Οι ταινίες της εβδομάδας (22/10/2015)

pan
ΠΕΜΠΤΗ, 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015

Σπουδαία κινηματογραφική εβδομάδα, με νέες ταινίες από τους Γιώργο Λάνθιμο, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, Τζό Ράιτ και Γκασπάρ Νοέ.

«Παν»

Προσφέροντας μια φρέσκια ματιά στο origin των κλασικών χαρακτήρων που δημιουργήθηκαν από τον Τζ. Μ. Μπάρι, η ταινία ακολουθεί την ιστορία ενός ορφανού αγοριού που θα παρασυρθεί στη μαγική Χώρα του Ποτέ. Εκεί θα γνωρίσει τη σημασία της διασκέδασης αλλά και του κινδύνου και τελικά θα ανακαλύψει το πεπρωμένο του – για να γίνει ο ήρωας που θα μείνει για πάντα γνωστός ως Πίτερ Παν. 

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο υποψήφιος για Όσκαρ Χιου Τζάκμαν («Les Misérables») ως ο Μαυρογένης, ο Γκάρετ Χέντλαντ («Inside Llewyn Davis») ως ο Χουκ, η υποψήφια για Όσκαρ Ρούνεϊ Μάρα («The Girl With the Dragon Tattoo») ως η Τάιγκερ Λίλυ, ο Αντίλ Ακτάρ («The Dictator») ως ο Σμι, η Αμάντα Σέιφριντ («Les Miserables»), στο ρόλο της Μέρι και ο πρωτοεμφανιζόμενος Λίβαϊ Μίλερ ως ο Πίτερ. Στην σκηνοθεσία συναντούμε τον Τζό Ράιτ, σκηνοθέτη της «Εξιλέωσης» και της «Άννας Καρένινας».

«Πορφυρός λόφος»

Η νέα ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο δε θα μπορούσε να είναι κάτι λιγότερο από ένα κομψοτέχνημα, μια άκρως καλλιτεχνική, γοτθικά σκοτεινή ιστορία φαντασμάτων με καθηλωτικές ερμηνείες. Στην Αγγλία του 19ου αιώνα, μια νεαρή συγγραφέας παραδίδεται στην έλξη της για έναν μυστηριώδη, χαρισματικό άγνωστο που θα την παρασύρει σε αιματοβαμμένα μονοπάτια πάθους. Προσπαθώντας να ξεφύγει από τα φαντάσματα του παρελθόντος της, βρίσκει «καταφύγιο» στον πύργο του, ένα σπίτι που ζει, αναπνέει και ματώνει, έχοντας καλά θαμμένα μυστικά που ζητάνε εκδίκηση. Εκεί θα συμβιώσει με τη ζηλιάρα αδελφή του συζύγου της, καθώς και με αρκετά φαντάσματα που κρύβουν την ανείπωτη, φρικτή αλήθεια, πως, δηλαδή, η αγάπη έχει τη δύναμη να μας μεταμορφώνει όλους σε τέρατα… Ένα καθηλωτικό, μεταφυσικό, θρίλερ, ένα γοτθικό ρομάντζο, φόρος τιμής στο είδος ταινιών με στοιχειωμένα σπίτια («The Haunting», «Innocents») ο «Πορφυρός λόφος», ανάμεσα στην επιθυμία και το σκότος, το μυστήριο και την τρέλα, ανασύρει κινηματογραφικές μνήμες αισθητικής, ανάλογης, με τις ισπανικές ταινίες του σκηνοθέτη.

Για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι επιλογές του Ντελ Τόρο ήταν: Μια Γουασικόφσκα (φως) και Τζέσικα Τσάστεϊν (σκοτάδι), Τσάρλι Χάναμ (φως) και Τομ Χίντλστον (σκοτάδι).

Διαβάστε εδώ την κριτική μας.

«Ο σεφ που έπαιζε με τη φωτιά»

Σε κάποιες από τις πιο επιτυχημένες κουζίνες του πλανήτη επικρατεί πολεμικό κλίμα, αλλά αυτό για τον ταλαντούχο σεφ Άνταμ Τζόουνς δεν είναι πρόβλημα - είναι, αντίθετα, αυτό που τον κάνει να νιώθει ότι εκεί ακριβώς ανήκει. Ο Άνταμ τα είχε όλα – και τα έχασε. Το πρώην κακό παιδί των εστιατορίων του Παρισιού, που κέρδισε δύο αστέρια Michelin, νοιαζόταν μόνο για την συναρπαστική έξαψη τού να δημιουργείς εκρήξεις γεύσης. Για να αποκτήσει την δική του κουζίνα, όπως και το τρίτο αστέρι Michelin που του διαφεύγει, ο Τζόουνς θα πρέπει να αφήσει πίσω τις κακές του συνήθειες και να πάρει στην ομάδα του τους καλύτερους, όπως την όμορφη Ελέν. Η ιστορία του είναι τελικά ένας ύμνος για την αγάπη του φαγητού και την δύναμη των δεύτερων ευκαιριών.

Ο Μπράντλεϊ Κούπερ παλεύει για να κατακτήσει την κορυφή του κόσμου της υψηλής μαγειρικής, ως ο «Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά».

«Love»

1η Ιανουαρίου, νωρίς το πρωί. Το τηλέφωνο χτυπάει και ο Μέρφι ξυπνάει δίπλα στη νεαρή σύζυγό του και το δυο ετών παιδί του. Ακούει το μήνυμα στο τηλεφωνητή όπου η μητέρα της Ηλέκτρας ρωτάει γεμάτη αγωνία μήπως έχει κάποιο νέο από την κόρη της. Καθώς αγνοείται εδώ και αρκετό καιρό και φοβούμενη ότι κάτι πολύ άσχημο της έχει συμβεί. Κατά τη διάρκεια μιας ατέλειωτης βροχερής μέρας ο Μέρφι βρίσκεται μόνος στο διαμέρισμα του, να αναπολεί την πιο όμορφη ερωτική σχέση της ζωής του, τα δύο χρόνια που πέρασε με την Ηλέκτρα. Ένα φλεγόμενο πάθος γεμάτο υποσχέσεις , παιχνίδια, υπερβολές και λάθη.

Διαβάστε τη γνώμη μας για την πορνογραφική ταινία του Γκασπάρ Νοέ εδώ.

«Ξενοδοχείο για τέρατα 2»

Όλα δείχνουν να αλλάζουν προς το καλύτερο στο Ξενοδοχείο του Κόμη Δράκουλα… Επιτέλους, οι πόρτες είναι ανοιχτές και για τους κοινούς θνητούς, δηλαδή τους ανθρώπους. Αλλά ο Δράκουλας ανησυχεί για το αξιολάτρευτο εγγονάκι του, τον Ντένισεβιτς , που δεν δείχνει και ιδιαίτερα σημάδια βαμπιροσύνης. Η Μέιβις από την άλλη, αποφασίζει να εξετάσει το ενδεχόμενο μιας πιο φυσιολογικής ανατροφής του γιου της στον κόσμο των ανθρώπων και κάνει ένα διερευνητικό ταξίδι με τον Τζόνι στα πεθερικά της. Εν τω μεταξύ ο Δρακουλοπαππούς, δράττει την ευκαιρία για να ξυπνήσει το τερατάκι μέσα στον εγγονό του. Όλα θα κριθούν στο μεγάλο πάρτυ για τα 5α γενέθλια του Ντένις, όπου όμως τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν εμφανίζεται από το πουθενά ο ξεχασμένος προπάππους και συντηρητικός δράκουλας Βλαντ, πατέρας του Δράκουλα.

Η αγαπημένη δρακουλοπαρέα επιστρέφει με μία ολοκαίνουρια, τρομαχτικά διασκεδαστική κωμωδία.

«Ο αστακός»

Στο εγγύς μέλλον και σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, όσοι χωρίζουν και μένουν μόνοι, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί, είναι υποχρεωμένοι να βρουν ένα σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Αν αποτύχουν, μεταμορφώνονται σε κάποιο ζώο της επιλογής τους και αφήνονται ελεύθεροι στο Δάσος. Ένας απεγνωσμένος Άντρας δραπετεύει από το Ξενοδοχείο, βρίσκεται στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί, και ερωτεύεται, παρ’ όλο που κάτι τέτοιο είναι ενάντια στους κανόνες τους.

Μετά τον «Κυνόδοντα» (Βραβείο Ένα Κάποιο Βλέμμα, Φεστιβάλ Καννών/Υποψηφιότητα Ξενόγλωσσου Όσκαρ) και τις «Άλπεις», ο Γιώργος Λάνθιμος επιστρέφει με μία αλληγορική, ρομαντική ιστορία που κέρδισε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο 68ο Φεστιβάλ Καννών (2015). Ο Αστακός είναι το αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, ενώ το σενάριο συνυπογράφει ο σταθερός συνεργάτης του, Ευθύμης Φιλίππου.  Η ταινία συγκεντρώνει διεθνές καστ με  πρωταγωνιστή τον Κόλιν Φάρελ και τους Κόλιν Φέρελ, Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν, Άσλεϊ Γιένσεν, Αριάν Λαμπντ, Τζον Σ. Ράιλι, Λέα Σεντού, Aγγελική Παπούλια, Μάικλ Σμάιλι και Μπεν Γουίσοου.

«Επιστροφή στην Ιθάκη»

Πέντε φίλοι από τα παλιά βρίσκονται σε μία ταράτσα της ηλιόλουστης Αβάνας. Αφορμή της συνάντησης τους, ο εορτασμός της επιστροφής του ενός, μετά από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη. Μέχρι την αυγή, ο Αμαντέο, ο Άλντο, η Τάνια, ο Ράφα και ο Έντι συζητούν, χορεύουν, πίνουν, καπνίζουν, παρηγορούν ο ένας τον άλλον, θυμώνουν, τραγουδούν και πάνω απ' όλα μοιράζονται... όνειρα, μνήμες, συναισθήματα και ιστορίες της ισχυρής τους φιλίας.

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα σκηνοθέτης Λοράν Καντέ («Ανάμεσα Στους Τοίχους», 2008) συνυπογράφει το σενάριο με τον δημοφιλή συγγραφέα Λεονάρδο Παδούρα.

«Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο κοντός»

Θεσσαλονίκη 2015. Ο ώριμος οικογενειάρχης Κλέαρχος (Έλληνας της Πόλης), συνεχώς φλερτάρει αδιάντροπα, ρίχνοντας το φταίξιμο στον αθώο γαμπρό του Μάχο. Προκειμένου να συναντήσει στην Κωνσταντινούπολη, την όμορφη γειτόνισσά του Ηρώ, χρησιμοποιεί και πάλι σαν προκάλυμμα το γαμπρό του. Έτσι ενώ ο Μάχος πηγαίνει στην Πόλη για να κάνει μασάζ και θεραπείες στο πονεμένο χέρι του, ο Κλέαρχος συμφωνεί με τη σύζυγο του Μαρίνα, να τον ακολουθήσει κρυφά μήπως και έχει ερωμένη. Όμως ένα γύρισμα της τύχης θα φέρει την Μαρίνα, μαζί με την κόρη τους στην Πόλη με …απρόσμενα αποτελέσματα.

«Ακούσια» (2008)

Η ταινία αποτελείται από πέντε παράλληλες και ασύνδετες μεταξύ τους ιστορίες, με κοινό θέμα την ομαδική ανθρώπινη συμπεριφορά και, ειδικότερα, την αδυναμία των ανθρώπων να υπερασπιστούν άλλους ανθρώπους, αλλά και τα πιστεύω τους. Από τον σκηνοθέτη του  αριστουργηματικού «Ανωτέρα βία».