Κριτική ταινίας: Χίλιοι Τρόποι Να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση

xilioi-tropoi
ΠΕΜΠΤΗ, 12 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014

Μέσα στο γενικότερο παραλογισμό της σύγχρονης εποχής, έρχεται στις αίθουσες μια διασκεδαστική κωμωδία με ποικίλα ανεκδοτολογικά περιστατικά και άρωμα Far West.

Ο Σεθ ΜακΦάρλαν, ως παραγωγός, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής στην ταινία «Χίλιοι Τρόποι Να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση», υπόσχεται να προσφέρει άφθονο γέλιο στους θεατές, μέσα από μια αλλόκοτη και παράδοξη ιστορία που σατιρίζει την Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, τα ήθη, τον τρόπο ζωής και τους ανθρώπους της.

Βρισκόμαστε σε ένα απομονωμένο χωριό, στην εξοχή της Αριζόνα το 1882. Ένας βοσκός βρίσκεται στο κέντρο της αφήγησης, ένας φιλήσυχος καλόβουλος ανθρωπάκος που τον παρατά η μεγάλη του αγάπη για έναν ευκατάστατο επιχειρηματία, ιδιοκτήτη ενός καταστήματος κατασκευής και περιποίησης μουστακιού (!).

Μέσα στην απελπισία του θα συναντήσει μια γοητευτική και δυναμική γυναίκα, άσσο στη σκοποβολή, που θα τον εκπαιδεύσει στην τέχνη του να «πετυχαίνει το στόχο του», όχι μόνο όταν έρχεται αντιμέτωπος με τον αντίπαλο αλλά και με το αντίθετο φύλο.

Ωστόσο, αυτή γυναίκα-σωτήρας θα αποδειχθεί επικίνδυνη όχι μόνο για το μικρό ήρωα αλλά και για όλη την κοινότητα του χωριού καθώς ο άνδρας της είναι ο μεγαλύτερος κακοποιός της περιοχής…

Ο Σεθ ΜακΦάρλαν συνεχίζει να χρησιμοποιεί και σε αυτήν την παραγωγή το άσεμνο και ακραίο χιούμορ που τον ανέδειξε στην τηλεοπτική σάτιρα «Family Guy», όπως και στο «Ted». Με διάφορα επεισόδια, συραμμένα άλλοτε άτσαλα και άλλοτε με λιγότερη ατεχνία, φτιάχνει μια παρωδία της κοινωνίας εκείνης της εποχής, απομυθοποιώντας την εικόνα της άγριας Δύσης, πηγαίνοντας κόντρα στην κατεστημένη αναπαράσταση που μας έχουν συνηθίσει τα γουέστερν.

Το κεντρικό πρόσωπο είναι ένας τύπος ανθρώπου που βρίσκεται στο αντίθετο άκρο του ήρωα. Επάνω στις αδυναμίες του θα βασιστούν διάφορα περιστατικά, ως πηγή του κωμικού στοιχείου που κυριαρχεί την αφήγηση.

Η υπερβολή ξεχειλίζει από παντού, είτε στα λόγια είτε στις καταστάσεις, αποτελώντας τη βασικότερη άσκηση ύφους στο φιλμ. Έτσι, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις μιας πόρνης για το σεξ πριν το γάμο, ο τεράστιος πάγος που σπάει το κεφάλι κάποιου, τα θύματα μιας φωτογράφησης (νέα τεχνολογία για εκείνη την εποχή) και άλλα παρόμοια αποτελούν τμήματα ενός «χονδρού» χιούμορ, έμπνευσης ΜακΦάρλαν.

Δε λείπουν οι σκηνές με τις αναμετρήσεις στον ίδιο δρόμο πάντα του χωριού, τα μουσικά νούμερα με τραγούδια και χορούς, όπως και οι  καταδιώξεις μέσα στα ευφάνταστα και άγρια τοπία της Δύσης, συνθέτοντας όλα μαζί ένα κράμα αλλόκοτο που θα διασκεδάσει το κοινό.

Χαρακτηριστική είναι η επανάληψη της λέξης «die» που κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα, ακούγεται από πολλούς και διαφορετικούς δράστες, ακόμη και στα ινδιάνικα, σε διαφορετικές κάθε φορά περιστάσεις ή με διαφορετικές αφορμές, αντηχώντας την επικίνδυνο της ζωής που ενσαρκώνεται, τέλος, μέσα από τις αστείες εικόνες. Η ερμηνεία της Σαρλίζ Θέρον δίνει πόντους στο αποτέλεσμα.

Με το «Χίλιοι Τρόποι Να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση» θα περάσετε ένα ευχάριστο βράδυ.

Σκηνοθεσία: Σεθ Μακφάρλαν. Παίζουν:  Σεθ Μακφάρλαν, Σαρλίζ Θέρον, Αμάντα Σέιφριντ, Λίαμ Νίσον, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Τζιοβάνι Ρίμπιζι, Σάρα Σίλβερμαν, Έβαν Τζόουνς. Εταιρία Διανομής: UIP.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