Οι θεατρικές πρεμιέρες που περιμένουμε τον Ιανουάριο

don-Juan
ΤΡΙΤΗ, 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017

Οι παραστάσεις που κάνουν ποδαρικό στην αθηναϊκή θεατρική σκηνή τον πρώτο μήνα του νέου έτους.

«Δον Ζουάν»: Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός καταπιάνεται με το αριστούργημα του Μολιέρου, το οποίο θα ανεβάσει σε μια σύγχρονη εκδοχή, ενσωματώνοντας γύρω από τον πυρήνα του θραύσματα από άλλους «Δον Ζουάν» της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ακροβατώντας παράλληλα στα σύνορα δύο γλωσσών: του σινεμά και του θεάτρου. (25 Ιανουαρίου, Κεντρική Σκηνή)

Marili Zarkou
«Δανεικά Παπούτσια»: Μία (σχεδόν) solo cappella μουσική παράσταση από τη Χριστίνα Μαξούρη. Τραγούδια των Μάνου Χατζιδάκι, Σταύρου Ξαρχάκου, Βασίλη Τσιτσάνη, Μάνου Λοΐζου, Διονύση Σαββόπουλου, Ελένης Καραΐνδρου, Άγγελου Τριανταφύλλου, George Bizet και Tomas Méndes, μεταξύ άλλων, συνομιλούν επί σκηνής με κείμενα των Γιάννη Ρίτσου, Οδυσσέα Ελύτη, Μανώλη Αναγνωστάκη, Τάσου Λειβαδίτη, Μίλτου Σαχτούρη, Ντίνου Χριστιανόπουλου, Jalaluddin Rumi. (16 Ιανουαρίου, Θέατρο Νέου Κόσμου)

«Αντριάνα»: Η Εύα Καμινάρη ερμηνεύει ξανά τον μονόλογο του Θανάση Παπαγεωργίου, που αποτελείται από 15 τηλεφωνήματα που κάνει μία γυναίκα σε διάφορα πρόσωπα με αφορμή μια ερωτική απιστία της αδελφής της. (14 Ιανουαρίου, Θέατρο Στοά)

«AmorS»: Μια παράσταση για τον έρωτα και το θάνατο με τη γλώσσα του Σαίξπηρ από τη Στεφανία Γουλιώτη και τον Αργύρη Πανταζάρα, σε συνεργασία με τους Rootless Root, στο πλαίσιο του αφιερώματος «Τα σονέτα του Σαίξπηρ στη «νέα σκηνή», που διοργανώνει τη φετινή σεζόν το Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, με αφορμή τα 400 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου βάρδου. (16 Ιανουαρίου, Θέατρο Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής)

 

«Το ζευγάρι της χρονιάς (Το ξόρκι ενός εφιάλτη)»: Ο Γιάννης Ξανθόπουλος γράφει και σκηνοθετεί ένα έργο που λαμβάνει χώρα στο 2020, με την εκλεγμένη ακροδεξιά κυβέρνηση της χώρας, μέσω του νεοσυσταθέντος υπουργείου «Οικογενειακής αναπτύξεως», να διοργανώνει έναν πανελλήνιο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχουν παντρεμένα ζευγάρια, προσδοκώντας το πολυπόθητο χρηματικό έπαθλο των «εκατό μισθών δημοσίου υπαλλήλου». (16 Ιανουαρίου, Θέατρο Νέου Κόσμου)

«Τα 39 σκαλοπάτια»: Ένα παραλήρημα δράσης, μουσικής, ήχων και φωτισμού, βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Alfred Hitchcock και στο κατασκοπικό μυθιστόρημα «Τα τριανταεννέα σκαλοπάτια» του John Buchan. (16 Ιανουαρίου, Θέατρο Λαμπέτη)

«Το κορίτσι του λύκου»: Η ομάδα Terre de Semis και η Ειρήνη Φαναριώτη μάς συστήνουν  τη Λουσί, που ξεπηδά μέσα από τις σελίδες του μυθιστορήματος του Κριστιάν Μπομπέν, «La folle allure», για να κάνει την παρθενική της εμφάνιση στην αθηναϊκή σκηνή και να μας αφηγηθεί την ιστορίας της ζωής της. (16 Ιανουαρίου, Θέατρο Νέου Κόσμου)

