Who is who: Σάρα Τζέσικα Πάρκερ

who-is-who-sara-tzesika-parker

ΚΥΡΙΑΚΗ, 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Η Κάρι Μπράντσο του «Sex and the city» μπορεί να είναι ο χαρακτήρας που την έκανε διάσημη και fashion icon της τελευταίας δεκαετίας, η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, όμως, «κρύβει» μεγαλύτερη πορεία στον κινηματογράφο από αυτή που φαντάζονται οι περισσότεροι.

Διατηρώντας άθικτο το όνομά της μέχρι και σήμερα, η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ γεννήθηκε στις 25 Μαρτίου 1965 στο Νέλσονβιλ του Οχάιο. Η μητέρα της, Μπάρμπαρα Πάρκερ, ήταν δασκάλα και ο πατέρας της, Στίβεν Πάρκερ, δημοσιογράφος και επιχειρηματίας. Οι γονείς της χώρισαν νωρίς και η μητέρα της ξαναπαντρεύτηκε έναν οδηγό φορτηγού και λογιστή, με τον οποίο η μικρή Σάρα Τζέσικα μεγάλωσε μέσα σε μια αρκετά μεγάλη οικογένεια, αφού από τους δύο γάμους της μητέρας της έχει άλλα 7 αδέλφια. Δύο, μάλιστα, από όλα τα αδέλφια της, ο Τίμοθι Μπρίτεν Πάρκερ και ο Πίπιν Πάρκερ, ανήκουν επίσης στο χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου.

Έχει αγγλικές και γερμανικές ρίζες από τη μητέρα της και εβραϊκές από τον πατέρα της, με την ίδια να ταυτίζεται με τον Ιουδαϊσμό. Το νεοϋορκέζικο lifestyle φαίνεται πως υπήρχε από νωρίς στη ζωή της, ακόμη και όταν ζούσε με την οικογένειά της στο Σινσινάτι, καθώς, όπως λέει η ίδια, το ενστερνιζόταν πάντα η μητέρα της.

Στα μαθητικά της χρόνια, ασχολήθηκε με το τραγούδι και το μπαλέτο και δεν άργησε να βρεθεί σε παράσταση του Μπρόντγουεϊ, με τίτλο «Οι αθώοι» του Γουίλιαμ Άρτσιμπαλντ. Όταν μετακόμισαν οικογενειακώς στη Νέα Υόρκη, οι γονείς της προσπάθησαν να τη βοηθήσουν να χτίσει από νωρίς καριέρα σαν μικρή ηθοποιός, ενώ της παρείχαν την κατάλληλη εκπαίδευση – είχε ήδη φοιτήσει στο American Ballet School και το Professional Children's School. Μαζί με 4 από τα αδέρφια της βρέθηκε στην παράσταση «Η μελωδία της ευτυχίας», ενώ πήρε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο μιούζικαλ «Annie» σε παράσταση του Μπρόντγουεϊ.

Από μικρή στα… κόλπα

Έχοντας μπει από μικρό παιδί στο χώρο της υποκριτικής κι έχοντας περάσει το 1974 από την τηλεταινία «The little match girl», χωρίς το όνομά της να εμφανίζεται στους τίτλους, το 1980 προσγειώνεται στον πρώτο της ρόλο σε τηλεοπτική σειρά («3-2-1 contact») κι έπειτα στην τηλεταινία «My body, my child». To 1983 κάνει και το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο δράμα φαντασίας «Somewhere, tomorrow», ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται και στην τηλεοπτική σειρά «Square pegs», λαμβάνοντας καλές κριτικές για την ερμηνεία της ως ντροπαλή έφηβη με κρυφές πτυχές της προσωπικότητάς της, κερδίζοντας υποψηφιότητα βράβευσης από τα Young Αrtist awards.

Το 1984 πατάει πιο γερά στα πόδια της με τη συμμετοχή της στη μουσική, δραματική ταινία, υποψήφια για 2 Όσκαρ, «Footloose» του Χέρμπερτ Ρος, με πρωταγωνιστή τον Κέβιν Μπέικον και βρίσκεται για δεύτερη φορά υποψήφια για βραβείο (Young Αrtist award) – μέσα στο 2011 κυκλοφόρησε μάλιστα και ριμέικ της ταινίας, με σκηνοθέτη τον Κρεγκ Μπρούερ.

Το 1985… ξεφαντώνει στο χορό σε μια κομεντί που απόλαυσαν όλες οι έφηβες της εποχής, «Τα κορίτσια ξεφαντώνουν», με το «Girls just wanna have fun» της Σίντι Λόπερ να «σπάει» τα ηχεία, έχοντας στο πλευρό της την Έλεν Χαντ, ενώ στη συνέχεια περνάει από τα πλατό διαφόρων τηλεοπτικών σειρών και τηλεταινιών, μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’80. Τότε είναι που απορρίπτεται για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Pretty woman», ο οποίος πήγε τελικά στη Τζούλια Ρόμπερτς.

Στις αρχές του ’90 και συγκεκριμένα το 1992, συμπρωταγωνιστεί πλάι στον Νίκολας Κέιτζ στην κομεντί «Honeymoon in Vegas» ξεδιπλώνοντας το κωμικό της ταλέντο, για το οποίο θα γινόταν αργότερα διάσημη. Με τον Νίκολας Κέιτζ φημολογείται ότι κατέληξαν μάλιστα και ζευγάρι, ενώ από τα μέσα του ’80 μέχρι τις αρχές του ’90, η Σάρα Τζέσικα ήταν η σύντροφος του Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ. Λόγω του προβλήματος που αντιμετώπιζε με τα ναρκωτικά, όμως, η σχέση τους έφτασε στο τέλος της.

Το 1993 μεταμορφώνεται σε… μάγισσα πλάι στη Μπέτι Μίντλερ και την Κάθι Νάτζιμι στην κομεντί φαντασίας «Χόκους Πόκους: Οι 3 μάγισσες», σε μια ταινία που ξεπέρασε το budget της, αλλά δεν κατάφερε να «κερδίσει» τους κριτικούς και την ίδια χρονιά συμπρωταγωνιστεί με τον Μπρους Γουίλις στην ταινία δράσης «Striking distance», χωρίς όμως να καταφέρει να στρέψει τα βλέμματα πάνω της.

Η επόμενη χρονιά τη βρίσκει δίπλα στον Τζόνι Ντεπ στη βιογραφική κομεντί του Τιμ Μπάρτον «Ed Wood» για τη ζωή του διάσημου σκηνοθέτη, ως τη Ντολόρες Φούλερ, μια από τις συντρόφους του Γουντ, η οποία αργότερα έγραφε τραγούδια στον Έλβις Πρίσλεϊ. Η ταινία δέχτηκε πολύ θετικά σχόλια, παρ’ όλ’ αυτά δεν σημείωσε κέρδη – μάλλον το αντίθετο – και η Πάρκερ ακόμη δεν έχει κερδίσει το ενδιαφέρον του κόσμου και των κριτικών με τους ρόλους της.

Ακολουθεί μια σειρά από κομεντί («Miami Rhapsody» με τον Αντόνιο Μπαντέρας και τη Μία Φάροου, «If Lucy fell» με τον Μπεν Στίλερ, «Κλαμπ χωρισμένων γυναικών» με την Γκόλντι Χον, τη Νταϊάν Κίτον και τη Μπέτι Μίντλερ, το οποίο σημειώνει και εμπορική επιτυχία) και το 1996 την υποδέχεται με το δράμα μυστηρίου «Extreme measures» του Μάικλ Άπτεντ, πλάι στον Χιου Γκραντ και τον Τζιν Χάκμαν. Η κομεντί, όμως, φαίνεται ότι της πάει περισσότερο και ο Μπάρτον την επιλέγει ξανά στην κομεντί φαντασίας «Mats attacks!» πλάι στον Τζακ Νίκολσον και τον Πιρς Μπρόσναν, η οποία τα πήγε εμπορικά και καλλιτεχνικά καλύτερα στην Ευρώπη απ’ ό,τι στην Αμερική.

