51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Με μια λιτή τελετή, άνοιξε την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου, στον κατάμεστο κινηματογράφο Ολύμπιον, η αυλαία του 51ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εικόνες της Θεσσαλονίκης και πλάνα της πόλης, υποδέχθηκαν τους προσκεκλημένους, μέσα από το ολιγόλεπτο φιλμ του φωτογράφου Εμμανουήλ Παπαδόπουλου με τίτλο Addio Citta.
Με μια λιτή τελετή, άνοιξε την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου, στον κατάμεστο κινηματογράφο Ολύμπιον, η αυλαία του 51ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Εικόνες της Θεσσαλονίκης και πλάνα της πόλης, υποδέχθηκαν τους προσκεκλημένους, μέσα από το ολιγόλεπτο φιλμ του φωτογράφου Εμμανουήλ Παπαδόπουλου με τίτλο Addio Citta.
Στη συνέχεια, ο διευθυντής του ΦΚΘ, Δημήτρης Εϊπίδης, καλωσόρισε το κοινό και ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, τους εθελοντές και τους χορηγούς που έκαναν πράξη τη διοργάνωση του θεσμού. «Οι δυσκολίες ήταν πολλές φέτος. Το φεστιβάλ όμως πρέπει να επιβιώσει και να συνεχίσει και στο μέλλον να αποτελεί φως και στολίδι για την πόλη της Θεσσαλονίκης με την οποία έχει τόσο ταυτιστεί», σημείωσε ο κ. Εϊπίδης και υπογράμμισε ότι οι ταινίες της φετινής διοργάνωσης δεν προέρχονται από τη «Χολιγουντιανή σχολή», αλλά προσεγγίζουν τον άνθρωπο με βλέμμα πρωτότυπο και ερευνητικό.
Το κοινό
«Φεστιβάλ σημαίνει κοινό, να γεμίζουν οι αίθουσες με κόσμο, να στήνονται παρέες μετά τις προβολές και να συζητούν, να περνάει τυχαία κάποιος έξω από μια αίθουσα, να μπαίνει και να μένει», τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ και ευχήθηκε στο κοινό να απολαύσει τις φετινές κινηματογραφικές επιλογές της διοργάνωσης. Το λόγο πήρε αμέσως μετά ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Βασίλης Γάκης, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του 51ου Φεστιβάλ. Ακολούθησε η προβολή της ταινίας «127 ώρες» του σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ, η οποία αφηγείται την ηρωική περιπέτεια του νεαρού αναρριχητή Άρον Ράλστον.
Το Σαββατοκύριακο ήταν γεμάτο από ταινίες ενώ έκρυβε τόσο μουσικές όσο και εικαστικές προτάσεις για σινεφίλ και μη. Ξεχώρισαν τα φιλμ του Διεθνές Διαγωνιστικού, η επίκαιρη κωμωδία «Μαμούθ» με τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ, το δραματικό «Μέσα από τις φλόγες» του Ντενί Βιλνέβ αλλά και η «Μήτρα» του Μπενεντέκ Φλίεογκοφ με θέμα της, την κλωνοποίηση. Η φωτογραφική έκθεση «Stills from unmade films» του Ισμαήλ Νετζμί, εγκαινιάστηκε στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Μέσα από ασπρόμαυρο φιλμ, και σε συνεργασία με τον συγγραφέα Σάμιουελ Γουίλιαμς, ο Ισμαήλ Νετζμί εξερευνά τη διασύνδεση μεταξύ φωτογραφίας και λογοτεχνίας, ενώ παράλληλα φλερτάρει με τον σουρεαλισμό και το ακραίο. Όσο για σήμερα παραδίδεται στην αποθήκη 1 το masterclass του Borivoj Dovnikovij και έχουμε την προβολή των ταινιών «Limbo» και «Erratum» που διαγωνίζονται για τα σημαντικά βραβεία.
ΝΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑ







