Το «καυτό» καλοκαίρι της Μάργκοτ Ρόμπι

margot-robbie
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 01 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016

Είναι η ηθοποιός που θα σημαδέψει κινηματογραφικά αυτό το καλοκαίρι και ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε μαζί της.

Το Χόλιγουντ χρειάζεται τόσο πολύ τους σταρ ώστε πολύ συχνά φτάνει σε σημείο να τους εφευρίσκει μόνο του. Στην εποχή του διαδικτύου δεν είναι τόσο εύκολο να υπάρξουν αστέρες με το εκτόπισμα του παρελθόντος. Πλέον όλοι μοιάζουν σαν «ένας από εμάς», με τις ίδιες καθημερινές συνήθειες και οι μύθοι χτίζονται πολύ δύσκολα. Είναι λοιπόν ευτύχημα όταν βλέπεις ανθρώπους που διαθέτουν από φυσικού τους το λεγόμενο «star quality» και που βλέποντάς τους ξέρεις πως η πορεία τους είναι προδιαγεγραμμένη.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της Αυστραλής Μάργκοτ Ρόμπι. Από την πρώτη φορά που την είδαμε στον «Λύκο της Wall Street» (2013) στο πλευρό του Λεονάρντο Ντι Κάπριο ήμασταν σίγουροι ότι δε θα χαθεί στη λήθη. Μπορεί ο Λίο να ήταν σαρωτικός, συνεπικουρούμενος από μια εξίσου απολαυστικά παρανοϊκή ερμηνεία από τον Τζόνα Χιλ, ωστόσο η 22χρονη τότε Ρόμπι μαγνήτισε την εικόνα και συνεισέφερε στο να αποκτήσει η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε το στάτους ενός σύγχρονου αμερικανικού αριστουργήματος. Η σκηνή που τοποθετεί το τακούνι της πάνω στο πρόσωπο του Ντι Κάπριο έχει γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα κάδρα της τρέχουσας κινηματογραφικής δεκαετίας και σίγουρα θα το έχετε πετύχει ως cover photo στο προφίλ κάποιου φίλου σας στο Facebook. Διότι για τέτοια επίπεδα δημοφιλίας μιλάμε.

Η περίφημη σκηνή που μοιράστηκαν η Ρόμπι και ο Ντι Κάπριο στον «Λύκο της Wall Street»

Αρχικά για τον ρόλο της Ρόμπι στον «Λύκο της Wall Street» προοριζόταν η Ολίβια Γουάιλντ, αλλά τελικά απορρίφθηκε γιατί θεωρήθηκε πολύ μεγάλη, σε ηλικία τότε… 28 ετών. Και όσο και αν αυτή είναι μια μεγάλη κουβέντα σχετικά με τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις γυναίκες η βιομηχανία του θεάματος, θα την αφήσουμε προς το παρόν γιατί αυτή η σκανδαλώδης και σεξιστική νοοτροπία έφερε στο φως το άστρο της Ρόμπι.

Το ντεμπούτο της Ρόμπι στη μεγάλη οθόνη έγινε βέβαια θεωρητικά στο «Όσα φέρνει ο χρόνος» (2013), άσχετα αν το πέρασμά της δεν ήταν πολύ μεγάλο. Η αθεράπευτα και παλιομοδίτικα ρομαντική ταινία του Ρίτσαρντ Κέρτις είναι αυτό που λέμε «ένοχη απόλαυση». Αν προσπαθήσεις να την αντιμετωπίσεις με λογική, τότε το πιθανότερο είναι να μην αντέξεις από τις ευκολίες και την απλοϊκότητα του σεναρίου. Μόνο αν αφήσεις ελεύθερη τη φαντασία σου και συνειδητοποιήσεις τι παρακολουθείς θα καταφέρεις να το διασκεδάσεις. Τέλος πάντων, η Ρόμπι έκανε την εμφάνισή της πίσω από τους Ρέιτσελ ΜακΆνταμς και Ντόμναλ Γκλίσον και τρία σχεδόν χρόνια μετά θεωρείται πιο «καυτό» όνομα και από τους δύο.