Από ‘κει και πέρα η τύχη φαίνεται να της χαμογελάει τόσο στην προσωπική, όσο και στην επαγγελματική της ζωή, αφού το 1997 παντρεύεται τον αγαπημένο της Μάθιου Μπρόντερικ και το 1998 πρωταγωνιστεί σε μια τηλεοπτική σειρά που θα αλλάξει τη ζωή της.

Γράφοντας για σεξ στη Νέα Υόρκη…

Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ παίρνει στα χέρια της το σενάριο για μια νέα σειρά του HBO, όπου θα πρωταγωνιστούσε ως ειδικός στο… σεξ, έχοντας τη δική της στήλη σε νεοϋορκέζικη εφημερίδα, έχοντας, όμως, ενδοιασμούς για το αν θα ήθελε να πρωταγωνιστήσει σε τηλεοπτική σειρά. Τελικά παίρνει την απόφαση να πει το «ναι» και μαζί με τις 3 τηλεοπτικές της φίλες Σίνθια Νίξον, Κιμ Κατράλ και Κριστίν Ντέιβις απαρτίζουν το βασικό καστ του «Sex and the city», μιας σειράς με θέμα τέσσερις φίλες και τις ζωές τους στη Νέα Υόρκη, με το σεξ και τη μόδα να κυριαρχούν και την πλειοψηφία των γυναικών –και όχι μόνο- να παρακολουθούν μανιωδώς τις ιστορίες της Κάρι Μπράντσο (Πάρκερ) και της παρέας της.

Η Σάρα Τζέσικα αποκτά τη δημοσιότητα που 15 χρόνια καριέρας δεν είχαν καταφέρει να της χαρίσουν, κερδίζει 2 βραβεία Emmy και 4 Χρυσές Σφαίρες και μετατρέπεται σε style icon, λόγω της πολύ μοδάτης γκαρνταρόμπας της στη σειρά – αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τη στυλίστρια και σχεδιάστρια μόδας, Πατρίσια Φιλντ.

Η ίδια, έχοντας μεγαλώσει με τόσα αδέρφια με τα οποία μοιραζόταν τα ρούχα της, παραδέχεται ότι ανέπτυξε μέσω του ρόλου μια ιδιαίτερη αγάπη για τα παπούτσια, έχοντας μια ολόκληρη ντουλάπα στο σπίτι της αποκλειστικά γι’ αυτά, αλλά γενικότερα δηλώνει ότι τα ρούχα με τα οποία φωτογραφίζεται στις διάφορες επίσημες εκδηλώσεις δεν αντιπροσωπεύουν σε καμία περίπτωση την καθημερινότητά της κι ότι στο σπίτι της φοράει ρούχα αξίας… ενός δολαρίου, ενώ οι καλλυντικές της κρέμες είναι τυχαίες επιλογές.

Από το ρόλο της ως Κάρι Μπράντσο πάντως, κατάφερε να αυξήσει τον τραπεζικό της λογαριασμό κατά πολύ, αφού ειδικά στην τρίτη σεζόν που υπήρξε και παραγωγός, ο μισθός της έφτανε τα 3 εκατομμύρια ανά… επεισόδιο.

Το «Sex and the city» διήρκησε έξι χρόνια και έξι σεζόν, ενώ μετά το τέλος της σειράς ακολούθησαν 2 ομώνυμες κινηματογραφικές ταινίες, σκηνοθεσίας Μάικλ Πάτρικ Κινγκ, (το «Sex and the city 2», μάλιστα, της χάρισε και βραβείο… χειρότερης ηθοποιού στα Χρυσά Βατόμουρα), οι οποίες «έσπασαν» τα ταμεία (με την πρώτη ταινία να σημειώνει εισπράξεις άνω των 400 εκατομμυρίων), αλλά δεν κέρδισαν τους κριτικούς, αφού η πρώτη έλαβε ανάμεικτες κριτικές και η δεύτερη κακές.

