Κριτική ταινίας: «Ice age 4: continental drift»
Η Εποχή των Παγετώνων επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη ανανεωμένη και γεμάτη υποσχέσεις για νέες, ξεκαρδιστικές περιπέτειες, σερφάροντας σε ένα ρυθμό έντασης και τρέλας.
«Η εποχή των παγετώνων 4:ο χορός των ηπείρων»
Γεμάτη εκπλήξεις και πλούσιες ιδέες, προσφέρει ένα καθαρά διασκεδαστικό θέαμα ακολουθώντας τη γραμμή που χάραξαν τα τρία προηγούμενα.
Ο Σκρατ φροντίζει το βελανίδι του με τη συνηθισμένη εμμονή. Αυτή τη φορά, όμως, θα προκαλέσει άθελά του μια καταστροφή παγκόσμιας κλίμακας, θα φέρει τον κατακλυσμό στην κυριολεξία. Αυτή είναι και η μαγιά της τέταρτης version της σειράς Η Εποχή των Παγετώνων η οποία, δικαιολογημένα συνοδεύεται από το διευκρινιστικό Ο Χορός των Ηπείρων.
Εξαιτίας αυτής της ξαφνικής αλλαγής του φυσικού περιβάλλοντος ο Μάνι, Ο Σιντ και ο Ντιέγκο αποχωρίζονται βίαια όλους τους υπολοίπους και εμπλέκονται σε μια σειρά από απίστευτες περιπέτειες και δοκιμασίες που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι την τελευταία στιγμή. Απώτερος σκοπός τους τώρα είναι να βρουν το δρόμο και να γυρίσουν πίσω στους δικούς τους. Όμως, η πραγματοποίηση μιας τέτοιας επιθυμίας φαντάζει ακατόρθωτη μπροστά στα εμπόδια που συναντούν. Πειρατές και παράξενα θαλάσσια όντα «τους κλείνουν το δρόμο» προσπαθώντας να τους εκμεταλλευτούν και να τους παραπλανήσουν.
Δίνεται, έτσι, η ευκαιρία στους σκηνοθέτες Στιβ Μαρτίνο και Μάικ Θερμάιερ να εμπλουτίσουν τη διήγησή τους με νέα πρόσωπα. Εκτός από τη γιαγιά του Σιντ που με τη γεροντική της αφέλεια προκαλεί μια σειρά από κωμικά επεισόδια, έχουμε αυτή τη φορά και τους πειρατές. Οι πειρατές, τρομακτικοί συνήθως, έχουν γίνει ήδη μόδα σε σενάρια κινηματογραφικά (μπορούμε να θυμηθούμε τους «Πειρατές της Καραϊβικής») και, ανεξάρτητα από αυτό, πάντα σαγηνεύουν με την παρουσία τους. Από την άλλη, η παρεμβολή των Σειρήνων στο ταξίδι των ηρώων μας προσδίδει μια μυθολογική χροιά στην επανέκδοσή της Εποχής των Παγετώνων εξάπτοντας την παιδική φαντασία. Δεν λείπουν και οι βιβλικές αναφορές με την ιστορία του Δαβίδ και Γολιάθ, μια κωμική αναπαράσταση της οποίας δίνεται με την αναμέτρηση ενός μικροσκοπικού πλάσματος με τον αρχηγό των πειρατών. Τα συνεχώς μετακινούμενα πλήθη ψάχνοντας ένα δρόμο σωτηρίας παραπέμπουν, επίσης, σε βιβλική καταστροφή.
Η ιστορία εξελίσσεται με πολλές μεταπηδήσεις και απότομες αλλαγές σε ένα ρυθμό φρενήρη, θα λέγαμε, όπου μαζί με τους ήρωες ξεναγούνται και οι θεατές σε μέρη πρωτόγνωρα, προϊστορικά που αποδίδουν τόσο πειστικά τα γραφικά της ταινίας. Η προβολή της, δε, σε 3d μεγεθύνει οπωσδήποτε τα εφέ από μια τέτοια εμπειρία.
Η μουσική επένδυση και η συμμετοχή τραγουδιστών, όπως της Jennifer Lopez, του Drake, της Nicki Minaj ή και της Heather Morris που παίζει στη μουσική σειρά Glee εμπλουτίζουν το όλο εγχείρημα.
Αξιοπρόσεχτες είναι οι εκφράσεις των προσώπων των ηρώων και των πλασμάτων που τροφοδοτούν τη διήγηση. Ο ανθρωπομορφισμός είναι αναμφισβήτητος ˙ οι συσπάσεις, το χαμόγελο, τα δόντια (χαρακτηριστικά του αρχηγού των πειρατών), το σμίξιμο των φρυδιών όπως του τίγρη Ντιέγκο, παραπέμπουν σε χαρακτήρες –τύπους ανθρώπων ανάλογων επικοινωνιακών καταστάσεων. Οι αναφορές στην εφηβεία και στην αξία της οικογένειας είναι εμφανείς με αντιπροσωπευτικό τον κλασικό μπαμπά «που προσέχει την κόρη του» , το μαμούθ Μάνι με το καλοσυνάτο πρόσωπο.
Ο Αίσωπος πρώτος απέδωσε ανθρώπινες ιδιότητες στα ζώα θέλοντας να διακωμωδήσει ή να ασκήσει κριτική σε στοιχεία του ανθρώπινου χαρακτήρα. Σήμερα, όμως, ο ανθρωπομορφισμός των πάντων από τα ζώα μέχρι και τα πιο απλά αντικείμενα αποτελούν στρατηγικές διαφήμισης και εύκολης πώλησης προάγοντας μια «μαζική κουλτούρα».
Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, αναμφισβήτητα, εντάσσεται και η Εποχή των Παγετώνων 4- Ο Χορός των Ηπείρων ως συνέχεια των τριών προηγούμενων, προσφέροντας ένα ακόμη εύπεπτο, ελαφρύ ταξίδι ξενοιασιάς για παιδάκια μικρά και μεγάλα.
Παραγωγή: ΑμερικανικήΣκηνοθεσία: Στιβ Μαρτίνο, Μάικ Θερμάιερ. Η ταινία προβάλλεται από την Odeon.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ







