Είδαμε την πρεμιέρα της έκτης σεζόν του Game of Thrones

game-of-thrones
ΔΕΥΤΕΡΑ, 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016

Μια ανάλυση γεμάτη spoiler για όσους είδαν το πρώτο επεισόδιο της πολυαναμενόμενης έκτης σεζόν.

Η έκτη σεζόν του Game of Thrones είναι εδώ και πρέπει να παραδεχτούμε πως κάθε χρονιά όσο καλύτερη και αν γίνεται η σειρά, κατανοώντας πώς λειτουργεί η τηλεόραση και χτίζοντας πάνω στην ατμόσφαιρα, τόσο πιο δύσκολο είναι να περάσεις καλά μαζί της. Κάθε επεισόδιο γίνεται και ένας αγώνας δρόμου για να καταφέρεις να το δεις πριν αρχίσουν τα spoiler και όταν τελειώσει, νιώθεις όχι χαρά ή αγανάκτηση σε σχέση με ό,τι συνέβη, αλλά μάλλον ανακούφιση που στάθηκες τυχερός και δε σου χάλασε κάποιος την εμπειρία. Αυτό γίνεται γιατί πια στον κόσμο των social media αν δεις κάτι και δεν αναφερθείς σε αυτό είναι σαν να μην το έχεις δει και γιατί ασφαλώς τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ περιμένουν όλο το χρόνο τις δέκα εβδομάδες που παίζεται η σειρά του HBO ώστε να βγάλουν τα clicks όλης της υπόλοιπης σεζόν. Το Game of Thrones πουλάει όσο τίποτε άλλο αυτή τη στιγμή στην ποπ κουλτούρα και αυτό δεν είναι κοινό μυστικό.

Αφού λοιπόν βγάλαμε όλα αυτά από μέσα μας, ας μιλήσουμε για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της έκτης σεζόν. Το κύριο και βασικό ερώτημα που μας ταλάνισε επί μήνες ήταν αν ο Τζον Σνόου είναι τελικά νεκρός και αναρωτιόμαστε αν υπάρχει κάποιος εκεί έξω που να μη βλέπει τη σειρά και να έχει ενδιαφέρον να την παρακολουθήσει, αφού θα έχει μάθει πλέον τα πάντα που έχουν γίνει ως τώρα. Αυτό που μαθαίνουμε λοιπόν στο επεισόδιο με τίτλο «The Red Woman» είναι πως ο Σνόου παραμένει νεκρός μέχρι να… μην παραμένει. Το άψυχο σώμα του ανακαλύφθηκε από τον Σερ Ντάβος και τους λίγους πιστούς συντρόφους που είχε στο Κασλ Μπλακ, οι οποίοι το σύρουν σε ένα δωμάτιο μέσα στο οποίο κλειδαμπαρώνονται, περιμένοντας κάποια βοήθεια που την προέλευσή της θα μάθουμε στα επόμενα επεισόδια.

Όπως μαρτυρά όμως και ο τίτλος του επεισοδίου, η έμφαση δίνεται στη γυναίκα με τα κόκκινα, δηλαδή την Μελισάνδρη. Όταν πλησιάζει το πτώμα του Σνόου λέγοντας πως τον είδε μέσα στις φλόγες σε μια μεγάλη μάχη στο Γουίντερφελ και για αυτό δε γίνεται να πέθανε. Κάπου εκεί πιστέψαμε ότι θα τον έπαιρνε μαζί της και με κάποιον τρόπο θα τον έφερνε στη ζωή. Τελικά κάτι τέτοιο δε συνέβη, αλλά στο τέλος είχαμε μια απροσδόκητη και πολύ ενδιαφέρουσα αποκάλυψη.

Η Μελισάνδρη γδύθηκε για να πάει για ύπνο και βγάζοντας το κολιέ της, είδαμε τον αληθινό εαυτό της. Πρόκειται λοιπόν για μια υπερήλικη μάγισσα η οποία απλά έχει τον τρόπο της να διατηρεί την αιώνια νιότη στην εικόνα της, σαγηνεύοντας τους άντρες γύρω της. Το πιθανότερο είναι αυτός να είναι απλά ο τρόπος που πηγαίνει στο κρεβάτι, αλλά για να είμαστε σίγουροι θα αφήσουμε ανοιχτό ένα ενδεχόμενο αυτή η εικόνα της να έχει κάποια σχέση με τον Τζον Σνόου, χαρίζοντας τη νιότη της για τη ζωή του. Πάντως μάλλον αυτό ήταν ένα ακόμη teaser της ενδιαφέρουσας προσωπικότητας της Μελισάνδρης, η οποία φαίνεται πως θα διαδραματίσει κάποιον σημαντικό ρόλο στη συνέχεια. Γιατί πιστεύουμε πως ο Τζον Σνόου με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα λάβει μέρος σε αυτή τη μάχη του Γουίντερφελ, ακόμη και αν η ανάστασή του πάρει όλη τη σεζόν. Αν τώρα θέλετε να δείτε περισσότερη γυμνή Μελισάνδρη χωρίς το κολιέ της, τότε σας συστήνουμε το «The Witch».

Από εκεί και πέρα, το επεισόδιο λειτούργησε περισσότερο εισαγωγικά, υπενθυμίζοντάς μας πού βρίσκεται ο κάθε χαρακτήρας και τι έχει να αντιμετωπίσει στη συνέχεια. Δε συνέβη κάτι συνταρακτικό, με τη σειρά να επανέρχεται στην κλασική λογική των πολλών ιστοριών μέσα σε ένα επεισόδιο, κάτι που όσο και αν το θεωρούμε αντιτηλεοπτικό, λειτουργεί μια χαρά στο να επιβραδύνει την πλοκή, η οποία όπως πάντα θα αρχίσει να τρέχει κάπου στα μισά, εκεί που δεν το περιμένεις. Το καλό είναι πως πλέον η σειρά έχει αφήσει πίσω τον κόσμο των βιβλίων και κανείς δε γνωρίζει τι έπεται, κάτι που σώζει αρκετό κόσμο από spoiler. Και είναι ωραίο γιατί έτσι δεν έχει σημασία μόνο η απεικόνιση του κάθε γεγονότος που θα κριθεί από τους οπαδούς των βιβλίων του Μάρτιν, αλλά η συζήτηση για την πλοκή εισέρχεται σε νέα βάση, όπως στο χαμό που γινόταν για παράδειγμα με τα μυστήρια του Lost. Και για να είμαστε ειλικρινείς, την περιμέναμε καιρό αυτή τη στιγμή.

Παρά τις πολλές ιστορίες πάντως, βρισκόμενη στην έκτη σεζόν η σειρά έχει μάθει πώς να δημιουργεί φοβερές ατμόσφαιρες ακόμη και όταν δε συμβαίνει τίποτα, δίνοντάς μας την ξεκάθαρη οπτική του κάθε χαρακτήρα, ακόμη και αν τον μισούμε θανάσιμα. Ας πάρουμε την Σέρσεϊ, η οποία ανήκει σίγουρα στους πιο μισητούς ήρωες της σειράς. Στο τέλος της προηγούμενης σεζόν βρέθηκε στην πιο εξευτελιστική θέση στην οποία έχει βρεθεί χαρακτήρας του Game of Thrones και ό,τι συναισθήματα και αν είχες για αυτή, το πιθανότερο είναι να ένιωσες μια συμπόνια. Τώρα λοιπόν ήρθε η στιγμή να μάθει για το θάνατο της κόρης της, με το συγκεκριμένο μονόλογό της να είναι από τις πιο ήρεμες ανατριχιαστικές στιγμές που έχει φτιάξει η σειρά, απόδειξη ότι η Λένα Χίντεϊ είναι ό,τι καλύτερο ερμηνευτικά διαθέτει η σειρά. Τουλάχιστον έχει πλέον μαζί της τον Τζέιμι, οπότε αναμένουμε την αντεπίθεσή της και τη στιγμή που θα την μισήσουμε ξανά. Ως τότε όμως, ανακωχή.

Ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν και στο Ντορν. Οι γυναίκες βαρέθηκαν να βρίσκονται στη σκιά άλλων βασιλείων και να δέχονται τα χτυπήματα το ένα μετά το άλλο χωρίς να αντιδρούν και ως σωστές Αμαζόνες παίρνουν το θρόνο δολοφονώντας τον Τριστάν Μαρτέλ και το γιο του και ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους. Το Game of Thrones χρειάζεται κι άλλους δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες και ο τρόπος που καταπολεμάται η έννοια της πατριαρχίας στο Ντορν είναι αξιοπρόσεκτη, ειδικά όταν η θέση της γυναίκας στον κόσμο της σειράς είναι αρκετά παλαιολοθική.

