Η Μαριάννα Κάλμπαρη νέα καλλιτεχνική διεθύντρια στο «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν»

marianna-kalmpari-fotografia
ΤΕΤΑΡΤΗ, 26 ΜΑΡΤΙΟΥ 2014

Στο «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν», φορέα μιας βαριάς θεατρικής κληρονομιάς θα δοκιμαστεί η Μαριάννα Κάλμπαρη ως νέα καλλιτεχνική διευθύντρια, παραλαμβάνοντας τη «σκυτάλη» από τον Διαγόρα Χρονόπουλο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο μετά από πρόταση του αποχωρήσαντα καλλιτεχνικού διευθυντή Διαγόρα Χρονόπουλου, ο οποίος επί μια δεκαετία βρισκόταν στο τιμόνι του οργανισμού, αποφάσισε- ομόφωνα- την ανάθεση της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του θεάτρου, στην Μαριάννα Κάλμπαρη για την επόμενη τριετία.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο   Διαγόρας Χρονόπουλος θα συνεχίσει να προσφέρει την βοήθεια και την εμπειρία του ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, και θα παραμείνει στην θέση του Διευθυντού Σπουδών της  Δραματικής Σχολής Θεάτρου Τέχνης.

Στο καλλιτεχνικά γόνιμο έδαφος του Θεάτρου Τέχνης, ξεκίνησε τα πρώτα της βήματα η γνωστή σκηνοθέτις, συγγραφέας, ηθοποιός και μεταφράστρια Μαριάννα Κάλμπαρη.

Σπούδασε στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης και ίδια ανέλαβε να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις της στην υποκριτική τέχνη στη νέα γενιά σπουδαστών του ιστορικού θεάτρου από το 2005.

Οι σπουδές της στο θέατρο συμπληρώθηκαν επίσης στο Παρίσι με μαθήματα υποκριτικής στο στούντιο του Ανδρέα Βουτσινά (Atelier du theatre des cinquante) και σκηνοθεσία στο Charpentier art studio.

Πολλές από τις δουλειές της βρήκαν στέγη στο Θέατρο Τέχνης, όπως για παράδειγμα οι παραστάσεις  «Love, love, love» του Μάικ Μπάρτλετ, «Ανώνυμη αγία ή μια κοινότατη ιστορία» του Γιάννη Ρίτσου , «Δεν έχει ωραίες εικόνες» της Γερτρούδης Στάϊν, «Τρεις αδελφές-Περεστρόικα» , «Ιστορίες για γαμοφοβικούς» Β. Ραϊση-Μ. Κάλμπαρη, «Καϋμός» Καρόλου Κουν.

Κι άλλες παραστάσεις σε μεγάλες σκηνές φέρουν τη δική της χαρακτηριστική σφραγίδα: στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τα έργα  «Γκιγιόμ γλυκιά μου» του Γκιγιόμ Γκαλιέν, «Το μυστικό της κυρίας Έλεν» της Ελένης Ζιώγα και το «Έκτο πάτωμα» του Α. Ζερύ.

Στο θέατρο Αργώ : «Σκοτώνουμε τη μαμά;» Σαρλότ Κήτλεϋ, «Νέο αίμα» Μ. Κάλμπαρη,  «Wit- Εκτός κωδικού» Μάργκαρετ Εντσον.

Στο βιογραφικό της συμπεριλαμβάνονται και τα έργα: «Μια κανονική μέρα» της Κατερίνας Γιαννάκου (Olvio), «Μια πορνογραφική σχέση» του Φιλίπ Μπλαμπάν (Fresh Hotel), «Αναχώρηση» του Αντώνη Δωριάδη ( Πολιτιστική Ολυμπιάδα -Μονόλογοι 2003)  και τα μουσικά έργα :  «Σιωπή ο βασιλιάς ακούει» Μοσχόπουλου-Κυπουργού (Bios, Χυτήριο), «Η κοκκινοσκουφίτσα και ο καλός λύκος» όπερα -παρωδία Χαράλαμπου Γωγιού (Ροές), «Πληγή-όπερα σε επτά γεύματα» του  Χαράλαμπου Γωγιού (Φεστιβάλ Αθηνών), «Ιούλιος Καίσαρας»  του Χαίντελ και «Ορφέας στον Αδη»  (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης). 

Έχει σκηνοθετήσει τα δικά της έργα: «Μια ανάσα ακόμα» (Εθνικό Θέατρο Πειραματική Σκηνή), «Νέο αίμα» (θέατρο Αργώ) , «Ιστορίες για γαμοφοβικούς» (Θέατρο Τέχνης) των Βασίλη Ραϊση-Μ. Κάλμπαρη.

Έχει γράψει ακόμη τα έργα: «Αλμανάκ» σκηνοθεσία Π. Δεντάκη (Θέατρο Τέχνης) , «Βιομαγεία», σκην. Δ. Λιγνάδη (Εθνικό Θέατρο Πειραματική Σκηνή, «Τα τρένα κοιμούνται τη νύχτα», σκην. Φ. Λύτρα (Φεστιβάλ Τρίπολης).

Έχει γράψει τέσσερα έργα για παιδιά και έχει μεταφράσει θεατρικά έργα που έχουν ανέβει σε σκηνές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης («Ένα καπέλο από ψάθα Ιταλίας» Ε. Λαμπίς , «Τρείς αδελφές» Α. Τσέχωφ, «Αυτό το παιδί» Ζ. Πομμερά,   «Love, love, love» M. Μπάρτλετ κ.α ).

Μετέφρασε επίσης το λιμπρέττο του «Ορφέα στον Αδη» (ΜΜΘ). Ως ηθοποιός, συνεργάστηκε με το Θέατρο Τέχνης, το Εθνικό Θέατρο,
τον Τεχνοχώρο-Ομάδα Θέαμα, το ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου, τον ΟΕΘ-ΣΕΗ, τον Ελληνικό Κόσμο (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού).

Έχει παίξει σε ταινίες του Δημήτρη Αθανίτη και της Λουκίας Ρικάκη. Το σενάριο της μεγάλου μήκους ταινίας «Αίμα», του Διαμαντή Καραναστάση, είναι βασισμένο πάνω στο θεατρικό της έργο «Νέο αίμα».

Έχει επίσης διδάξει θέατρο στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσουν και στη Σχολή Μωραϊτη. Διδάσκει υποκριτική στην δραματική σχολή Πράξη Επτά.