Τα παιδιά-σταρ του Χάρι Πότερ μεγάλωσαν

ta-paidia-star-tou-xari-poter-megalosan

ΤΡΙΤΗ, 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011

Οι περιπέτειες του Χάρι Πότερ φτάνουν στο τέλος τους και οι τρεις νεαροί πρωταγωνιστές των ταινιών του ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν τον μαγικό του κόσμο.

Ο Χάρι Πότερ αποχώρησε από τη μεγάλη οθόνη όπως του άξιζε, με μια πολύχρωμη γιορτή, γεμάτη χιούμορ και δάκρυα αποχαιρετισμού. Οι μικροί και οι μεγάλοι θαυμαστές του δημοφιλούς μάγου, από την Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική, κατασκήνωσαν στην πλατεία Τραφάλγκαρ, αψηφώντας τη βροχή και μετρώντας αντίστροφα το χρόνο μέχρι την πρεμιέρα της τελευταίας κινηματογραφικής περιπέτειας του αγαπημένου τους ήρωα.

Ορισμένοι είχαν μεταμφιεστεί σε μικρούς μάγους ενώ σε πλακάτ και πανό δήλωναν εμφατικά τη λατρεία τους στις ιστορίες της Τζόαν Ρόουλινγκ. Όλοι οι συντελεστές του επιτυχημένου «franchise» Χάρι Πότερ έδωσαν «το παρών», όμως τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν στη συγγραφέα που χάρη στα μαγικά του «χρυσού αγοριού της» κατόρθωσε να γίνει η ισχυρότερη γυναίκα στη Μεγάλη Βρετανία μετά τη βασίλισσα Ελισάβετ και στους τρεις πρωταγωνιστές των ταινιών, με τους οποίους ταυτίστηκαν εκατομμύρια έφηβοι: Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ, η Έμμα Γουάτσον και ο Ρούπερτ Γκριντ, έχουν περάσει εδώ και καιρό, όπως οι χαρακτήρες που υποδύονται, στον απαιτητικό κόσμο των ενηλίκων.

Η Έμμα Γουάτσον ακολουθεί μια καριέρα στη λαμπερό κόσμο της μόδας και σχεδιάζει να ολοκληρώσει επιτέλους τις σπουδές της, ο Ντάνιελ Ράντκλιφ δοκίμασε τις δυνάμεις του στo μιούζικαλ στη θεατρική γειτονιά του Μπρόντγουεϊ («How to Succeed in Business Without Really Trying» ), ενώ για τον Ρούπερτ Γκριντ υπάρχουν φήμες ότι προετοιμάζει την επάνοδό του στο σινεμά.

Η ζωή μετά τον Χάρι Πότερ

Μόλις κατακαθίσει η χρυσόσκονη της κινηματογραφικής μαγείας και οι τρεις νεαροί ηθοποιοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα και όλα θα κριθούν στο πώς θα αξιοποιήσουν τη φήμη και τη δόξα που τους χάρισε απλόχερα ο Χάρι Πότερ.

Είναι νέοι, έχουν λύσει τα οικονομικά τους προβλήματα και έχουν ξεκινήσει την καριέρα τους στο χώρο του θεάματος με τους καλύτερους οιωνούς. Ή μήπως αυτή η ρόδινη εικόνα δεν ανταποκρίνεται ακριβώς στην πραγματικότητα; Έχοντας βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας από πολύ μικρή ηλικία (από 9 ή και 11 ετών) οι τρεις πρωταγωνιστές έχουν καταβάλλει το δικό τους τίμημα για την επιτυχία.

Προβλήματα αλκοολισμού για τον «Χάρι Πότερ»

Ο Ντάνιελ Ράντκλιφ μόλις πρόσφατα παραδέχτηκε δημόσια (στο περιοδικό «GQ») τα προβλήματα αλκοολισμού που αντιμετώπιζε καθ’ όλη τη διάρκεια της εφηβείας του που κορυφώθηκαν όταν έγινε 18 ετών: «Ήμουν εξαρτημένος από το αλκοόλ προκειμένου να αντλώ ευχαρίστηση. Υπήρξε κάποια περίοδος κατά την οποία ήμουν τόσο ερωτευμένος με την ιδέα του life style ενός διάσημου, κάτι που στην πραγματικότητα δεν μου ταίριαζε», τόνισε. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι θαύμα το πώς κατάφερε να κρύψει το πρόβλημά του από τις ορδές των δημοσιογράφων που τον περικύκλωναν.

Ο Ράντκλιφ είχε κατορθώσει να κρατήσει τον αλκοολισμό του μακριά από τους φακούς των παπαράτσι: «κατάφερνα να τους ξεφεύγω, παρ’ όλο που θα μπορούσαν να με είχαν απαθανατίσει σε κακή κατάσταση». Εδώ και ένα χρόνο είναι «καθαρός», έχει αφήσει πίσω του τα άγρια πάρτι, βρίσκεται σε μια μόνιμη σχέση και έχει ανακαλύψει τις χαρές μιας πιο ήρεμης ζωής. Αισθάνεται τυχερός για την οικονομική του άνεση και αν κρίνουμε από τις δηλώσεις του έχει πλέον τοποθετήσει στη σωστή βάση την αξία του χρήματος: «Είμαι πολύ τυχερός που έχω αποκτήσει πολλά χρήματα, γιατί αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να ελίσσομαι και να κάνω πολλά πράγματα. Το κυριότερο όμως είναι ότι δεν ανησυχώ πλέον για τα προς το ζειν. Τα χρήματα δεν πρέπει να αναλώνονται στα γρήγορα αυτοκίνητα και στις γυναίκες».

Η Έμμα Γουάτσον παίρνει αποστάσεις από την κινηματογραφική εικόνα της

Η συμπρωταγωνίστριά του Έμμα Γουάτσον, επιλέχτηκε για τον ρόλο της Ερμιόνης στην τρυφερή ηλικία των εννέα ετών. Σε συνεντεύξεις της έχει επαινέσει την οικογένειά της που κατόρθωσε να την κρατήσει προσγειωμένη, παρά τις σαρωτικές αλλαγές στη ζωή της, λόγω της δημοσιότητας, όμως ξεκαθάρισε ότι θα αποθάρρυνε τα δικά της παιδιά από το να ακολουθήσουν τα δικά της βήματα στoν κόσμο του θεάματος.

Η νεαρή σταρ σταδιοδρομεί ήδη σε διαφημιστικά μεγάλης εταιρείας καλλυντικών και αναζητεί τους επόμενους κινηματογραφικούς ρόλους της. Η εμφάνισή της έχει αλλάξει δραματικά τον τελευταίο χρόνο.

Η κινηματογραφική Ερμιόνη, με τα μακριά ξανθά μαλλιά και το αθώο, σπινθηροβόλο βλέμμα, έχει δώσει τη θέση της σε ένα νέο πρόσωπο. Η ανήσυχη Γουάτσον προχώρησε σε δραστικές αλλαγές: έκοψε τα μακριά της μαλλιά, τα έβαψε μαύρα και φωτογραφήθηκε ως βαμπ σε γυναικείο περιοδικό. Στη συνέχεια έγινε κοκκινομάλλα, όπως την είδαμε στην πρεμιέρα.

Είναι πλέον εμφανής η προσπάθειά της να αποστασιοποιηθεί από την εικόνα του ρόλου που την καθιέρωσε. Η πίεση από τη δημοσιότητα την είχε ωθήσει να σκεφτεί μια μετακόμιση στις ΗΠΑ για σπουδές το 2009: «ένιωθα ξαφνικά πολύ κλειστοφοβικά. Σκεφτόμουν, δεν μπορώ να μείνω στην Αγγλία. Δεν θα μπορέσω να συγκεντρωθώ. Δεν θα με αφήσουν μόνη μου».

Η Έμμα Γουάτσον αναζητεί τη γυναικεία ταυτότητά της

Στο κινηματογραφικό έπος του Χάρι Πότερ, υπάρχει μια σκηνή που δείχνει την Ερμιόνη να χάνει τον έλεγχο: είναι στην ταινία «Ο Χάρι Πότερ και ο ημίαιμος πρίγκιπας», όταν οι τρεις μικροί φίλοι παραγγέλνουν «butterbeers», ένα μαγικό ποτό που προκαλεί κέφι στη τη μικρή ηρωίδα. Τότε είχε ξεσηκωθεί θύελλα αντιδράσεων από διάφορες οργανώσεις με το σκεπτικό ότι η ταινία προωθεί το αλκοόλ σε νεαρές ηλικίες και στους New York Times είχαν δημοσιευτεί ορισμένες υπέρ του δέοντος αυστηρές κριτικές. Όμως στην πραγματική της ζωή η Έμμα παραμένει το κλασικό «καλό κορίτσι».

Σε συνεντεύξεις της είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι επειδή οι γονείς της είχαν χωρίσει, ένιωθε ότι δεν έπρεπε να τους απασχολεί με επιπλέον προβλήματα. Αυτό το ψυχολογικό υπόβαθρο τη δυσκόλεψε κατά τη διάρκεια των μαθημάτων υποκριτικής. «Η παιδαγωγός μου στην υποκριτική θυμάται ότι το πιο δύσκολο πράγμα για μένα ήταν το να θυμώσω. Σχεδόν ξεσπούσα σε κλάματα όταν προσπαθούσαν να με κάνουν να παίξω την θυμωμένη. Έλεγα, δεν μπορώ να το κάνω, δεν μπορώ να το κάνω. Όλα αυτά τα κρατάω κρυμμένα κάπου και αισθάνομαι ότι το να τα αφήσω ελεύθερα θα ήταν το πιο τρομαχτικό πράγμα-όπως με τρομάζει να αφήσω ελεύθερο τον εαυτό μου να είμαι δυνατή, σέξι και όλα τα υπόλοιπα».

