Συνεχίζεται το 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

sunexizetai-to-51o-festibal-kinimatografou-thessalonikis

ΤΡΙΤΗ, 07 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010

Κόσμος πάει και έρχεται στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που κάθε μέρα βλέπει τις αίθουσες του γεμάτες από το σινεφίλ κοινό.

Κόσμος πάει και έρχεται στο φεστιβάλ που κάθε μέρα βλέπει τις αίθουσες του γεμάτες από το σινεφίλ κοινό. Η διαχρονική καλλιτεχνική του πορεία, η φημισμένη Σχολή Κινουμένων Σχεδίων του Ζάγκρεμπ, οι νέες τεχνολογίες, η πολιτική αλλά και η σύγχρονη κρίση ήταν οι βασικότερες θεματικές επάνω στις οποίες τοποθετήθηκε χθες ο Μπόριβοϊ Ντοβνίκοβιτς, στο masterclass που παρέδωσε.

Ο κ. Ντοβνίκοβιτς, κορυφαία μορφή στο παγκόσμιο κινούμενο σχέδιο, είναι επίσημος προσκεκλημένος της 51ης διοργάνωσης, με αφορμή το σχετικό αφιέρωμα του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια. Κάνοντας μια αναδρομή στην 60χρονη καριέρα του, ο ίδιος ανέφερε ότι το 1950, όταν βρέθηκε να εργάζεται ως γελοιογράφος σε περιοδικό, μαζί με μια ομάδα δημιουργών ξεκίνησαν την προσπάθεια για την παραγωγή της πρώτης ανεξάρτητης ταινίας κινουμένων σχεδίων.

Η ταινία ολοκληρώθηκε έπειτα από ένα χρόνο και επρόκειτο για ένα ασπρόμαυρο φιλμ διάρκειας 20 λεπτών, κατά τα πρότυπα των ταινιών του Ντίσνεϊ. Αναφορικά με το κατά πόσο η κρίση δυσκολεύει το έργο των δημιουργών, ο κ. Ντοβνίκοβιτς δήλωσε χιουμοριστικά ότι ως συνταξιούχος πλέον δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της ελλιπούς χρηματοδότησης. «Εσείς οι έλληνες γνωρίζετε καλά τι σημαίνει κρίση» τόνισε.

Ταινίες χαμηλού κόστους

Πραγματοποιήθηκαν επίσης τα εγκαίνια της εγκατάστασης «Σάκης: ένας τάφος» του γάλλου σκηνοθέτη Vincent Dieutre, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης. Μέσα από μια εγκατάσταση σε μορφή τάφου, ο δημιουργός αρχειοθετεί μια εμπειρία αγάπης και πόνου. Με μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τη δημιουργία ταινιών χαμηλού κόστους, άνοιξε ο κύκλος της ενότητας «Κουβεντιάζοντας».

Αναφερόμενος στην ταινία του «The Happy Poet», ο σκηνοθέτης Πολ Γκόρντον σημείωσε ότι προσπάθησε να δημιουργήσει ένα φιλμ χαμηλού προϋπολογισμού, προσανατολισμένο στις αρχές της αμερικανικής δραματικής κομεντί του '70. Σε ότι αφορά τη δομή της ταινίας του, ο δημιουργός επισήμανε ότι κινήθηκε τόσο εντός, όσο και εκτός των συμβατικών κανόνων κινηματογράφησης.

«Στις τυπικές κωμωδίες που παράγονται στην Αμερική οι ηθοποιοί συνήθως διακωμωδούν τους χαρακτήρες. Οι ηθοποιοί στην ταινία μου έγιναν ένα με τους χαρακτήρες και πιστεύω ότι αποδίδουν το ρόλο τους με ρεαλισμό και αυθεντικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Για σήμερα ξεχωρίζουν η ανοιχτή συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης με θέμα «Το ελληνικό σινεμά ξεπερνά τα σύνορα», η βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες ταινία «Ο θείος Μπούμνι θυμάται τις προηγούμενες ζωές του» του Απιτσαπτόνγκ Βερασετάκουλ (προβάλλεται στις 20:15 στο Ολύμπιον), το Attenberg της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (23:00, Ολύμπιον) ενώ αν προτιμάτε κάτι μουσικό, στην αποθήκη Γ στις 22:00, πραγματοποιείται η συναυλία των «Burger Project».

ΝΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