Το Χόλιγουντ κλυδωνίζεται από την πτώση των εισιτηρίων

to-xoligount-kludonizetai-apo-tin-ptosi-ton-eisitirion

ΔΕΥΤΕΡΑ, 14 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011

H οικονομική κρίση αλλά και η πειρατεία έχουν προκαλέσει την κάθετη πτώση των εισιτηρίων στις ΗΠΑ και η λαμπερή βιομηχανία του Χόλιγουντ δέχεται πλέον ισχυρούς κλυδωνισμούς.

Η άνοδος των ψηφιακών μέσων και της πειρατείας, προκαλούν προβληματισμό στους υπεύθυνους των μεγάλων αμερικανικών στούντιο. Τα εισιτήρια που κόπηκαν στις αίθουσες των κινηματογράφων στις ΗΠΑ ήταν μειωμένα κατά 23% την περασμένη χρονιά, ενώ η τάση των πτωτικών πωλήσεων στα DVD συνεχίστηκε, αφού από τα 14 δισεκατομμύρια το 2004 οι πωλήσεις έπεσαν στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2010. Ούτε η νέα εντυπωσιακή τεχνολογία του 3D δεν μπορεί να καλύψει πλέον τα χαμένα κέρδη, αφού ο κορεσμός στην συγκεκριμένη αγορά κάνει τους θεατές πιο διστακτικούς. Σύμφωνα με τον chief technology officer της Sony Pictures Entertainment, τον Mitch Singer, η κατάσταση είναι ανάλογη με αυτή που επικρατεί στην μουσική βιομηχανία αφού «τα έσοδα μειώνονται και οι άνθρωποι βρίσκουν άλλους τρόπους για να καταναλώνουν το προϊόν μας».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να είναι η αργοπορία των στούντιο να εκμεταλλευτούν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, σε συνάρτηση με μια εμμονή σε ένα «παλαιολιθικό» επιχειρηματικό σχέδιο. Μετά την πλειάδα των online βίντεο κλαμπ, οι πάροχοι υπηρεσιών streaming είναι το νέο αγκάθι στα πλευρά του Χόλιγουντ. Με κόστος ενός εισιτηρίου στο σινεμά μπορεί κάποιος να δει όσες ταινίες θέλει, απολύτως νόμιμα.Το τελευταίο όπλο των στούντιο φέρεται να είναι το Ultraviolet, ένα σύστημα καταχώρησης αγορών ταινιών, το οποίο εγγυάται στον χρήστη την δυνατότητα να βλέπει την ταινία του σε οποιοδήποτε σύγχρονο format, καθώς και σε μελλοντικές συσκευές!

Στη μουσική βιομηχανία η παραγωγή νέων format (κασέτα, βινύλιο, CD, minidisc) ήταν ανέκαθεν ένας «εύκολος» τρόπος να αναγκάσει κανείς τους καταναλωτές να αγοράσουν την ίδια μουσική πολλαπλές φορές όταν υπήρχε στασιμότητα στην αγορά, μέχρι την κρίση που έφερε η online διάδοση των mp3. Μπορεί αυτό το νέο εγχείρημα με το Ultraviolet να πετύχει, μπορεί όμως και να αποτύχει. Άλλωστε αφού η πειρατεία είναι τόσο «εύκολη» σήμερα, γιατί να νομιμοποιήσει ο χρήστης το πάθος του για σινεμά; Το μόνο σίγουρο για το Χόλιγουντ είναι ότι οι χρυσές εποχές έχουν περάσει.