Η προσπάθειά της να επιβάλλει μια νέα, γυναικεία ταυτότητα μέσα από αλλεπάλληλες αλλαγές, δεν ήταν χωρίς κόστος για την ίδια. Από την άλλη πλευρά όμως επρόκειτο για μια τολμηρή κίνηση να ξεπεράσει τα δικά της όρια.

Ρούπερτ Γκριντ : χαμένος χωρίς τον Χάρι Πότερ

Αντίθετα με την Έμμα η οποία φαίνεται ότι σχεδιάζει με κάποιο τρόπο το μέλλον της παίρνοντας αποστάσεις από το παρελθόν, ο Ρούπερτ Γκριντ, η κωμική νότα στην παρέα των τριών μικρών μάγων, παραδέχεται ότι αισθάνεται κάπως χαμένος. Για τον ίδιο, όπως και τους υπόλοιπους ηθοποιούς, η αυλαία έπεσε τους προηγούμενους μήνες όταν ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα. «Όταν τελειώσαμε πριν ένα χρόνο, ένιωσα λιγάκι χαμένος, χωρίς πραγματικά να ξέρω τι να κάνω με τον εαυτό μου. Ήταν διαρκώς ένα κομμάτι της ζωής μου και ξαφνικά ήταν λυπηρό ότι όλο αυτό έπρεπε να χωρέσει σε αυτή την ταινία. Θα μου λείψει, όπως και θα μου λείψουν όλοι», υποστήριξε συγκινημένος σε σχετική συνέντευξη Τύπου για την ταινία στο Λονδίνο.

Ο Ρούπερτ Γκριντ, δίνει την εικόνα ενός χαμογελαστού, εξωστρεφούς νεαρού άνδρα, αν και δύσκολα ανοίγεται στον Τύπο. Αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του ότι γενικά του είναι δύσκολο να εμπιστευτεί τους άλλους, πάντα σκέφτεται μήπως οι άλλοι θέλουν να τον εκμεταλλευτούν με κάποιον τρόπο. «Πρέπει να σκέφτεσαι ποιες είναι οι προθέσεις των άλλων», έχει τονίσει.

Ζει σε μια πανάκριβη βίλα δίπλα στους δικούς του και στην κατοχή του έχει μερικά ακριβά αμάξια και εκκεντρικές συλλογές. Με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό παραδέχεται ότι ξοδεύει πολλά σε μάλλον ασήμαντα πράγματα. Τα γυρίσματα δεν ήταν πάντα τόσο συναρπαστικά. Πολλές φορές ένιωθε καταπιεσμένος, βαριόταν και ευχόταν να ολοκληρωθεί επιτέλους η ταινία. Δεν ήταν παρά ένα παιδί μπροστά σε μια κάμερα.

Τα παιδιά –σταρ της κινηματογραφικής βιομηχανίας δύσκολα μπορούν να διαχειριστούν την ξαφνική δημοσιότητα και τα σκαμπανεβάσματα στην καριέρα τους, όταν παύουν πλέον να αποτελούν ένα «ελκυστικό προϊόν» για τα μεγάλα στούντιο.

Τα παραδείγματα είναι πολλά: από την Ντρου Μπάριμορ, το γλυκό κοριτσάκι στον «Ε.Τ τον εξωγήινο» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που στα 13 της μπαινόβγαινε σε κλινικές απεξάρτησης από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, μέχρι να επιστρέψει αξιοπρεπώς στη μεγάλη οθόνη, ως τον Μακόλεϊ Κάλκιν, τον πιτσιρικά της εμπορικής επιτυχίας «Μόνος στο σπίτι» που κατέληξε άφραγκος και με ψυχολογικά προβλήματα, έπειτα από τις δικαστικές διαμάχες των γονιών του για την περιουσία του. Δεν λείπουν φυσικά και τα αντίθετα παραδείγματα: όσοι τιμήθηκαν με κάποιο Όσκαρ συχνά άρχισαν νωρίς την κινηματογραφική τους καριέρα όπως η Νάταλι Πόρτμαν, η οποία είχε εμφανιστεί σε ηλικία 12 ετών στο φιλμ του Λικ Μπεσόν «Leon» αλλά και ο Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος είχε κερδίσει βραβείο παιδικής ερμηνείας για την ερμηνεία του στο έπος του Σπίλμπεργκ «Η αυτοκρατορία του ήλιου».

Με αυτά τα δεδομένα, οι πρωταγωνιστές του Χάρι Πότερ θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί τώρα που βγαίνουν από τον «μαγικό κόσμο» της φήμης και της επιτυχίας, για να προσγειωθούν σε ένα νέο περιβάλλον. Όσο για το πολυσυζητημένο επικό φινάλε των ταινιών της σειράς, στη χώρα μας θα προβληθεί αυτή την Τετάρτη.

ΜΑΝΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