Και μιλώντας για τις πατριαρχικές αντιλήψεις στο σύμπαν του Game of Thrones, ας μεταπηδήσουμε στην Ντενέρις. Κατέληξε αιχμάλωτη των Ντοθράκι, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να… περάσουν καλά μαζί της, χωρίς φυσικά να πέφτει λόγος στην ίδια. Και καθώς την πηγαίνουν στον αρχηγό τους, τον οποίο μόνο που δε φτύνει στα μούτρα, μόλις μάθει πως είναι η χήρα του Καλ Ντρόγκο την ελευθερώνει, μόνο όμως για να μεταφερθεί σε ένα ναό που βρίσκονται όλες οι χήρες κάθε πολέμαρχου των Ντοθράκι. Την ίδια στιγμή, ο Ντάριο Ναχάρις με τον Σερ Τζόρα βρίσκονται στα χνάρια της, αλλά είναι απελπιστικά μόνοι για να τη σώσουν και ο άσωτος δράκος Ντρόγκον είναι εξαφανισμένος. Αναμένουμε εξελίξεις κι εδώ, ελπίζοντας η ιστορία της διάσωσης της Ντενέρις να μη χρειαστεί όλη τη σεζόν για να ολοκληρωθεί. Πίσω στην Μερίν επικρατεί αναρχία, με τους Sons of Harpy να έχουν καταλάβει ατύπως την εξουσία, βάζοντας αυτή τη φορά φωτιά στο στόλο που ήταν έτοιμος να ταξιδέψει κάποια στιγμή προς το Γουέστερος. Το βέβαιο πάντως είναι πως οι συνομιλίες του Τίριον με τον Βάρις δε θα σταματήσουν ποτέ να είναι αφάνταστα διασκεδαστικές και θα  μπορούσαμε να τους δούμε σε μια ολόκληρη ταινία στυλ «Before Sunrise» που απλά θα περπατούν και θα μιλάνε για τα πάντα.

Οι αδερφές Σταρκ βρίσκονται σε μια μεταβατική φάση, αν και κάτι μας λέει πως αυτή θα είναι η σεζόν τους. Η Σάνσα αφού το έσκασε από τους Μπόλτον με τη βοήθεια του Θίον, εντοπίζεται από τους ανθρώπους του Ράμσεϊ και όπως όλοι περίμεναν (υπάρχει άραγε κανείς που δεν προέβλεψε την εξέλιξη της σκηνής;), διασώζεται από την Μπριάν, η οποία της ορκίζεται αιώνια πίστη. Επιτέλους η Σάνσα φαίνεται πως βρίσκει λίγη ηρεμία, ενώ η Άρια αν και πλέον τυφλή και ζητιάνα, φαίνεται πως μπορεί να εξελιχθεί σε δεινή πολεμίστρια. Μια κοπέλα εμφανίστηκε και την έβαλε να πολεμήσει μαζί της και αν και την πρώτη φορά δεν τα κατάφερε, θα έρχεται κάθε μέρα μέχρι να δοθεί κανονική μάχη. Και δεν ξέρουμε αν βλέπουμε το πρίκουελ του «Daredevil», αλλά έχουμε περιέργεια.

Εν ολίγοις, η συγκεκριμένη πρεμιέρα ήθελε να μας βάλει ξανά στο κλίμα κρατώντας τα «βαριά χαρτιά» για την πορεία και αυτό πέτυχε, οπότε με τους δημιουργούς της σειράς να δηλώνουν υπερήφανα πως η έκτη σεζόν είναι η καλύτερη που έχουν κάνει, οι επόμενες εβδομάδες αναμένονται ιδιαίτερα έντονες. Άλλωστε στα τρέιλερ της σεζόν έχουμε δει φοβερά πράγματα, χωρίς κάτι να εκδηλώνεται σε αυτό το πρώτο επεισόδιο, συνεπώς τα καλύτερα έπονται και θα ήμαστε πολύ αφελείς αν πια δεν το γνωρίζαμε. Και οι χαρακτήρες αλλά και το κοινό βαδίζουν στο σκοτάδι και δεν μπορούμε να περιμένουμε για τη συνέχεια.

Γιάννης Μόσχος

[email protected]