Ο χορός κερδίζει τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών

magku-maren
ΤΡΙΤΗ, 19 ΜΑΙΟΥ 2015

Το καλοκαίρι πλησιάζει και μαζί του οι φετινές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών που αναμένουμε να το ομορφύνουν. Οι χορευτικές παραστάσεις έχουν εξέχοντα ρόλο και φέτος στην εκδήλωση, ο κόσμος ανταποκρίνεται, ας δούμε λοιπόν τι μας επιφυλάσσει το πρόγραμμα.

Ο χορός κέρδισε προς το παρόν τις εντυπώσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών, αφού έχουμε την πρώτη sold out παράσταση, το «Singspiele» της Μαγκύ Μαρέν, ένα σόλο που ερμηνεύει ο υπέροχος Νταβίντ Μαμπούς (9 και 10 Ιουνίου στην Πειραιώς 260). Για όσους δεν πρόλαβαν υπάρχουν ωστόσο και άλλες επιλογές, τις οποίες σας προτείνουμε ώστε να κλείσετε έγκαιρα τα εισιτήριά σας.

Όσοι αγαπούν τη δουλειά της Μαγκύ Μαρέν έχουν ακόμη τη δυνατότητα να προμηθευτούν εισιτήρια για το «BiΤ», την τελευταία δημιουργία  της γαλλίδας χορογράφου που ανεβαίνει και πάλι στην Πειραιώς 260 στις 2, 3 και 4 Ιουνίου.

Λίγες μέρες πιο μετά, στις 7 και 8 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260 φιλοξενείται μια ακόμη παράσταση χορού, το «Open Frontiers» από την Hellenic Dance Company, μια σπονδυλωτή παράσταση με τέσσερα έργα που σκοπό έχουν να προβληματίσουν το κοινό σχετικά με τις κοινωνικές συνθήκες και τη βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών.

ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΥ ΜΑΓΚΥ ΜΑΡΕΝ
BiΤ

Με περισσότερα από τριάντα χρόνια χορογραφικής ζωής, η Μαγκύ Μαρέν δεν έπαψε ποτέ να αμφισβητεί το «αισθητικά ορθό», να διερευνά τη δυνατότητα του ανθρώπινου σώματος να αφηγείται τη ζωή, αλλά και να ιντριγκάρει το κοινό, γοητεύοντάς το ή και προκαλώντας του αποστροφή.

Mε το «BiT» (2014), η περίφημη χορογράφος, εμβληματική μορφή του σύγχρονου γαλλικού χορού και αγαπημένη του ελληνικού κοινού επιστρέφει για πέμπτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Στις 2, 3 και 4 Ιουνίου, το «BiT» μας καλεί στην Πειραιώς 260 και μας βυθίζει σε ένα ρυθμικό σύμπαν που διεγείρει τις αισθήσεις:
Τρεις άνδρες και τρεις γυναίκες δονούνται υπό τους ήχους των κρουστών ή της ηλεκτρονικής μουσικής, συνθέτοντας εικόνες σκοτεινές μεγάλης εικαστικής δύναμης, που θυμίζουν πίνακες του Γκόγια ή του Μπος.

Με πηγή έμπνευσης το έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ «Ο ρυθμός και ο λόγος»,  η Μαγκύ Μαρέν μας βυθίζει σε ένα αγχωτικό ημίφως, υπογράφοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη, άλλοτε οργισμένη, βαθιά πολιτική ωστόσο, και σε ευθεία σύνδεση με τη ζωή, ως επιτομή προηγούμενων έργων.

Σύλληψη - χορογραφία Maguy Marin σε συνεργασία με τους Ulises Alvarez, Kaïs Chouibi, Laura Frigato, Daphné Koutsafti, Mayalen Otondo, Cathy Polo, Ennio Sammarco. Τεχνική διεύθυνση, φωτισμός Alexandre Béneteaud. Μουσική Charlie Aubry. Σκηνικά αντικείμενα Louise Gros, Laura Pignon. Κοστούμια Nelly Geyres, Raphaël Lo Bello. Ήχος Antoine Garry, Loïc Goubet. Διεύθυνση σκηνής Albin Chavignon. Σκηνικά la compagnie Maguy Marin. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Louise Mariotte.

Πληροφορίες: Ώρα έναρξης: 21:00. Τιμές εισιτηρίων: 25 ευρώ, 20 ευρώ (μειωμένο), 15 ευρώ (φοιτητικό), 5 ευρώ (άνεργοι, ΑΜΕΑ).

