«28 Χρόνια Μετά»: Ο Ντάνι Μπόιλ φρόντισε να αξίζει η συνέχεια του εμβληματικού franchise με ζόμπι

photocall-for-the-film-28-years-later-in-rome ALESSANDRO DI MEO
ΤΕΤΑΡΤΗ, 18 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025

Ο σκηνοθέτης επέστρεψε στους «ζωντανούς νεκρούς» του. Και θέλει να δημιουργήσει μία τριλογία.

Για πάνω από δύο δεκαετίες, τον Ντάνι Μπόιλ βασανίζει ένα ερώτημα: Τι γίνεται μετά από μια αποκάλυψη με ζόμπι;

Η εμβληματική ταινία του διάσημου σκηνοθέτη του 2002, «28 Μέρες Μετά», ανέτρεψε τα δεδομένα στο είδος των ταινιών με ζόμπι και συνέβαλε στην ψηφιακή επανάστασης στην κινηματογραφική παραγωγή την δεκαετία του 2000. Αλλά καθώς περνούσαν τα χρόνια και οι δεκαετίες, ο Μπόιλ δεν μπόρεσε σκηνοθετήσει την επόμενη ταινία του franchise «28 Εβδομάδες Μετά».

Ο ίδιος και ο σεναριογράφος Άλεξ Γκάρλαντ δεν συμμετείχαν στην ταινία του 2007, επειδή είχαν ήδη δεσμευτεί να γυρίσουν το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «Sunshine».

Στο μεταξύ βέβαια κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το «Slumdog Millionaire», έκανε μια ταινία για τον Στιβ Τζομπς και γύρισε τη συνέχεια του «Trainspotting». Και σήμερα ξαναπιάνει την συνέχεια της ιστορίας, μαζί με τον Γκάρλαντ, φέρνοντας στις κινηματογραφικές αίθουσες το «28 Χρόνια Μετά».

Η ιδέα για το «28 Χρόνια Μετά»

Όπως αποκαλύπτει ο ίδιος δεν είχε συνειδητοποιήσει πόσο αγαπούσε το κοινό την ταινία μέχρι το 2022 όταν το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον κάλεσε να σε μια συζήτηση με αφορμή την προβολή ταινίας που έκλεινε τα είκοσι χρόνια.

«Εμφανίστηκα και η αίθουσα ήταν γεμάτη», δήλωσε ο Μπόιλ στο Business Insider. «Έμεινα σοκαρισμένος. Μπορούσες να νιώσεις την ενέργεια του κοινού. Έστειλα μήνυμα στον Άλεξ μετά και του είπα ότι υπάρχει ακόμα όρεξη. Έτσι, του ήρθε μια ιδέα».

Η ιδέα αυτή του Γκάρλαντ έγινε το «28 Χρόνια Αργότερα», το οποίο προβάλλεται  στους ελληνικούς κινηματογράφους από τις 19 Ιουνίου.

Μέχρι τότε, όπως αποκάλυψε ο Μπόιλ, ο Γκάρλαντ  είχε αναπτύξει ένα σενάριο, το οποίο αποφάσισαν να μην πραγματοποιήσουν: να μετατραπεί ο ιός σε όπλο. «Ήταν ένα καλό σενάριο, αλλά δεν βρήκαμε καμία απήχηση. Μετά την συγκεκριμένη προβολή, σκέφτηκε να περιορίσει την ιστορία σε ένα νησί, και αυτή ήταν μια πολύ καλή απόφαση», είπε.

Η σύνοψη της ταινίας

Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη: Έχουν περάσει σχεδόν τρεις δεκαετίες από τότε που ο ιός ξέφυγε από ένα εργαστήριο βιολογικών όπλων και τώρα, κατά τη διάρκεια μιας επιβεβλημένης καραντίνας, κάποιοι έχουν βρει τρόπους να ζουν ανάμεσα στους μολυσμένους. Μια τέτοια ομάδα επιζώντων ζει σε ένα μικρό νησί που συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα με μια μοναδική, ισχυρά φυλασσόμενη γέφυρα. Όταν ένας από την ομάδα φεύγει από το νησί για μια αποστολή στην καρδιά της ηπειρωτικής χώρας, ανακαλύπτει μυστικά, θαύματα και φρικαλεότητες που έχουν μεταλλάξει όχι μόνο τους μολυσμένους αλλά και άλλους επιζώντες.  

