Μεγάλη πτώση στο αμερικάνικο box office αυτό το καλοκαίρι

sinema-sti-stegi
ΤΡΙΤΗ, 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017

Αντίθετα οι εισπράξεις των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών σε παγκόσμιο επίπεδο κυμάνθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Το καλοκαίρι είναι παραδοσιακά η εποχή που τα μεγάλα στούντιο του Χόλυγουντ κυκλοφορούν τις «μεγάλες» παραγωγές τους, αλλά φέτος τα πράγματα είναι ζόρικα. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, τα έσοδα από τους κινηματογράφους θα είναι περίπου 16% λιγότερα σε σχέση με πέρσι, θέτοντας ένα νέο αρνητικό ρεκόρ, ξεπερνώντας την πτώση κατά 14,6% το 2014. Επίσης, για πρώτη φορά μετά το 2006, τα συνολικά έσοδα του καλοκαιριού θα είναι κάτω από τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σε «ρηχά νερά» κινήθηκε ο Τζακ Σπάροου φέτος.

Πιο συγκεκριμένα, οι προβλέψεις της comScore δείχνουν μείωση 15,7% και συνολικά έσοδα 3,78 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το Box Office Mojo ισχυρίζεται πως φέτος έχει σημειωθεί ιστορικό χαμηλό 25ετίας στα εισιτήρια. Έχει σημειωθεί αρκετές φορές πως τα μεγάλα στούντιο εστιάζουν περισσότερο στην παραγωγή συνεχειών και ριμέικ, αντί να στηρίζουν πρωτότυπες παραγωγές, κάτι το οποίο ενδέχεται να «κουράζει» το κοινό.

Αυτό αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις μεγάλων παραγωγών όπως τα «Οι πειρατές της Καραϊβικής: Η εκδίκηση του Σαλαζάρ» και «Transformers 5: Ο τελευταίος ιππότης», οι οποίες ήταν αισθητά χαμηλότερες από τις προηγούμενες ταινίες των σειρών: 172 και 132 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα. Τα καλά νέα πάντως είναι πως τα έσοδα εκτός ΗΠΑ ανέβηκαν κατά 3%, κάτι το οποίο βοήθησε ταινίες όπως τους «Πειρατές της Καραϊβικής» και την «Μούμια» να σώσουν την παρτίδα. Η πέμπτη ταινία του Τζακ Σπάροου είχε έσοδα της τάξης των 618 εκατομμυρίων δολαρίων εκτός ΗΠΑ (790 εκατομμύρια συνολικά), ενώ τα έσοδα των Transformers του Michael Bay κυμάνθηκαν στα 474 εκατομμύρια δολάρια εκτός ΗΠΑ (604 εκ. δολάρια συνολικά).

Οι «Φύλακες του γαλαξία» ξεχώρισαν και αυτό το καλοκαίρι.

Οι μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες του καλοκαιριού ήταν οι «Φύλακες του γαλαξία 2» (389,5 εκ. δολάρια στις ΗΠΑ και 862,8 εκ. δολάρια παγκοσμίως), η «Wonder Woman» (406,2 εκ./806,2 εκ.), το «Εγώ, ο απαισιότατος 3» (254,5 εκ./971,7 εκ.) και το «Spider-Man: Η επιστροφή στον τόπο του» (318,8 εκ./737 εκ.), ενώ αξιοσημείωτα ήταν και τα κέρδη πιο μικρών παραγωγών, όπως το «Baby Driver» και το «Annabelle: Creation».

Το «Baby Driver» του Edgar Wright άφησε το στίγμα του.

Ανάμεσα στις μεγάλες εμπορικές «αποτυχίες» του καλοκαιριού στις ΗΠΑ συμπεριλαμβάνονται ελπιδοφόρες κυκλοφορίες όπως ο «Βασιλιάς Αρθούρος: Ο θρύλος του σπαθιού», ο «Βαλέριαν και η πόλη με τους χίλιους πλανήτες» και ο «Μαύρος πύργος», ενώ αξιοσημείωτη ήταν η ήπια ανταπόκριση του κοινού σε «πιπεράτες» κωμωδίες όπως τα «Baywatch», «Επιχείρηση: Καζίνο» και «Πάρτι γυναικών», παρά τους μεγάλους ηθοποιούς. Η μόνη κωμωδία που ξεχώρισε στα box office ήταν το «Girls Trip» του Malcom D. Lee με τις Regina Hall, Queen Latifah, Jada Pinkett Smith και Tiffany Haddish.

Παρά τις υψηλές προσδοκίες, ο «Μαύρος πύργος» δεν ενθουσίασε το κοινό των ΗΠΑ.

«Το μάθημα για το Χόλυγουντ αυτό το καλοκαίρι είναι πως κάθε ταινία μετράει και όσον αφορά το box office, δεν υπάρχουν αναλώσιμοι τίτλοι» εξήγησε o Paul Dergarabedian της comScore. Σύμφωνα με τον αναλυτή της comScore «τουλάχιστον τρεις μεγάλες παραγωγές» δεν έπιασαν τους στόχους τους στην Βόρεια Αμερική και σε συνδυασμό με την αποτυχία των R-rated κωμωδιών, τα συνολικά έσοδα υστέρησαν κατά 500 εκατομμύρια δολάρια.