Το ελληνικό σινεμά στο ταξιδεύει στο Clermont-Ferrand και στη Berlinale
Η ελληνική ταινία, μεγάλου και μικρού μήκους, κάνει αισθητή την παρουσία της σε δύο σημαντικά διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ τον Φεβρουάριο, στο Κλερμόν Φεράν και στο Βερολίνο.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), αξιοποιώντας την πλούσια παράδοση και εμπειρία του στη διεθνή προβολή και προώθηση του ελληνικού σινεμά, είναι και φέτος παρόν στις διοργανώσεις αυτές, στο Εθνικό Περίπτερο συντονίζοντας τις δράσεις του με άλλους εθνικούς φορείς με σκοπό τη στήριξη των Ελλήνων και Ελληνίδων δημιουργών και παραγωγών.
Η αναζήτηση, ανάδειξη και προβολή του ελληνικού ταλέντου αποτελεί τον πυλώνα της πολιτικής του ΕΚΚ στη μακρόχρονη ιστορία του. Η πολιτική αυτή δικαιώνεται από τις προσωπικές διαδρομές και επιτυχίες των δημιουργών και τεχνικών του ελληνικού κινηματογράφου.ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ ΑΡΡΩΣΤΑΙΝΟΥΝ ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΗ ΦΛΕΓΕΤΑΙ
Σταύρος Μαρκουλάκης
Οι σταθεροί δεσμοί της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους με το σημαντικότερο φεστιβάλ του είδους αυτού διεθνώς επιβεβαιώνονται και φέτος. Η ταινία «Τα περιστέρια αρρωσταίνουν όταν η πόλη φλέγεται» του Σταύρου Μαρκουλάκη διεκδικεί βραβείο στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ. Η παραγωγή είναι των Ηρακλή Μαυροειδή και Νίκου Σμπιλίρη (Boo Pruductions). Στους βασικούς ρόλους εμφανίζονται ο Θάνος Κονιάρης και ο Άγγελος Διαμαντής. Το έργο αυτό έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ.
Δύο αγόρια, που γνωρίστηκαν το προηγούμενο βράδυ, και ένα περιστέρι ξυπνούν στην πιο ζεστή μέρα του καλοκαιριού. Η πόλη γύρω τους φλέγεται κι όλα τα ζωντανά πλάσματα ονειρεύονται τη διαφυγή τους.
Θέλγια Πετράκη
Η πολυβραβευμένη σε σημαντικά διεθνή φεστιβάλ ταινία της Θέλγιας Πετράκη επιλέχθηκε να προβληθεί στο παράλληλο πρόγραμμα Panorama: European Women with a movie camera. Η «Βella» ξεκίνησε τη διεθνή φεστιβαλική καριέρα της το 2020 για να διαγράψει μια εντυπωσιακή τροχιά με βραβεία και διακρίσεις. Παραγωγός της ταινίας είναι ο Κώστας Ταγκαλάκης και βασική ηθοποιός η Έλενα Τοπαλίδου.
Στην ταινία αυτή, συμπαραγωγής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, το ντοκιμαντέρ και η μυθοπλασία λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία ορίζοντας την κινηματογραφική της φόρμα. Η Θέλγια Πετράκη σκιαγραφεί το πορτρέτο μιας γυναίκας καθώς ανασυντίθεται η ατμόσφαιρα της Αθήνας κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ‘80. Το σενάριο (γραμμένο από την σκηνοθέτιδα) έχει ως πρώτη ύλη του την αλληλογραφία της ηρωίδας (υπαρκτό πρόσωπο) με τον άνδρα της που τότε ζούσε στη Μόσχα.
Γιώργος Ζώης
Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη διεκδικεί βραβείο στο διαγωνιστικό πρόγραμμα Encounters του 74ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Πρόκειται για Ελληνοβουλγαρική συμπαραγωγή, η οποία από ελληνικής πλευράς υπογράφεται από την Αντιγόνη Ρώτα και τον Στέλιο Κοτιώνη (Foss Production), αλλά και τη Μαρία Δρανδάκη (Homemade Films). Το σενάριο είναι του Γ. Ζώη και της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, η διεύθυνση φωτογραφίας του Κωνσταντίνου Κουκουλιού, το μοντάζ του Γιάννη Χαλκιαδάκη, η μουσική του Petar Dundakov, τα σκηνικά της Ελεάνας Βαρδαρά, τα κοστούμια της Βασιλείας Ροζάνα. Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Βαγγέλης Μουρίκης και η Αγγελική Παπούλια. Το έργο αυτό έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ.
Μια γιατρός έρχεται αντιμέτωπη με τις χειρότερες υποψίες της, όταν φτάνει σε ένα παραθαλάσσιο τουριστικό θέρετρο εκτός εποχής, συνοδεύοντας έναν συνάδελφό της, με σκοπό την αναγνώριση του θύματος ενός αυτοκινητικού δυστυχήματος.
Δημήτρης Αθυρίδης
Το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Αθυρίδη, διάρκειας 840΄, κάνει πρεμιέρα στο πρόγραμμα Special Screenings του Φεστιβάλ. Η θεματική του αφορά την έκθεση documenta 14, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και στο Κάσελ το 2017, και τον εμπνευστή της Άνταμ Σίμτσικ.
THE CORONER’S ASSISTANT
Ελίνα Ψύκου
Για πρώτη φορά στη δεκάχρονη ιστορία του τμήματος Berlinale Series Market της Αγοράς του Φεστιβάλ Βερολίνου, μέρος της οποίας είναι το Co-Pro Series, επιλέγεται να συμμετάσχει ελληνική σειρά. To «Τhe Coroner’s Assistant» της Ελίνας Ψύκου με παραγωγό την Φένια Κοσοβίτσα (Blonde) αρθρώνεται σε έξι επεισόδια βασισμένα στο μυθιστόρημα «Ο ιατροδικαστής» του Βασίλη Βασιλικού. Πρόκειται για πολιτικό θρίλερ με φόντο την Ελλάδα της δεκαετίας του ’70. Οι προσπάθειες παραγόντων της χούντας των συνταγματαρχών να συγκαλύψουν μια γυναικοκτονία εκκινεί την πλοκή.
Η συμμετοχή του «The Coroner’s Assistant» στην Αγορά της Berlinale αναδεικνύει τις δυνατότητες του εγχώριου οπτικοακουστικού τομέα να αναπτυχθεί με εξωστρέφεια στον διεθνή ορίζοντα πατώντας σε στέρεη βάση, στην οποία μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά το ταλέντο και η κινηματογραφική εμπειρία των Ελληνίδων και των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών.
Το ΕΚΚ, προσφάτως, ακολουθώντας το παράδειγμα των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών κέντρων και θεσμών, δημιούργησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα χρηματοδοτικό πρόγραμμα development σειρών εντάσσοντάς το στα νέα χρηματοδοτικά προγράμματά του για την ενίσχυση της ελληνικής κινηματογραφίας στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.