Τριλογία

Αν και το καστ του «28 Χρόνια Μετά» είναι εντελώς καινούριο, χωρίς να υπάρχουν πληροφορίες για τον πρωταγωνιστή του «28 Μέρες Μετά», Κίλιαν Μέρφι, παρά τις φήμες, ο Μπόιλ φαίνεται να χτίζει το σύμπαν της ταινίας καθώς το τελευταίο μέρος φιλοδοξεί να γίνει το εναρκτήριο κεφάλαιο μιας νέας τριλογίας.

Είναι παραγωγός σε μια συνέχειά της που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο, με τίτλο «28 Years Later: The Bone Temple», η οποία γυρίστηκε από τη σκηνοθέτη Νία ΝταΚόστα  αμέσως μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων του ­«28 Χρόνια Μετά». Αναμένεται επίσης να σκηνοθετήσει ο ίδιος μια τρίτη ταινία, στην οποία πράγματι θα πρωταγωνιστήσει ο Κίλιαν Μέρφι. Αυτό βέβαια θα γίνει εφόσον δώσει το «πράσινο φως» η Sony.

Πώς προσέγγισε την ταινία

Παρόλο που τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες για το franchise, η προσέγγισή του για την σκηνοθεσία του «28 Χρόνια Μετά» ήταν να εστιάσει σε αυτήν ακριβώς την ταινία, σκεπτόμενος προσγειωμένα.  «Λατρεύω τους περιορισμούς, επειδή μπορώ να τους αντικρούω και αυτό μου δίνει ενέργεια και ευρηματικότητα», είπε ο Μπόιλ με ένα πλατύ χαμόγελο. «Έτσι, η τρίτη ταινία είναι από πολλές απόψεις μια πρωτότυπη ταινία».

Πώς επηρέασε την ταινία η εμπειρία της πανδημίας

Κληθείς να απαντήσει αν η εμπειρία του κορωνοϊού και της καραντίνας επηρέασε τον τρόπο που τοποθέτησε τους χαρακτήρες της ταινίας, ο Μπόιλ απάντησε ότι το στοιχείο που ενέταξε ήταν αυτό της συνήθειας.

«Υπάρχει ένα παιδί σε αυτή την ταινία που δεν έχει καμία δική του γνώση για τον ιό. Δεν τον έχει δει ποτέ. Αυτό είναι το πρώτο του ταξίδι στην ηπειρωτική χώρα. Έχει ακούσει μόνο ιστορίες. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις ιστορίες που τους έχουν διηγηθεί. Έχουν μυθοποιήσει τον ιό. Έτσι μιλήσαμε για όλα αυτά. Και μετά εμβαθύνουμε στον πολιτισμό πριν από την αποκάλυψη, και πώς είναι παραμορφωμένος. Πόσο αξιόπιστος είναι; Δεν ξέρουμε. Αλλά αυτό είναι ένα στοιχείο που υπάρχει στη δεύτερη ταινία, " The Bone Temple"», ανέφερε.

Χρήση iPhones

Όσον αφορά τα γραφικά, που είναι χαρακτηριστικό των ταινιών του, η ταινία «σπάει» τον μύθο του σκηνοθέτη. Το «28 Χρόνια Μετά» είναι γυρισμένο με iPhones και πιθανώς πρόκειται για την πρώτη φορά που χρησιμοποιούνται τηλέφωνα με κάμερα σε ταινία που γυρίζεται από μεγάλο στούντιο- έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στο ανεξάρτητο σινεμά από τους Σον Μπέικερ και Στίβεν Σόντερμπεργκ.

Πώς σχολιάζει ο ίδιος;

«Ένιωσα την υποχρέωση να ακολουθήσω το πνεύμα της πρώτης ταινίας, αλλά γνωρίζοντας ότι η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ. Τα τηλέφωνα πλέον τραβούν βίντεο σε 4K, κάτι που ούτως ή άλλως κάνουν πολλές κάμερες. Και το πλεονέκτημα της χρήσης των τηλεφώνων είναι ότι καταφέραμε να είμαστε πολύ ευέλικτοι.

Επίσης, μερικές από τις τοποθεσίες όπου κάναμε γυρίσματα είναι απομωνομένες για πολλά χρόνια. Είναι μια περιοχή της Αγγλίας που ονομάζεται Northumberland, ενώ η αδελφή κομητεία της είναι το Yorkshire, η οποία είναι γεωργική. Για να πας εκεί με συνεργείο, πρέπει να έχεις ελαφρύ εξοπλισμό, οπότε το να έχεις κάμερες iPhone εξυπηρέτησε. Χρησιμοποιήσαμε πολλά drones, τα οποία είχαν διαφορετικούς φακούς κάμερας. Χρησιμοποιήσαμε μια συγκεκριμένη κάμερα Panasonic για τα πλάνα νυχτερινής όρασης».