«Ντέτεκτιβ»: Ο Μάνος Στεφανάκης παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο του Δημήτρη Χατζή, που διαδραματίζεται μέσα στην ασφυκτική κανονικότητα μιας μικρής ελληνικής κωμόπολης, όπου τίποτα ποτέ δεν συμβαίνει, με κεντρικό ήρωα τον Θοδωράκη. (21 Ιανουαρίου, Skrow Theater)

Elina Giounanli
«Πόθοι κάτω από τις λεύκες»: Με το αριστουργηματικό δράμα του αμερικανικού ρεαλισμού του Ευγένιου Ο Νιλ, που αφορά ένα ισχυρό και συγχρόνως παράδοξο ερωτικό τρίγωνο, επανακάμπτει ο Αντώνης Αντύπας στο Εθνικό Θέατρο. (19 Ιανουαρίου, Κτίριο Τσίλλερ – Κεντρική Σκηνή)

«Πέτρες στις τσέπες του»: Γιώργος Χρυσοστόμου και Μάκης Παπαδημητρίου συμπρωταγωνιστούν, αλλά και συνσκηνοθετούν το έργο της Μαρί Τζόουνς για δυο κομπάρσους, που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και αποφασίζουν να συμμετάσχουν σε μία χολιγουντιανή υπερπαραγωγή. (19 Ιανουαρίου 2017, Θέατρο Νέου Κόσμου)

«Το χέρι του Γιάνος»: Το βραβευμένο έργο του Ντάνιελ Ντιμέκο μεταφέρεται για πρώτη φορά στην ελληνική θεατρική σκηνή δια χειρός των Ιουλίας Σιάμου και Ζωρζίνας Τζουμάκα και επιχειρεί να απαντήσει στα ερωτήματα: Πόσος φόβος χρειάζεται για να γεννήσει μια προδοσία; Τι φοβάται η Ευρώπη του σήμερα; (20 Ιανουαρίου Θέατρο Νέου Κόσμου)

«Το νησί των σκλάβων»: Το Θέατρο Κωφών Ελλάδος καταπιάνεται με το ανάλαφρο και ταυτόχρονα σκοτεινό έργο του Μαριβώ, που, αν και πρωτοπαρουσιάστηκε το 1725, σήμερα μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ. Η υπόθεσή του περιστρέφεται γύρω από δύο αριστοκράτες και τους υπηρέτες τους, που ναυαγούν σε ένα νησί το οποίο κατοικείται από εξεγερμένους σκλάβους. (20 Ιανουαρίου, Θέατρο Κωφών Ελλάδος)

«Jeronimo Space: Το κυνήγι των σούσι»: Εξωγήινοι, διαστημόπλοια, αστεροειδείς, μαύρες τρύπες. Το νέο έργο του Ζήση Ρούμπου σε σκηνοθεσία Γιώργου Αγγελόπουλου είναι μία ξέφρενη κωμωδία επιστημονικής φαντασίας για ένα διαστημικό κόσμο στον οποίο εκτυλίσσεται μια παρανοϊκή καταδίωξη από πλανήτη σε πλανήτη κι από τον έναν εξωγήινο πολιτισμό στον άλλον. (20 Ιανουαρίου, Θέατρο Άβατον)

«Οι Τρειςευτυχισμένοι»: Ο Γιάννης Χουβαρδάς επιστρέφει στη σκηνή του Δημήτρη Τάρλοου, τρία χρόνια μετά τις «Παραλλαγές θανάτου» του Γιον Φόσε, για να παρουσιάσει την αστική κωμωδία του Ευγένιου Λαμπίς, ο οποίος αρνείται πεισματικά να δει οτιδήποτε άλλο εκτός από την φαρσική πλευρά της ανθρώπινης φύσης. (21 Ιανουαρίου, Θέατρο Πορεία)

«Ο φόβος τρώει τα σωθικά»: Ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί την Τάνια Τσανακλίδου στον ρόλο της μοναχικής γερμανίδας καθαρίστριας Έμμι, χήρας με τρία μεγάλα παιδιά, που ερωτεύεται τον κατά πολύ νεότερό της μετανάστη Αλί, στη θεατρική μεταφορά του θρυλικού έργου του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. (21 Ιανουαρίου, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν - Υπόγειο)

Eftychia Vlachou

«Περιστατικά»: Η Νάνσυ Μπούκλη παρουσιάζει μία παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Δανιήλ Χαρμς, που αποτελείται από μικρές ιστορίες και στιγμιότυπα από κανονικές ζωές, από ανθρώπους που κινούνται μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας. (23 Ιανουαρίου, Bios).

