Γιατί χάνει συνδρομητές το Netflix

stranger-things
ΠΕΜΠΤΗ, 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2022

Τους τελευταίους μήνες, λιγότεροι άνθρωποι έδειξαν προθυμία να συνεχίσουν τη συνδρομή τους στο Netflix, με την πλατφόρμα streaming να χάνει σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές το τρίμηνο μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου.

Βέβαια η «αιμορραγία» συνδρομητών χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις που έβλεπαν δύο εκατομμύρια συνδρομητές να αποχωρούν. Συγκεκριμένα το Netflix ανέφερε, στην έκθεση κερδών του την Τρίτη, ότι έχασε σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές το δεύτερο τρίμηνο.

Τι έχει οδηγήσει σε αυτή τη διαρροή συνδρομητών; Πρώτα από όλα έχει τελειώσει η «χρυσή» εποχή της πανδημίας και του «μένουμε σπίτι» που εκτόξευσε την ζήτηση. Έπειτα έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ανταγωνιστικών υπηρεσιών, φέρνοντας στην αγορά πολλές και ποιοτικές εναλλακτικές επιλγογές. Παράλληλα, αρκετοί συνδρομητές βρίσκουν λιγότερο ελκυστικές πολλές σειρές και ταινίες που διατίθενται στην πλατφόρμα, και την ίδια ώρα ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους ζωής περιορίζουν τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών που καταλήγουν σε περικοπές δαπανών. 

Το Netflix παραμένει η πιο δημοφιλής υπηρεσία streaming στον κόσμο, και η απώλεια των συνδρομητών εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρή, δεδομένου ότι το Netflix πρόσθεσε 18 εκατομμύρια συνδρομητές σε όλο τον κόσμο το 2021, γεγονός που ανέβασε το σύνολό του σε σχεδόν 222 εκατομμύρια. Συγκριτικά το Amazon Prime Video είχε 175 εκατομμύρια θεατές το 2021 και η βάση της Disney Plus ξεπέρασε τα 118 εκατομμύρια.

Παρόλα αυτά, τα στοιχεία της Τρίτης έδειξαν τη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί στους αριθμούς των συνδρομητών μέχρι σήμερα, τρεις μήνες μετά την πρώτη πτώση που οδήγησε στην υποχώρηση της τιμής της μετοχής της πλατφόρμας.

Σειρές όπως το «Squid Game», το «Stranger Things» και το «Bridgerton» αποτελούν τεράστιες επιτυχίες, ωστόσο, απέτυχε η πρόσφατη στρατηγική της εταιρείας για την παραγωγή περιεχομένου, όπως σημειώνει η κριτικός Hayley Campbell. «Νομίζω ότι το Netflix χάνει συνδρομητές επειδή συνεχίζει να βγάζει ατελείωτες εκπομπές χωρίς να σταματήσει και να ελέγχει αν αυτές είναι καλές», εξηγεί. Και δεν έχει άδικο. 

Η Campbell κάνει λόγο για δυσανάλογο αριθμό εκπομπών που υπάγονται στην κατηγορία «σκούπιδια» συγκριτικά με τις εκπομπές που υπάγονται στην κατηγορία «έξοχο», αν και διαπιστώνει μια μικρή προσπάθεια, δίνοντας μάλιστα το παράδειγμα της εξαιρετικής σειράς «Heartstopper»

Πώς θα αντιδράσει

Για να ενισχύσει τις συνδρομές και την αύξηση των εσόδων, το Netflix επεξεργάζεται να λανσάρει μια φθηνότερη συνδρομή με τη συνοδεία διαφημίσεων- και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με την Microsoft για προβολή διαφημίσεων στο περιεχόμενο του,- σχεδιάζει να καταπολεμήσει την κοινή χρήση των κωδικών πρόσβασης χρεώνοντας τα νοικοκυριά για κοινή χρήση λογαριασμών και προχωράει σε απολύσεις σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος. 

Το δεύτερο τρίμηνο περιελάμβανε την κυκλοφορία των πρώτων επτά επεισοδίων της τέταρτης σεζόν του «Stranger Things», μιας από τις κορυφαίες σειρές  του Netflix. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες σεζόν, το Netflix επέκτεινε την κυκλοφορία της τελευταίας σεζόν της σειράς, με το πρώτο μέρος να βγαίνει στις 27 Μαΐου και τα δύο τελευταία επεισόδια να κυκλοφορούν την 1η Ιουλίου. Αυτός ο «σπαστός» τρόπος κυκλοφορίας σημαίνει ότι η σεζόν κατανεμήθηκε σε τρεις ημερολογιακούς μήνες και δύο διαφορετικά τρίμηνα.

Πού εστιάζει: Η περίπτωση του «Stranger Things» 

Το «Stranger Things» συγκέντρωσε 1,3 δισεκατομμύρια ώρες τηλεθέασης τον πρώτο μήνα, σύμφωνα με το Netflix, και πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε διάρκεια σεζόν αγγλόφωνης τηλεοπτικής σειράς στην πλατφόρμα.

Άλλες κυκλοφορίες που η εταιρεία χαρακτήρισε επιτυχίες κατά τη διάρκεια του τριμήνου περιλαμβάνουν το «Hustle», μια δραματική ταινία με πρωταγωνιστή τον Adam Sandler, το νομικό δράμα «The Lincoln Lawyer» και την τρίτη σεζόν της σειράς «The Umbrella Academy».

Τα στελέχη του Netflix έχουν δηλώσει ότι πρέπει να κυκλοφορούν μια επιτυχία σχεδόν κάθε μήνα για να μπορέσουν να κρατήσουν τους συνδρομητές. Η πλατφόρμα δήλωσε επίσης ότι συνεχίζει να επενδύει στο animation και σε ξενόγλωσσες παραγωγές για να απευθυνθεί στο παγκόσμιο κοινό. Τόνισε επίσης τη σημασία της συνέχισης της παραγωγής περιεχομένου υψηλής ποιότητας.

Η ταινία δράσης «The Grey Man», για παράδειγμα, κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους στις 15 Ιουλίου και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στην πλατφόρμα στις 22 Ιουλίου. Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Chris Evans και Ryan Gosling, είναι μια δοκιμή για το αν το Netflix μπορεί να δημιουργήσει ένα franchise δράσης που προσελκύει — και διατηρεί — συνδρομητές.

Τέλοςμ υπογράμμισε ότι η επέκταση στο εξωτερικό παραμένει προτεραιότητα.