Χωρίς εκπλήξεις τα Όσκαρ 2011
Δεν έκρυβε ιδιαίτερες εκπλήξεις η χθεσινή απονομή των Όσκαρ, που ανέδειξε τον Κόλιν Φερθ και τη Νάταλι Πόρτμαν στην ενότητα του πρώτου ανδρικού και γυναικείου ρόλου.
Δεν έκρυβε ιδιαίτερες εκπλήξεις η χθεσινή απονομή των Όσκαρ, που ανέδειξε τον Κόλιν Φερθ και τη Νάταλι Πόρτμαν στην ενότητα του πρώτου ανδρικού και γυναικείου ρόλου. Οι μεγάλες ανατροπές που ελπίζαμε για την ελληνική πλευρά δεν πραγματοποιήθηκαν: ο Γιώργος Λάνθιμος δεν πήρε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας που απονεμήθηκε στη Δανία και στη Σούζαν Μπίερ για το «In a better world». Επίσης η ελληνοαμερικανίδα Μαίρη Ζόφρις, υποψήφια για το Όσκαρ κοστουμιών με το γουέστερν των αδελφών Κοέν «Αληθινό θράσος», παραμερίστηκε για χάρη της ταινίας του Τιμ Μπάρτον « Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» που απέσπασε τα Όσκαρ Καλύτερης καλλιτεχνικής διεύθυνσης και κοστουμιών.
Στους ηττημένους της βραδιάς συγκαταλέγονται οι αδελφοί Κοέν με το ριμέικ γουέστερν τους «Αληθινό θράσος» αλλά και η Αννέτ Μπένινγκ, η πρωταγωνίστρια της ταινίας «Τα παιδιά είναι εντάξει», η οποία ήταν για τέταρτη φορά υποψήφια αλλά δεν έφυγε με την πολυπόθητη διάκριση.
Κολιν Φερθ και Νάταλι Πόρτμαν οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς
Ο Κόλιν Φερθ ήταν αναμφίβολα ο «βασιλιάς» της βραδιάς: «Έχω το αίσθημα ότι η καριέρα μου μόλις έφτασε το αποκορύφωμά της. Φοβάμαι ότι πρέπει να σας προειδοποιήσω ότι νιώθω αναταραχές στην κοιλιακή μου χώρα που απειλούν να μετατραπούν σε χορευτικές κινήσεις», δήλωσε με χιούμορ ο ηθοποιός.
«Ο λόγος του βασιλιά» απέσπασε επίσης τα Όσκαρ Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας για τον Τομ Χούπερ και πρωτότυπου σεναρίου για τον Ντέιβιντ Σέντλερ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σέντλερ, ο οποίος έγραψε τη συναρπαστική ιστορία για τον τραυλό βασιλιά Γεώργιο της Βρετανίας, είχε αντιμετωπίσει και ο ίδιος παρόμοια προβλήματα με την ομιλία του. Ο σκηνοθέτης της ταινίας, ο Χούπερ παρέλαβε το βραβείο του από την Κάθριν Μπίγκελοου και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους δύο πρωταγωνιστές, τον Κόλιν Φερθ και τον Τζέφρι Ρας. Η Νάταλι Πόρτμαν, η οποία καθήλωσε κοινό και κριτικούς με την εξαιρετική ερμηνεία της στον «Μαύρο κύκνο» του Ντάρεν Αρανόφσκι, αποτυπώνοντας την ψύχωση αλλά και το επώδυνο πέρασμα στην ενηλικίωση μιας εύθραυστης χορεύτριας, τιμήθηκε όπως ήταν αναμενόμενο με το Όσκαρ πρώτου γυναικείου ρόλου.
Όσκαρ δεύτερου ανδρικού και γυναικείου ρόλου στο «Τhe fighter»
Ενθουσιώδης και αθυρόστομη ήταν η αντίδραση της Μελίσα Λίο, η οποία απέσπασε το Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου, για την ερμηνεία της ως σκληρόκαρδη μητέρα στο δράμα του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ «Τhe fighter». Θα πρέπει να τη δικαιολογήσουμε καθώς δεν είναι λίγο να γεύεσαι την επιτυχία στα σαράντα σου, σε μια ηλικία που οι περισσότερες ηθοποιοί αποχαιρετούν τους καλούς ρόλους στη μεγάλη οθόνη. Η ίδια ταινία («Τhe fighter») χάρισε και το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου στον Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος ενσάρκωσε τον εξαρτημένο από τα ναρκωτικά πρώην μποξέρ. (Δεν πήγαν τελικά …χαμένα τα κιλά που έχασε ο ηθοποιός για να γίνει πιο πειστικός στο ρόλο του).
