Ριμέικ: Ποιες ταινίες δεν θα μπορούσαν να γυριστούν ξανά σήμερα

police-academy
ΤΕΤΑΡΤΗ, 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025

Και γιατί.

Τα ριμέικ είναι μεγάλη υπόθεση στο σινεμά. Αν δεν ήταν, δεν θα ενθουσιαζόμασταν τόσο με τις ταινίες που μας επανασυστήνονται κάθε λίγο από νέους συντελεστές με καινούρια οράματα ή νέα μέσα που αποθεώνουν τις παλιές αγαπημένες ιστορίες.

Δεν είναι όμως όλες οι παλιότερες αγαπημένες ταινίες πρόσφορο έδαφος για κάτι τέτοιο. Για κάθε ταινία «Σούπερμαν» ή «Τα χρονικά της Νάρνια», υπάρχει μια αγαπημένη ταινία από το παρελθόν που απλά δεν θα μπορούσε να γίνει σήμερα.

Άλλες φορές αυτό συμβαίνει επειδή αφορούν μία συγκεκριμένη στιγμή με αποτέλεσμα όσα αφηγούνται και οι απόψεις τους να είναι πια ξεπερασμένα. Το παρελθόν είναι ένα ναρκοπέδιο για το σήμερα.  

Άλλες φορές αυτό συμβαίνει λόγω των logistics: τα μεγάλης κλίμακας γυρίσματα σε τοποθεσίες με πολλές χιλιάδες κομπάρσους, όπως οι ταινίες που γύριζε ο Ντέιβιντ Λιν, είναι πλέον πολύ ακριβά για μια κινηματογραφική βιομηχανία που αποφεύγει όλο και περισσότερο το ρίσκο.

Κι έπειτα υπάρχουν εκείνες οι θαυμαστές στιγμές στον κινηματογράφο που απλώς μοιάζουν ανεπανάληπτες: σίγουρα κανείς δεν θα τολμούσε ποτέ να ξαναδοκιμάσει να φτιάξει μια νέα ταινία για τον «Πολίτη Κέιν» ή οποιαδήποτε του Τσάρλι Τσάπλιν ή του Μπάστερ Κίτον.

Η Telegraph συγκεντρώνει τις ταινίες που δεν θα μπορούσαν να ξαναγυριστούν σήμερα.

«Ο Λόρενς της Αραβίας» (Lawrence of Arabia) - 1962

Λόγω του κόστους που απαιτούσαν τα μεγάλης κλίμακας γυρίσματα και οι τεχνικές που εφαρμόστηκαν στην ταινία- που δεν χρησιμοποιούνται πλέον- σε συνδυασμό με τη μεγάλη διάρκεια.

«Ένας Προφήτης... Μα τι Προφήτης!» (Monty Python's Life of Brian) – 1979

Λόγω της ιδιαιτερότητας των Monty Python που θεωρούνται οι μόνοι που θα μπορούσαν να καταπιαστούν με μια τέτοια αναπαράσταση της Καινής Διαθήκης.

«Συνηθισμένοι άνθρωποι» (Ordinary People) – 1980

Λόγω σεναρίου, το οποίο φαίνεται υπερβολικά εστιασμένο σε αυτό που οποιοδήποτε στέλεχος στούντιο σήμερα θα χαρακτήριζε ως «προβλήματα των λευκών».

«Η πύλη της Δύσεως» (Heaven's Gate) – 1980

Λόγω της κακοποίησης ζώων κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

«Τούτσι» (Tootsie) – 1982

Λόγω ιστορίας και της πιθανότητας να εκληφθεί ως μια προσπάθεια ο άντρας να διδάξειει στις γυναίκες τη γυναικεία φύση. Η ταινία μας διηγείται την ιστορίας ενός άνδρα, του οποίου έχουν στερέψει οι επαγγελματικές ευκαιρίες, οπότε μεταμφιέζεται σε γυναίκα για να προχωρήσει. Βέβαια η ταινία δεν υπονοεί ότι οι γυναίκες τα καταφέρνουν πιο εύκολα στον χώρο εργασίας. Ωστόσο, ο κεντρικός χαρακτήρας είναι ένας ηθοποιός που έχει καταστρέψει τη φήμη του επειδή είναι ιδιότροπος και δύσκολος. 

«Η μεγάλη των μπάτσων σχολή» (Police Academy)- 1984 έως 94

Για ευνόητους λόγους. Αν και μεγάλο χιτ που συνεχίστηκε με πέντε ταινίες, σήμερα θεωρείται απαράδεκτα η αισθητική και ο τόνος του, με τον αμετανόητο σεξισμό του. Ούτε ο τρόπος που εμφανίζει τους αστυνομικούς θα ήταν ευπρόσδεκτος σήμερα στις ΗΠΑ.

«Ντετέκτιβ ζώων» (Ace Ventura: Pet Detective) – 1994

Λόγω της ιστορίας που είναι βαθιά τρανσοφοβική.

«Διαγωνισμός ομορφιάς» (Drop Dead Gorgeous) – 1999

Λόγω ιστορίας καθώς σήμερα δεν θα γινόταν αποδεκτά τα αστεία για την ανορεξία και την όλη σφαγή στον χώρο της ομορφιάς, με τα οποία γελάς στην ταινία παρόλο που νιώθεις άσχημα.

«Τροπική καταιγίδα» (Tropic Thunder) – 2008

Η ταινία θα έτρωγε cancel για πάρα πολλούς λόγους. Ο πρώτος είναι η εικόνα του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ με μαύρο πρόσωπο.

«Πράσινο Βιβλίο» (Green Book) – 2018

Η ταινία ήταν εξ΄αρχής αμφιλεγόμενη καθώς πολλοί την είδαν ως εξής: Μια ιστορία για ένα προκατειλημμένο και ρατσιστή λευκό άνδρα που μαθαίνει, μέσα από τη δύναμη που μιας φιλίας με ένα μαύρο άνδρα, να αποδέχεται την ανθρώπινη φύση του. Βέβαια αυτή είναι μια απλοϊκή προσέγγιση. Το πρόβλημα είναι ότι κάνει τη λύση να φαίνεται πολύ εύκολη. Και αν ήταν αμφιλεγόμενη όταν γυρίστηκε, σήμερα δεν θα μπορούσε να γυριστεί.