Ο Σον Πεν ασκεί κριτική στον Τέρενς Μάλικ

o-son-pen-askei-kritiki-ston-terens-malik

Μπραντ Πιτ, Tζέσικα Τσαστέιν και Σον Πεν στην πρεμιέρα της ταινίας το «Δέντρο της ζωής» στο φεστιβάλ των Καννών

ΤΡΙΤΗ, 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2011

Αριστούργημα ή υπερεκτιμημένη ταινία; Το «Δέντρο της ζωής» του Τέρενς Μάλικ που βραβεύτηκε με το Χρυσό Φοίνικα στο περασμένο φεστιβάλ των Καννών, παραμένει αμφιλεγόμενο.

Ακόμη και ο Σον Πεν, ο οποίος πρωταγωνίστησε στο «Δέντρο της ζωής», μαζί με τον Μπραντ Πιτ, δεν δίστασε να ασκήσει ανοιχτά κριτική στον Τέρενς Μάλικ για τη ριζοσπαστική κινηματογραφική του αφήγηση. Η εμπειρία του από τα γυρίσματα της συγκεκριμένης ταινίας, μάλλον ήταν απογοητευτική, όπως άφησε να εννοηθεί.

Σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro, ο Σον Πεν, διάσημος ηθοποιός και πολυβραβευμένος σκηνοθέτης, διατύπωσε τις ενστάσεις του: «το σενάριο είναι ό, τι πιο καταπληκτικό έχω διαβάσει όμως δεν μπόρεσα να βρω το ίδιο αίσθημα και στην οθόνη. Μια καθαρή και περισσότερο συμβατική αφήγηση θα είχε βοηθήσει το φιλμ, χωρίς, κατά τη γνώμη μου, να μειώσει την ομορφιά και τον αντίκτυπό του. Ειλικρινά, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω τι κάνω εκεί και τι υποτίθεται ότι έπρεπε να προσθέσω σε αυτό το πλαίσιο! Επιπλέον, ο ίδιος ο Τέρενς ποτέ δεν προσπάθησε να μου το εξηγήσει ξεκάθαρα».

Ωστόσο πρόσθεσε: «παρ’ όλα αυτά είναι μια ταινία την οποία συστήνω να τη δει κανείς, με την προϋπόθεση ότι θα πάει χωρίς να έχει κάποια προκαθορισμένη αντίληψη». Ο Σον Πεν δεν ήταν ο μοναδικός που έφυγε με ανάμεικτα συναισθήματα μετά την προβολή της πολυσυζητημένης ταινίας.

Ανάμεσα στις διθυραμβικές κριτικές υπήρχαν και φωνές που υποστήριξαν ότι η ταινία είχε χάσει την στόχευσή της, ενώ σύμφωνα με δημοσίευμα της Guardian, σε έναν κινηματογράφο στο Κονέκτικατ, μια ανακοίνωση προειδοποιούσε τους θεατές ότι δεν θα τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου τους, αν αποφασίσουν να φύγουν πριν ολοκληρωθεί η προβολή.

Μάλιστα η συγκεκριμένη ανακοίνωση προέτρεπε τους ενδιαφερόμενους να αντιμετωπίσουν με «ανοιχτό μυαλό» την αντισυμβατική οπτική του σκηνοθέτη. Παρά τη συζήτηση που πυροδότησε η ταινία του, ο αινιγματικός Τέρενς Μάλικ εξακολουθεί να απέχει από τα φώτα της δημοσιότητας, αρνούμενος να δώσει οποιαδήποτε συνέντευξη.