«Αναζήτηση εργασίας-έργο σε τριάντα θραύσματα» και «Χίλντα»: επαναλήψεις παραστάσεων με γαλλικό άρωμα

anazitisi-ergasias-foto-2
ΠΕΜΠΤΗ, 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014

Ο Μισέλ Βιναβέρ, ο πετυχημένος επιχειρηματίας της Gillette και διαπρεπής θεατρικός συγγραφέας στρέφεται ενάντια στον κανιβαλισμό της ελεύθερης αγοράς στο δράμα «Αναζήτηση εργασίας-έργο σε τριάντα θραύσματα» , ενώ η βραβευμένη Μαρί Ντιάιγ σο θεατρικό της «Χίλντα» διερευνά-με αναπάντεχη οπτική γωνία, τις σχέσεις εξουσίας ανάμεσα σε μια υπηρέτρια και την κυρία της.

Είναι δύο ενδιαφέρουσες επιλογές, από το  Φεστιβάλ «Το Γαλλικό Θέατρο a la Grecque» που είχε φιλοξενηθεί την περασμένη άνοιξη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Οι παραστάσεις θα επαναληφθούν για περιορισμένο κύκλο παραστάσεων στην ίδια θεατρική στέγη, από τον Οκτώβριο. Δείγμα της δυναμικής σύγχρονων Γάλλων δημιουργών, τα έργα συστήνονται από Έλληνες σκηνοθέτες και μεταφραστές, ανοίγοντας μας ένα ακόμη παράθυρο στη γαλλική κουλτούρα.

Το έργο του Βιναβέρ, γραμμένο με νεωτερική αντίληψη, το 1971 μοιάζει σαν να σχολιάζει το τοπίο της σύγχρονης κρίσης. Ο πυρήνας της πλοκής περιστρέφεται γύρω από το διερευνητικό ραντεβού του άνεργου Φαζ, με τον κυνικό διεθυντή προσωπικού μιας πολυεθνικής εταιρείας. Η μετάφραση είναι της Δήμητρας Κονδυλάκη, ενώ τη σκηνοθεσία και έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους υπογράφει ο Θανάσης Σαράντος.

Αντίστοιχα, η «Χίλντα» της Μαρί Ντιάιγ, σε μετάφραση του θεατρικού συγγραφέα Ανδρέα Στάικου και σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου, σκιαγραφεί την αιώνια σχέση του εξουσιαστή και του εξουσιαζόμενου. Η κυρία επιζητά να πραγματοποιήσει τις ουτοπικές αντιλήψεις της για τη δημοκρατία και την ισότητα, όμως η υπηρέτριά της, η Χίλντα «θέλει απλώς να παραμείνει μια υπηρέτρια»…  Στην πρώτη παρουσίαση της παράστασης έπαιζαν οι Άννα Κουτσαφτίκη, Νικόλας Πιπεράς και  Ντάνη Γιαννακοπούλου και από όσο γνωρίζουμε δεν θα γίνει κάποια αλλαγή στην ομάδα των ερμηνευτών.

Μάνια Στάικου