Ξανά στον κινηματογράφο

Η πασίγνωστη τηλεοπτική σειρά μπορεί να ήταν η κύρια δουλειά της Πάρκερ μετά το 1998, αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι παράτησε τον κινηματογράφο. Το διάστημα που πρωταγωνιστούσε στο «Sex and the city» βρέθηκε και σε διάφορες ταινίες, όπως στην κομεντί «State and main» του Ντέιβιντ Μάμετ, την επίσης κομεντί «Life without Dick» κ.ά., ενώ μετά το τέλος της σειράς τη βρίσκουμε στο «The family stone» μαζί με την Κλερ Ντέινς, όπου κερδίζει μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα. Έπειτα, στην κωμωδία «30άρης από σπίτι» με τον Μάθιου Μακ Κόναχι, προσλαμβάνεται από τους γονείς του μήπως και καταφέρει να τον κάνει να νοικοκυρευτεί στο δικό του σπίτι και συνεχίζει στη δραματική, ανεξάρτητη παραγωγή «Spinning into butter», στην κομεντί «Smart people» μαζί με τον Ντένις Κουέιντ και στο «Did you hear about the Morgans?» του Μαρκ Λόρενς, όπου άλλη μια υποψηφιότητα για Χρυσό Βατόμουρο την περιμένει. Στο μεταξύ ψηφίζεται από το περιοδικό Maxim ως «η πιο μη σεξουαλική γυναίκα», όπως δήλωσε, όμως, η ίδια με μια δόση παραπόνου, υπάρχει τουλάχιστον ένας άντρας που τη θεωρεί σεξουαλική, αναφερόμενη στον άντρα της.

Στην τελευταία της ταινία, «Δεν ξέρω πώς τα καταφέρνει» του Ντάγκλας Μακ Γκαρθ, υποδύεται τη σύζυγο και μητέρα δύο παιδιών, που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην καριέρα και την προσωπική της ζωή στο πλαίσιο άλλης μιας κομεντί που δεν συγκίνησε κοινό και κριτικούς, ενώ στο «New year’s eve» του Γκάρι Μάρσαλ, βρίσκεται πλάι στον Άστον Κούτσερ, τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, την Τζέσικα Μπίελ, την Κάθριν Χέιγκλ, τη Μισέλ Φάιφερ κ.ά. σε μια ταινία με θέμα και πάλι της σχέσεις σε μέρες εορτών.

Σήμερα, η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ ζει στη Νέα Υόρκη με το σύζυγό της και τα 3 παιδιά τους (τα δύο εκ των οποίων –δίδυμα- απέκτησε μέσω παρένθετης μητέρας), ενώ είναι μέλος της πολιτικής επιτροπής των γυναικών του Χόλιγουντ και αντιπρόσωπος της Unicef στις Τέχνες. Ταυτόχρονα, πρωταγωνιστεί και στο θέατρο, έχοντας περάσει από παραστάσεις όπως το μιούζικαλ «How to succeed in business without really trying», «Sylvia», «Once upon a mattress» κ.ά.

Ενδεικτική φιλμογραφία: «Somewhere, tomorrow» (1983), «Footloose» (1984), «Firstborn» (1984), «Girls just want to have fun» (1985), «Flight of the navigator» (1986), «L.A. story» (1991), «Honeymoon in Vegas» (1992), «Hocus Pocus» (1993), «Striking distance» (1993), «Ed Wood» (1994), «Miami rhapsody» (1995), «If Lucy fell» (1996), «The substance of fire» (1996), «The first wives club» (1996), «Extreme measures» (1996), «Mars attacks!» (1996), «’Til there was you» (1997), «Dudley do-right» (1999), «State and main» (2000), «Life without Dick» (2002), «Strangers with candy» (2005), «The family stone» (2005), «Failure to launch» (2006), «Spinning into butter» (2008), «Smart people» (2008), «Sex and the city» (2008), «Did you hear about the Morgans?» (2009), «Sex and the city 2» (2010), «I don’t know how she does it» (2011), «New year’s eve» (2011).