Ο Άαρον Σόρκιν απέσπασε το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για τη δουλειά του στο βιογραφικό δράμα του Ντέιβιντ Φίντσερ «The social network» για τον ιδρυτή του Facebook. H ταινία του Φίντσερ τιμήθηκε επίσης με το Όσκαρ μουσικής για τον Τρεντ Ρέζνορ και μοντάζ (Άττικους Ρος).
Το «Inception» του Κρίστοφερ Νόλαν σάρωσε στις τεχνικές κατηγορίες: τιμήθηκε με τα Όσκαρ φωτογραφίας, ήχου, επεξεργασίας ήχου και οπτικών εφέ.
Η οικονομική κρίση επηρέασε τις επιλογές των φετινών Όσκαρ στην κατηγορία των ντοκιμαντέρ: το «Inside job» του Τσαρλς Φέργκιουσον νίκησε στη συγκεκριμένη κατηγορία, ασκώντας δριμεία κριτική στα χρυσά αγόρια της Γουολ Στριτ για τα «εγκλήματα που διέπραξαν ενάντια στους εργαζόμενους». Η τρυφερή ταινία κινουμένων σχεδίων «Τοy Story3» έφυγε με δύο Όσκαρ (καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων και τραγουδιού για το «We belong together»). Το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους «Stranger no more» των Κάρεν Γκούντμαν και Κιρκ Σάιμον, μεταφέρει τους θεατές σε ένα σχολείο προσφύγων στο Τελ Αβίβ και τιμήθηκε με το Όσκαρ στην ειδική κατηγορία του, όπως και η μικρή μήκους ταινία του Λουκ Μαθενι «God of love».
Στη λαμπερή βραδιά των Όσκαρ οικοδεσπότες ήταν η Ανν Χάθαγουεϊ και ο Τζέιμς Φράνκο οι οποίοι έκαναν ό, τι μπορούσαν για να φανούν πιο αστείοι: άλλαξαν κοστούμια, (ο Φράνκο εμφανίστηκε με μια τουαλέτα σε στυλ Μέριλν Μονρόε) και πείραζαν συνέχεια τους υποψήφιους.
Tα Όσκαρ με μια ματιά
Καλύτερης ταινίας: «Ο Λόγος του Βασιλιά»
Πρώτου Αντρικού Ρόλου: Κόλιν Φερθ – «Ο Λόγος του Βασιλιά»
Πρώτου Γυναικείου Ρόλου: Νάταλι Πόρτμαν – «Μαύρος Κύκνος»
Σκηνοθεσίας - Τομ Χούπερ: «Ο Λόγος του Βασιλιά»
Δεύτερου Γυναικείου Ρόλου: Μελίσα Λίο – «The Fighter»
Δεύτερου Αντρικού Ρόλου: Κρίστιαν Μπέιλ – «The Fighter»
Διασκευασμένου Σεναρίου: Ααρον Σόρκιν – «The Social Network»
Πρωτότυπου Σεναρίου: Ντέιβιντ Σέιντλερ – «Ο Λόγος του Βασιλιά»
Ξένόγλωσσης ταινίας: «In a Better World» (Δανία)
Κινουμένων Σχεδίων: «Toy Story 3»
Τραγουδιού: «We Belong Together» από το «Toy Story 3»
Μουσικής: «The Social Network»
Μοντάζ: «The Social Network»
Φωτογραφίας: «Inception»
Ηχου: «Inception»
Επεξεργασίας Ηχου: «Inception»
Οπτικών Εφέ: «Inception»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων».
Κοστούμια: «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»
Μακιγιαζ: «Ο Λυκάνθρωπος»
Ντοκιμαντέρ: «Inside Job»
Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους: «Strangers No More»
Μικρού μήκους: «God of Love»
Κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους: «The Lost Thing»