Nikos Pandazaras
«Έξυπνο Πουλί»: Παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό του Ζωρζ Φεντώ, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της γαλλικής φάρσας, που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη και Γιώργου Κατσή. (30 Ιανουαρίου, Tempus Verum - Εν Αθήναις)

«Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη»: Η νικήτρια παράσταση του Scratch Night του Bob Theater Festival 2016, πάνω στο έργο του Τζοβάνι Γκουαρέσκι, παρουσιάζεται στην ολοκληρωμένη για πρώτη φορά θεατρική εκδοχή της, σε διασκευή και σκηνοθεσία Αμαλίας Καβάλη και Γιάννη Σοφολόγη. (26 Ιανουαρίου, Bios)

«Αθηνά Χατζηεσμέρ»: Η Ηλιάνα Μαυρομάτη, στην ίσως καλύτερη ερμηνεία της επί σκηνής, υποδύεται στο μονόλογο της Θαλασιάς Αντωνοπούλου, την αγωνίστρια, που θυσιάστηκε στα 17 της, για μια ελεύθερη από τους φασίστες κατακτητές Ελλάδα. (28 Ιανουαρίου, Θέατρο Επί Κολωνώ)

«Μύτη»: Παράσταση εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Νικολάι Γκόγκολ, από τους Patari Project σε σκηνοθεσία Σοφίας Πάσχου. (30 Ιανουαρίου, Θέατρο Πόρτα)

«… με τη βούλα!»: Ο Γιώργος Νινιός μεταφέρει στη σκηνή το ομώνυμο βιβλίο της Σταυρούλας Ζάμπρα και μας διηγείται την ιστορία της Βούλας, μιας γυναίκας που είδε ξαφνικά όλη τη ζωή της να αλλάζει από τη μία στιγμή στην άλλη και μας εξιστορεί το τότε και το τώρα της. (23 Ιανουαρίου, Θέατρο Άβατον)

«Ο συγγραφέας σου πέθανε»: Ένα πρωτότυπο έργο της Άσπας Καλλιάνη, στο οποίο συναντώνται τρεις διάσημοι ήρωες της παγκόσμιας δραματουργίας: Μπλανς από το «Λεωφορείο ο πόθος» του Τένεσι Ουίλιαμς, Φιρς από τον «Βυσσινόκηπο» του Άντον Τσέχωφ, Γκοντό από το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ. (23 Ιανουαρίου, Θέατρο Αλκμήνη)

«Το Στρίψιμο της βίδας»: Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα τρόμου του Χένρι Τζέιμς, διασκευασμένο από τον Τζέφρι Χάτσερ μεταφέρει στο σανίδι ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος με τους Θάλεια Ματίκα και Ιάσωνα Παπαματθαίου εγκλωβισμένους σε ένα παιχνίδινοητικών παραδοξοτήτων, μυστηριωδών σκιών και μεταφυσικής ατμόσφαιρας. (10 Ιανουαρίου, Θέατρο Άνεσις)

«Ο Παπαγάλλος μου»: Η Άννα Κοκκίνου παρουσιάζει την πρώτη θεατρική μινιατούρα της, βασισμένη στο σπάνιο κείμενο-αντίκα της Σοφίας Τρικούπη. Ένα θησαύρισμα εκ βαθέων για τον χαμό ενός αγαπημένου πλάσματος όπου αναμιγνύονται καλειδοσκοπικά εικόνες της πολιτικής ζωής του 19 ου αιώνα. (25 Ιανουαρίου, Θέατρο Σφενδόνη)

«Σοφία Λασκαρίδιου - Μια αγάπη μεγάλη»: Ο Παντελής Δεντάκης και οι 4frontal παρουσιάζουν ένα έργο για τη ζωή της Σοφίας Λασκαρίδου, της σημαντικής Ελληνίδας ζωγράφου των αρχών του 1900. (26 Ιανουαρίου, Θέατρο 104)

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΦΑΡΑΖΗ