των επιστολών ήταν κατακτητής σε μια κατεχόμενη χώρα. Πολύ σύντομα, ο δρ. Löber ανακάλυψε ότι οι ντόπιοι είχαν άμεση ανάγκη από ιατρική περίθαλψη και φρόντισε να λειτουργήσει ένα νοσοκομείο για τους Μηλιούς, με την έγκριση των ανωτέρων του. Οι κάτοικοι που τον γνώρισαν εκείνη την εποχή μιλούν γι' αυτόν με ευγνωμοσύνη και συγκίνηση ακόμα και σήμερα. 

Το έργο βασίζεται εν μέρει σε αρχειακό υλικό, προσωπικές επιστολές, στρατιωτικά ντοκουμέντα, απομαγνητοφωνημένες διηγήσεις και μνήμες αυτοπτών μαρτύρων. Η σκηνοθέτις Ελισάβετ Χάσσε και ο συγγραφέας Jürgen Himmelsbach δημιουργούν μια παράσταση που συμπαρασύρει τον θεατή σε ένα συνειδησιακό ταξίδι σε ουδέτερο χωροχρόνο. Μέσω των τριών πρωταγωνιστών αναστοχαζόμαστε το νόημα της ευθύνης, του καθήκοντος και των ιδανικών. Επίσης, εννέα χορευτές πλαισιώνουν δραματουργικά την παράσταση. 

Το έργο θα ανεβεί για πρώτη φορά επί σκηνής στην Αθήνα (ΒIOS, Πειραιώς 84, Γκάζι) στις 10 και 11 Νοεμβρίου, στις 8 μ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες παραστάσεις σε Ελλάδα και Γερμανία. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη. 

Συντελεστές
Elissavet Hasse (ιδέα, σκηνοθεσία, παραγωγή)
Jürgen Himmelsbach (κείμενο και σκηνική μουσική)
Αιμιλία Μπουρίτη (χορογραφία) 
Martin Bretschneider, Ιωάννης Νικολάου, Ευτυχία Λιβανίου (ηθοποιοί)
Έλενα Παλλάντσα (μετάφραση από τα γερμανικά)
Φωτεινή Φιλοξενίου (σχεδιασμός αφίσας)   

Η παράσταση χρηματοδοτήθηκε από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εξωτερικών, από πόρους του Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον.