Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: ανεξάρτητες παραγωγές από όλο τον κόσμο

festibal-kinimatografou-thessalonikis-aneksartites-paragoges-apo-olo-ton-kosmo

ΤΡΙΤΗ, 11 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011

Ανήσυχοι δημιουργοί του ανεξάρτητου σινεμά από την Ευρώπη και την Ασία που έχουν αποσπάσει σημαντικά βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ, συμπεριλαμβάνονται στο φετινό πρόγραμμα προβολών των Νέων Οριζόντων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (4-13 Νοεμβρίου).

Ένα εκρηκτικό καλειδοσκόπιο ταινιών από όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και φέτος οι φίλοι του φεστιβάλ: ρατσισμός και λαθρομετανάστευση, πολιτική κρίση, ψυχολογικά θρίλερ και ρομαντικές ιστορίες διασταυρώνονται σε ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό ψηφιδωτό.

Πολλές και αξιόλογες οι συμμετοχές στην καθιερωμένη ενότητα των Νέων Οριζόντων, όμως ορισμένοι δημιουργοί ξεχωρίζουν: ο Μισέλ Οσελό για παράδειγμα, ο μετρ του animation με το μαγικό του παραμύθι «Les contes de la nuit». Το δίδυμο των Μαρζάν Σατραπί και Βενσάν Περονό, μετά το «Περσέπολις», επιστρέφουν με την ταινία τους «Chicken with plums», το συγκινητικό χρονικό ζωής ενός βιολιστή.

Τα ζητήματα της λαθρομετανάστευσης και της ανόδου του ρατσισμού απασχολούν αρκετά τους σύγχρονους σκηνοθέτες: Ο Εμμανουέλε Κριαλέζε στο κοινωνικό του δράμα «Τerraferma» διερευνά τις αλλαγές που επιφέρει η άφιξη μιας ομάδας λαθρομεταναστών σε ένα νησί. Η ταινία του επιλέχτηκε για να εκπροσωπήσει την Ιταλία στα φετινά Όσκαρ. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο σουηδός Ρούμπεν Όστλουντ στο φιλμ του «Play» περιγράφει την έκρηξη της ρατσιστικής βίας στο Γκέτεμποργκ, αντλώντας έμπνευση από πραγματικά περιστατικά. Η πολυβραβευμένη ταινία «La nostra vita» του Ντανιέλε Λουκέτι (βραβείο ανδρικής ερμηνείας στο φεστιβάλ των Καννών) σκιαγραφεί το ιταλικό προλεταριάτο αλλά και τη μετανάστευση μέσα από μια οικογενειακή σάγκα.

Η ταινία «Summer games» του Ρολάντο Κόλα περιστρέφεται γύρω από το μοιραίο καλοκαίρι δύο εφήβων και αποτελεί την επιλογή της Ελβετίας για την υποψηφιότητα στα βραβεία Όσκαρ.

Ο Αντρές Βίελ καταγράφει την πραγματική ιστορία των αριστερών ακτιβιστών Μπέρναρντ Βέσπερ και Γκούντρουν Έσλιν, πριν την αποχώρηση της Έσλιν στη RAF, την οργάνωση των Μπάαντερ –Μάινχοφ (βραβείο Alfred Bauer στο φεστιβάλ Βερολίνου). Η ιρανική πολιτική κρίση αποτελεί το θέμα της ταινίας «Fleurs du mal» του γάλλου Νταβίντ Ντούσα: δύο ερωτευμένοι νέοι στο Παρίσι παρακολουθούν την πολιτική σκηνή του Ιράν μέσω του διαδικτύου.