HELLENIC DANCE COMPANY
Open Frontiers / Ανοιχτά σύνορα

Η Hellenic Dance Company φέρνει στο Φεστιβάλ Αθηνών την σπονδυλωτή παράσταση με γενικό  τίτλο «Open Frontiers», προσδοκώντας, μέσα από τα τέσσερα έργα που την απαρτίζουν, να προβληματίσει και να αφυπνίσει το κοινό σχετικά με τις κοινωνικές συνθήκες και τη βαθιά υπαρξιακή κρίση των καιρών.

Τα έργα των Akram Khan, Martha Graham, Pascal Rioult και Tono Lachky που θα ερμηνεύσουν οι χορευτές της Hellenic Dance Company (της ομάδας της ΚΣΟΤ), επιλέχθηκαν ακριβώς γιατί όλα μαζί μπορούν να αποτελέσουν μια εκρηκτική δήλωση πάνω στα δεινά της ανθρωπότητας και τους κινδύνους για την ίδια τη ζωή.

Τέσσερις καλλιτέχνες από διαφορετικές εποχές, τέσσερα έργα σε διαφορετικό στυλ, αλλά με κοινή ανησυχία για το μέλλον, με κοινή αποστροφή στον εφησυχασμό και σαφή προσανατολισμό στην αντίδραση απέναντι σε όσα βάζουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ευτυχία.
Η παράσταση παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής τον Οκτώβριο του 2014, αποσπώντας ενθουσιώδεις κριτικές και τον ενθουσιασμό του κοινού.

Λίγα λόγια για τα έργα και τους δημιουργούς:

VERTICAL ROAD  του Akram Khan

Ο Άκραμ Καν είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους χορογράφους της γενιάς του. Ιδιαίτερα γνωστός για τις συνεργασίες του In-I (2008) με τη διάσημη ηθοποιό Juliette Binoche, Sacred Monsters(2006) με τη μεγάλη χορεύτρια Sylvie Guillem, και το βραβευμένο Ζero degrees (2005) με  τον Sidi Larbi Cherkaoui. ο Akram Khan παράλληλα έχει ιδρύσει την Akram Khan Company. Η χορευτική γλώσσα κάθε παραγωγής της έχει ως αφετηρία τις καταβολές του Καν στο κλασικό ινδικό ιδίωμα kathak και στη μαθητεία του στο σύγχρονο χορό. Το “Vertical Road” (βραβείο κριτών The Age για το καλύτερο νέο έργο του 2010), είναι ένα εμβληματικό έργο του Akram Khan για σύνολο σύγχρονου χορού, με μουσική που συνέθεσε ειδικά για το έργο ο επί πολλά χρόνια συνεργάτης του, συνθέτης Nitin Sawhney. Το Vertical Road αντλεί έμπνευση από την παράδοση των Σούφι και τον Πέρση ποιητή και φιλόσοφο Rumi.

«...όλο και περισσότερο, κατευθύνομαι απρόθυμα προς ένα ισχυρό οριζόντιο ρεύμα, το οποίο είναι ένα μέρος όπου ο χρόνος κινείται σε τόσο υψηλή ταχύτητα, ώστε και η αναπνοή μας ακόμη πρέπει να επιταχυνθεί προκειμένου ως ανθρώπινα όντα να επιβιώσουμε. Και πάντα πίστευα ότι ήταν στην αργή εκπνοή μας, ο τόπος όπου κατοικεί η αίσθηση της βαθιάς πνευματικής ενέργειας.  Σε ένα κόσμο που τρέχει τόσο γρήγορα, με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και της πληροφορίας, κατά κάποιο τρόπο είμαι διατεθειμένος να κινηθώ αντίθετα σ' αυτό το ρεύμα, προκειμένου να καταλάβω τι μπορεί να σημαίνει να συνδέομαι όχι μόνο πνευματικά, αλλά και κάθετα.»

PANORAMA της Martha Graham

Το «Panorama» που η χορογράφος εμπνεύστηκε και δημιούργησε το 1935 σε μια περίοδο που η καταπίεση των μειονοτήτων, η Μεγάλη Ύφεση και η άνοδος του φασισμού απασχολούσαν σοβαρά πολούς καλλιτέχνες. Διαποτισμένο από τις ανησυχίες αυτές, το Panorama γεννήθηκε για να εκφράσει τη δύναμη του ανθρώπου να αλλάξει τα πράγματα. Η Hellenic Dance Company ερμήνευσε με συνέπεια και πάθος αυτό το σπουδαίο έργο στη Νέα Υόρκη και το Ηρώδειο, αποσπώντας θετικές κριτικές από τον Τύπο, αλλά και το θερμό χειροκρότημα του κοινού. Η εφημερίδα New York Times επισήμανε σχετικά με την ελληνική συμμετοχή ότι «Το ηχηρό χειροκρότημα για το Panorama ήρθε για να ανταμείψει τους 35 νέους χορευτές που, χωρισμένοι σε τρεις κύριες ομάδες, ερμήνευσαν το έργο με θαυμαστό συγχρονισμό και εντυπωσιακή δύναμη.»

