Οι υπερτροφές που θα αυξήσουν τις επιδόσεις σας στην καθημερινότητα

Είτε γυμνάζεστε, είτε απλώς η καθημερινότητά σας είναι… βαριά κι ασήκωτη, η ενέργεια είναι κάτι που όχι απλώς δεν πρέπει να χάσετε, αλλά χρειάζεται να αυξήσετε. Αυτό θα το καταφέρετε πρώτιστα μέσω της διατροφής, κάνοντας τις σωστές επιλογές.

Δουλειά, υποχρεώσεις, παιδιά, νοικοκυριό, γυμναστήριο, αθλητισμός… Όποιο/α από όλα κι αν σας χαρακτηρίζει, το σίγουρο είναι ότι η καθημερινότητα είναι δύσκολη και δεν πρέπει να την αφήσετε να σας «νικήσει». Μέσα από διάφορες τροφές μπορείτε να πάρετε την ενέργεια που σας χρειάζεται και να αυξήσετε τις επιδόσεις σας τόσο στη δουλειά, όσο και στο γυμναστήριο και το σπίτι. Πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε.

Βιολογικά αβγά

Τα αβγά είναι μια γρήγορη πηγή πρωτεΐνης, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ενέργεια του οργανισμού. Είτε χρειάζεστε «καύσιμο» από πριν για να αντεπεξέλθετε σε υποχρεώσεις, είτε μετά για να ανακάμψετε, τα αβγά είναι φίλοι σας. Εκτός από πρωτεΐνη, είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένης της βιοτίνης και της χολίνης. Η βιοτίνη μετατρέπει ό,τι καταναλώνετε σε ενέργεια, ενώ η χολίνη μεταφέρει τη χοληστερόλη μέσω του αίματος.

Λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση

Να θυμάστε πάντα ότι το έντερο εμπλέκεται κατά πολύ με τη συνολική μας υγεία και απόδοση και τα λαχανικά αυτού του είδους μπορούν να συμβάλλουν σε αυτή. Η ζύμωση είναι μια διαδικασία κατά την οποία χρησιμοποιούνται ωφέλιμα βακτήρια, που κάνουν καλό στην υγεία του εντέρου και χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια από πολλούς αρχαίους πολιτισμούς για τη διατήρηση των τροφίμων. Πραγματοποιείται με τη διατήρηση των λαχανικών συνήθως σε άλμη ή σε ξίδι και το αποτέλεσμα είναι λαχανικά, όπως το ξινολάχανο (sauerkraut) και τα τουρσί γενικότερα. Αν είστε ανεκτικοί στα γαλακτοκομικά, δοκιμάστε και το κεφίρ, το οποίο είναι πολύ ευεργετικό για το έντερο.

Γάλα καρύδας

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν υποκατάστατο της κρέμας γάλακτος ή του γιαουρτιού και πολλοί αθλητές το προτιμούν πλήρες, λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε λιπαρά οξέα, τα οποία χρησιμοποιούνται ως «καύσιμο» εύκολα από τον οργανισμό. Αν και η καρύδα περιέχει κορεσμένα λιπαρά, έρευνες έχουν δείξει ότι τα χορτοφαγικής προέλευσης κορεσμένα λιπαρά, όπως αυτά που περιέχει η καρύδα, δεν δημιουργούν προβλήματα υγείας. Προσέξτε, βέβαια, η κατανάλωσή σας να μην είναι υπερβολική.

Κρέας από ζώα που τρέφονται μόνο με χορτάρι

Το κρέας είναι μια τροφή που δεν γίνεται να λείπει όταν μιλάμε για πρωτεΐνη και ενέργεια. Το κρέας από ζώα που είναι grass-fed, είναι πιο θρεπτικό, έχει λιγότερο συνολικό λίπος, κορεσμένο λίπος χοληστερόλη και θερμίδες, ενώ έχει περισσότερη βιταμίνη E, βήτα καροτίνη, βιταμίνη C και μια σειρά λιπαρών που κάνουν καλό, όπως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, συζευγμένο λινολεϊκό οξύ κ.ά.

Ζωμός από κόκαλο

Οι ζωμοί φτιάχνονται με το βράσιμο κοκάλων ζώου, συχνά με βότανα και λαχανικά, δίνοντας ένα γευστικό και πολύ θρεπτικό, υγρό αποτέλεσμα. Έχουν εξαιρετική θεραπευτική δράση, μειώνουν τη φλεγμονή, θεραπεύουν τη μόλυνση, ωφελούν την υγεία των οστών και φυσικά κάνουν καλό στο έντερο και προάγουν το ανοσοποιητικό, χαρίζοντάς μας ενέργεια.

Βιολογικά μούρα

Στα μούρα συμπεριλαμβάνονται οι φράουλες, τα μύρτιλα, τα βατόμουρα και τα σμέουρα, έχουν υπέροχη γεύση και είναι ιδανική επιλογή για να ανακτήσετε την ενέργειά σας έπειτα από το γυμναστήριο ή μια πολύ κουραστική μέρα. Τα βιολογικά μούρα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, προστατεύοντάς σας έτσι από απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και δίνουν μια γενική ώθηση στον οργανισμό. Αν δεν τα βρίσκετε φρέσκα, τα κατεψυγμένα είναι η επόμενή σας επιλογή.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες είναι ανώτερες της απλής, συμβατικής πατάτας, λόγω του ότι περιέχουν περισσότερη βήτα-καροτίνη (είναι ο λόγος που έχουν κι αυτό το χρώμα) και καθόλου αντιθρεπτικές ουσίες, οι οποίες προκαλούν ενοχλήσεις στο έντερο και οδηγούν σε μείωση των θρεπτικών ουσιών στον οργανισμό. Κόψτε τες, σοτάρετέ τες και κάντε τες πουρέ, με λίγη κανέλα και μοσχοκάρυδο.

διαβάστε επίσης
  • ΟΛΑ
  • YOUR LIFE