Ο Γούντι Αλεν στην κούρσα των Όσκαρ;

o-gounti-alen-stin-koursa-ton-oskar

ΤΡΙΤΗ, 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

Στους top 5 για τον τίτλο του καλύτερου σκηνοθέτη βρίσκεται πλέον ο Γούντι Αλεν με το Midnight in Paris, μετά από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ένωσης σκηνοθετών «Directors Guild of America».

Η φετινή «κούρσα» των Όσκαρ διακρίνεται από τους πρωτοπόρους, (The Artist, The Descendants) και τους «σκοτεινούς» (Shame, Drive) υποψηφίους. Και κάπου εκεί στη μέση υπάρχουν και κάποιες ταινίες που αν και λογικά θα έπρεπε να έχουν αρκετές υποψηφιότητες σε διάφορες κατηγορίες, η αλήθεια είναι ότι παράπεσαν κάπως.

Ο λόγος για το «Midnight in Paris» του Γούντι Αλεν, το οποίο προβλήθηκε για πρώτη φορά σε κοινό και κριτικούς στο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και το «Hugo», την πρώτη 3D απόπειρα του Μάρτιν Σκορτσέζε. Φαίνεται πως οι συνάδελφοί τους ωστόσο τους ξαναφέρνουν στο προσκήνιο λίγο πριν την ανακοίνωση των υποψηφίων για τα Όσκαρ, αφού αναγνωρίζοντας τις σκηνοθετικές τους προσπάθειες, τους συμπεριέλαβαν στις λίστες τους για τον καλύτερο σκηνοθέτη της χρονιάς.

Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τα βραβεία «Directors Guild of America» οι υποψήφιοι σκηνοθέτες είναι οι αναμενόμενοι Ντέιβιντ Φίντσερ για το Κορίτσι με το τατουάζ, Αλεξάντερ Πέιν για το The Descendants και Mισέλ Χατζιναβίσιους για το The Artist, αλλά και οι Γούντι Αλεν για το Midnight in Paris, και Μάρτιν Σκορτσέζε για το Hugo.

Η αλήθεια είναι ότι ο Γούντι Αλεν είχε κάνει δυναμική εμφάνιση στο φεστιβάλ των Καννών και όλοι περίμεναν ότι αυτό αρκούσε για να κυριαρχήσει στις υποψηφιότητες των Όσκαρ. Ωστόσο η μέχρι σήμερα πορεία έδειξε ότι η κούρσα για το χρυσό αγαλματίδιο παρουσίασε μία στασιμότητα για τον αμερικανό σκηνοθέτη. Πλέον με την ψήφο εμπιστοσύνης των συναδέλφων του μπαίνει πάλι στο «παιχνίδι» καθώς εκτός από την αναγνώριση αυτή, και το box office, δείχνει ότι μπορεί να ελπίζει σε ένα Όσκαρ. Με τα κέρδη της ταινίας να έχουν μέχρι σήμερα φτάσει τα 56.4 εκ. δολάρια ο Γούντι Αλεν αρχίζει – έστω και καθυστερημένα- να διεκδικεί πιθανότατα μία θέση για αυτόν και την ταινία του.

Βέβαια, για να το καταφέρει αυτό θα πρέπει να υπερνικήσει τα εμπόδια, όχι μόνο των αναμενόμενων για Όσκαρ ταινιών, αλλά και του Μάρτιν Σκορτσέζε, ο οποίος επίσης βλέπει δειλά δειλά την ταινία του να παίρνει τα πάνω της. Η αναμέτρηση αναμένεται σκληρή καθώς και οι δύο σκηνοθέτες έχουν κερδίσει το συγκεκριμένο βραβείο το 1977 με το «Annie Hall» για τον Γούντι Αλεν και το 2006 με το The Departed για τον Μάρτιν Σκορτσέζε. Ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό τους βέβαια είναι ότι και οι δύο έχουν βραβευθεί για το σύνολο του έργου τους από την συγκεκριμένη ένωση.

Με τους παραπάνω υποψηφίους να απολαμβάνουν την αναγνώριση, καλό είναι να μην παραλείψουμε και όσους έμειναν απέξω. Πρόκειται για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και το War Horse, και τον Terrence Malick με το «Δέντρο της Ζωής» οι οποίοι όπως φαίνεται δεν συγκίνησαν τους συναδέλφους τους.