WIEN του Pascal Riout

O Pascal Rioult, έχοντας μαθητεύσει και αναδειχθεί στις ομάδες  χορού May O'Donnell, Paul Sanasardo και Martha Graham Dance Company, πέρασε το 1994 στο επόμενο στάδιο ιδρύοντας τη δική του ομάδα, RIOULT. Έχει χαρακτηριστεί ως «ένας από τους πιο θαρραλέους και με βάθος δημιουργούς του σύγχρονου χορού σήμερα, με ρίζες στην παράδοση και ανοιχτό βλέμμα στο μέλλον».

Πιστό στις προθέσεις του Ραβέλ, το «Wien» είναι μια φανταστική και μοιραία περιδίνηση με μαγικές διαστάσεις. Το βιεννέζικο βαλς, η τέλεια εικόνα της εξευγενισμένης κοινωνίας, μετατρέπεται σε σύμβολο ενός αποσαθρωμένου κόσμου που βρίσκεται στη δίνη της βίας και του εξευτελισμού. Το κομμάτι φέρει τη δηλητηριασμένη ατμόσφαιρα της απελπισίας και της μοιρολατρίας. Πρόκειται για τα χνάρια μιας ανθρωπότητας που αποτυγχάνει και για ένα προμήνυμα του θριάμβου του κακού. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στις 13 Ιανουαρίου 1995 στο  Sylvia and Danny Kaye Playhouse στη Νέα Υόρκη.

miltos athanasiou
NO MORE FAIRYTALES του Tono Lackhy

Ο Tono Lachky, ένα από τα πλέον ανερχόμενα διεθνή αστέρια του σύγχρονου χορού, έγινε μέλος της Akram Khan Company Μάρτιο του 2004 και ακολούθησε τη μεγάλη διεθνή περιοδεία του "MA" (48 χώρες σε όλο τον κόσμο) για δύο χρόνια. Ως χορογράφος, έχει δημιουργήσει διάφορα έργα, τα πιό γνωστά από τα οποία είναι τα "Twice Read", "Softandhard", "Heaven is the place"-, "Perfect Day To Dream", "Kids in a play", "Mind a Gap". Είναι συνιδρυτής του Les SlovaKs Dance Collective. Δημιούργησαν το "Opening Night" (2007), το "Journey Home" (2009), το "Les SlovaKs - The Concert" (2010) και το "Fragments" (2012). Από το 2007 η ομάδα Les SlovaKs δίνει παραστάσεις σε Ευρώπη, Αφρική, Κεντρική και Βόρεια  Αμερική.

Ο Tono Lachky έχει το χάρισμα να αποτυπώνει σε κίνηση το σφυγμό της εποχής μας με παλμό, χιούμορ και έντονα θεατρικά στοιχεία. Στην νέα αυτή συνεργασία του με την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, ο Τόνο θα παρουσιάσει τη νέα πρωτότυπη χορογραφία του με τίτλο “No more fairytales”, ένα κωμικοτραγικό σχόλιο πάνω στη σύγχρονη πραγματικότητα, μια γιορτή του χορού «αφιερωμενη στους Έλληνες στους καιρούς της κρίσης.»

Πληροφορίες: Ώρα έναρξης: 21:00. Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, 10 ευρώ (μειωμένο), 5 ευρώ (φοιτητικό,άνεργοι, ΑΜΕΑ).

Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ μπορείτε να εξασφαλίσετε:
• Online με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην ιστοσελίδα www.greekfestival.gr
• Τηλεφωνικά με χρέωση πιστωτικής κάρτας στο 210.3272000 καθημερινά (και Κυριακές) 9:00 - 21:00
• Από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
• Από τα Βιβλιοπωλεία ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, τα Καταστήματα PUBLIC, τα Βιβλιοπωλεία Ιανός και τα Reload Stores

Κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου).
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00-17:00, Σάββατο: 9:00-15:00.

Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων. Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.