«Away» με την Hilary Swank: Μακριά από τη Γη και την πρωτοτυπία

away
ΔΕΥΤΕΡΑ, 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Χωρίς βάθος και ενδιαφέρον σενάριο, η σειρά με τη Hilary Swank προφασίζεται το είδος της διαστημικής περιπέτειας για να πει μια ιστορία που αγγίζει το μελόδραμα.

Μακριά από τη Γη και την πρωτοτυπία τοποθετείται η νέα σειρά του Netflix «Away» που φέρνει οικογενειακά δράματα στο δρόμο προς τον Άρη.  

Η φιλόδοξη Αμερικανίδα αστροναύτης Emma Green (Hilary Swank) έχει επιλεγεί για να οδηγήσει ένα διεθνές πλήρωμα στην πρώτη αποστολή στον Άρη, μετά από την απόφαση και θυσία της να αφήσει πίσω της τον σύζυγό της (Josh Charles) και την έφηβη κόρη της (Talitha Bateman), σε μια περίοδο που τη χρειάζονται, καθώς ο άντρας αρρωσταίνει. 

Όπως η κεντρική ηρωίδα αντιμετωπίζει ένα μεγάλο δίλημμα, να ακολουθήσει το όνειρό της και να ηγηθεί της πρώτης διαστημικής αποστολής που θα πατήσει και εξερευνήσει τον Άρη ή να μείνει δίπλα στα αγαπημένα της πρόσωπα που την έχουν ανάγκη, έτσι και η σειρά βρίσκεται μπροστά σε ένα παρόμοιο δίλημμα.  

Να επικεντρωθεί στην έμφυτη και ακαταμάχητη ανάγκη του ανθρώπου να ανακαλύπτει το άγνωστο, αναλύοντας τις τεχνικές δυσκολίες και τις προκλήσεις μπροστά στις οποίες μπορεί να βρεθεί κανείς σε μια τέτοια προσπάθεια, ή να παραδοθεί σε ένα δίχως έμπνευση και πρωτοτυπία οικογενειακό δράμα που φλερτάρει με το  μελόδραμα χρησιμοποιώντας εντελώς σχηματικά έννοιες και προσεγγίσεις σχετικές με το φύλο και την ανατροπή των στερεότυπων; 

Ο δημιουργός Andrew Hinderaker και οι συντελεστές της σειράς επιλέγουν ξεκάθαρα το δεύτερο, προσθέτοντας ένα ακόμα στοιχείο που στερεί το ενδιαφέρον από την ιστορία. Βιάζονται. Με την έναρξης της τριετούς αποστολής, συμβαίνουν σχεδόν ακαριαία όλα. Ο σύζυγος ασθενεί βαριά, το πλήρωμα την αμφισβητεί, το διαστημόπλοιο έχει σοβαρή βλάβη, η κόρη κάνει την επανάστασή της. Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα συμβαίνουν στα δύο πρώτα επεισόδια θέτοντας, υποτίθεται, σε κίνδυνο την αποστολή. Άντε να σε πείσουν τώρα ότι η αποστολή κινδυνεύει όταν έχεις άλλα οχτώ επεισόδια μπροστά. Τι θα γίνει δηλαδή στα υπόλοιπα;  

Προκαλώντας τέτοια αναστάτωση από την αρχή, η ιστορία οδηγεί τους ήρωες στην κατεύθυνση που είχε επιλέξει από την αρχή, το οικογενειακό δράμα. Και δεδομένου ότι η σειρά είναι αδύναμη, το σενάριο υποτυπώδες και οι χαρακτήρες επιφανειακοί- αν και η ιστορία υποκρίνεται πως ασχολείται με το βάθος των ηρώων της-, τελικά η σειρά οδηγείται σε ένα άλλο σφάλμα, παρουσιάζει ήρωες με κάπως ακραίες συμπεριφορές. Ή του ύψους ή του βάθους. Δεν καταλαβαίνεις πολύ πώς πάνε από τη μία κατάσταση στην άλλη.  

ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΡΔΑΛΑΧΑΚΗ- [email protected]