O Κeanu Reeves «ανακρίνει» την αφρόκρεμα του Χόλιγουντ

o-keanu-reeves-anakrinei-tin-afrokrema-tou-xoligount

Φωτογραφία:ΙΜDb. Ο Κeanu Reeves.

ΔΕΥΤΕΡΑ, 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013

O Κeanu Reeves «ανακρίνει» ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, στο ντοκιμαντέρ «Side by side», υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Christopher Kenneally.

O διάσημος ηθοποιός είναι ο παρουσιαστής αλλά και παραγωγός σε αυτό το πρωτότυπο ντοκιμαντέρ που εξετάζει το πώς η ψηφιακή τεχνολογία αλλάζει τον κινηματογράφο, κερδίζοντας διαρκώς έδαφος στο Χόλιγουντ. Στην κάμερα εμφανίζονται μεταξύ άλλων οι: Martin Scorsese, Christopher Nolan, James Cameron, George Lucas, David Fincher, David Lynch, Danny Boyle, Steven Sodebergh, οι αδελφοί Wachowski κ.α.

Ο Κeanu Reeves πραγματοποίησε αρκετές από τις συνεντεύξεις του ντοκιμαντέρ ο ίδιος, κάτι που αναμφίβολα βοήθησε ώστε να μιλήσουν στην κάμερα πολλοί καταξιωμένοι δημιουργοί. «Δεν μπορώ να πω πως δεν βοήθησε το γεγονός ότι είμαι γνωστός στην κινηματογραφική βιομηχανία εδώ και πολλά χρόνια», παραδέχτηκε ο ίδιος σε δηλώσεις του στο BBC. Χρειάστηκαν περίπου 18 μήνες για να ολοκληρωθούν οι συνεντεύξεις για το ντοκιμαντέρ.

Ωστόσο απουσιάζουν και ορισμένα σημαντικά ονόματα όπως ο Steven Spielberg και ο Quentin Tarantino. «Υπήρχαν άνθρωποι που δεν ήταν διαθέσιμοι ή που δεν ήθελαν να μιλήσουν. Μας απέρριψαν κάποιες φορές και αυτό ήταν ανοησία», σχολίασε ο Reeves.

Παρότι οι δημοφιλείς χολιγουντιανές ταινίες γυρίζονται ψηφιακά τα τελευταία δώδεκα χρόνια, το πρώτο ψηφιακό φιλμ που κέρδισε το Όσκαρ Φωτογραφίας ήταν το «Slumdog Millionaire» το 2009. Ακολούθησαν στην ίδια κατηγορία τα Όσκαρ για τις ταινίες «Αvatar» και «Ηugo» που είχαν γυριστεί επίσης ψηφιακά. Ορισμένοι θεωρούν αυτές τις βραβεύσεις ως ενδεικτικές της αλλαγής μιας νοοτροπίας απέναντι στα ψηφιακά φιλμ που είχαν θεωρηθεί κατώτερα όσον αφορά στην ποιότητα της απόδοσής τους.

Θα αντικαταστήσει λοιπόν η ψηφιακή τεχνολογία το φιλμ; «Αυτό που έμαθα είναι ότι δεν θα το αντικαταστήσει απαραίτητα-αλλά είναι κάτι διαφορετικό. Και αν αυτό συμβαίνει, τότε το φιλμ έχει μια καλύτερη ευκαιρία», υποστήριξε ο Reeves (ΒΒC). Σε κείμενό του που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στη Guardian, ο Reeves, υπογραμμίζει: «Mεγάλωσα με το φιλμ. Μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς νοσταλγία. Αντιπροσωπεύει μια περίοδο ευτυχίας, όπως οι μνήμες από την μαγειρική της μητέρας σου. Το σελιλόιντ, είναι ένα φανταστικό, ρομαντικό μέσο. Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται γοργά και με συναρπαστικό τρόπο. Και αυτός ήταν ο λόγος που ήθελα να συμμετάσχω ως παραγωγός και να παρουσιάσω το Side by side, ένα ντοκιμαντέρ που αναρωτιέται πώς αλλάζει η δημιουργία ταινιών στην ψηφιακή εποχή. Η ταινία αναζητεί τι κερδίζεται και τι χάνεται από την μετατόπιση του Χόλιγουντ στο ψηφιακό σινεμά. Για πάνω από ένα χρόνο, ανάμεσα στο 2010 και το 2011, ο σκηνοθέτης Chris Kenneally και εγώ μιλήσαμε σε δεκάδες κινηματογραφιστές για τη δουλειά τους σε μια βιομηχανία που βρίσκεται στη διαδικασία του να ξανα-εφεύρει τον εαυτό της. Ακούσαμε πώς η ψηφιακή τεχνολογία κατόρθωσε να ενεργοποιήσει τη φαντασία σκηνοθετών όπως οι James Cameron, David Fincher και David Lynch-βοηθώντας τους να δημιουργήσουν νέους κόσμους στους οποίους να εξελίξουν το στυλ τους. Ακούσαμε επίσης από σκηνοθέτες, όπως ο Christopher Nolan, ο οποίος ήταν-σε εκείνη τη χρονική στιγμή τουλάχιστον- μη πεπεισμένος ότι το ψηφιακό θα μπορούσε να συνδυάσει την ποιότητα που ανέμενε από το φιλμ. Όπως επισημαίνει και ο τίτλος, το ντοκιμαντέρ δεν υποστηρίζει τη μια μορφή έναντι της άλλης…Συμμετείχα στο φιλμ έχοντας την ερώτηση τι θα χάναμε με το ψηφιακό μέσο. Ο Chris (Kenneally) από την άλλη πλευρά ενδιαφερόταν περισσότερο για το τι θα κερδίσουμε…».