Η 22χρονη Ρόμπι καθώς ξεκινούσε την καριέρα της στην Αμερική ως αεροσυνοδός στη σειρά «Pan Am»

Κάπου εδώ να σημειώσουμε ότι η Αμερική έμαθε την Ρόμπι το 2011 μέσα από την τηλεοπτική σειρά «Pan Am», η οποία ήταν αφιερωμένη στις αεροσυνοδούς της θρυλικής αεροπορικής εταιρείας Pan American World Airways στα 60s. Η Ρόμπι συμμετείχε σε κεντρικό ρόλο δίπλα στην Κριστίνα Ρίτσι, αλλά η σειρά του ABC δικαίως κόπηκε από την πρώτη σεζόν μετά από την προβολή δεκατεσσάρων επεισοδίων. Ωραία και η Ρόμπι και η 60s νοσταλγία, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερες αυθεντικές ιδέες και όχι φθηνές κόπιες του «Mad Men».

Μετά την επιτυχία του «Λύκου της Wall Street» το επόμενο βήμα της Ρόμπι ήταν πολύ σημαντικό και ακολούθησε μια εύκολη επιλογή που ήταν όμως και έξυπνη και της βγήκε. Την είδαμε στο πλευρό του Γουίλ Σμιθ στην ρομαντική κωμική περιπέτεια «Focus» (2015), η οποία ήταν όσο δροσιστική και φρέσκια χρειάζεται ώστε να διασκεδάσει το κοινό, απαντώντας ακριβώς στις προσδοκίες του. Αρχικά το πρωταγωνιστικό δίδυμο της ταινίας επρόκειτο να είναι οι Μπεν Άφλεκ και Κρίστεν Στιούαρτ, αλλά η αποχώρηση από το πρότζεκτ δεν ήταν καθόλου κακή αφού με αυτούς του δύο το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν σίγουρα πιο «ψυχρό» και στιλιζαρισμένο και σε καμία περίπτωση τόσο «καυτό» όσο εγγυάται η χημεία του Σμιθ με την Ρόμπι. Και αυτό εν τέλει ήταν και το ζητούμενο.

Γουίλ Σμιθ και Μάργκοτ Ρόμπι σε σκηνή από το άκρως διασκεδαστικό «Focus»

Στο ενδιάμεσο η Ρόμπι εκμεταλεύτηκε μια ακόμη έξοδο ηθοποιού από ταινία, αυτή της Αμάντα Σέιφριντ από το «Z for Zachariah» (2015) του Κρεγκ Ζόμπελ. Πρόκειται για ένα δράμα… ισλανδικής παραγωγής, το οποίο τοποθετείται μετά από μια πυρηνική καταστροφή που έχει εξολοθρεύσει το μεγαλύτερο πληθυσμό της γης ή για την ακρίβεια όλους πλην του Τσιούετελ Έτζιοφορ, του Κρις Πάιν και της Μάργκοτ Ρόμπι. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να φαίνεται σαν μια κακή βιντεοταινία και «άτυχη στιγμή» για τους τρεις αυτούς ηθοποιούς που ήθελαν να μαζέψουν ένα χαρτζιλίκι παραπάνω, αλλά συγκριτικά με τις προσδοκίες και παρά τα όποια προβλήματα το αποτέλεσμα κρίνεται ενδιαφέρον, διαθέτοντας ένα φινάλε που δεν το ξεχνάς εύκολα.

Στη συνέχεια είδαμε την Ρόμπι στο πολεμικό δράμα εποχής «Γαλλική σουίτα» (2015). Συμμετείχε σε δεύτερο ρόλο πίσω από το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Μισέλ Ουίλιαμς και Ματίας Σένερτς και έπρεπε να το ψάξουμε για να θυμηθούμε την παρουσία της, αλλά και την ίδια την ύπαρξη της ταινίας του Σαούλ Ντιμπ. Έχουμε δει τόσα άνευρα δράματα γύρω από κατακερματισμένες ιστορίες αγάπης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο που δε χρειαζόμαστε άλλη μία. Και αν και δεν μας ενδιαφέρουν τα γκόσιπ, πληροφοριακά να αναφέρουμε πως στα γυρίσματα της «Γαλλικής σουίτας» η Ρόμπι γνώρισε τον Βρετανό βοηθό σκηνοθέτη Τομ Άκερλι, με τον οποίο έχει σχέση μέχρι και σήμερα.

Στο «Μεγάλο σορτάρισμα» η Ρόμπι μας δίδαξε οικονομικές θεωρίες από την μπανιέρα της

Κάτι που δε χρειάζεται να αναζητήσουμε για να θυμηθούμε πάντως είναι η παρουσία της Ρόμπι στο «Μεγάλο σορτάρισμα» (2015). Ο Άνταμ Μακ Κέι θέλησε να κάνει κατανοητές σε όλους τις αιτίες του σύγχρονου οικονομικού κραχ που διανύουμε και για αυτό επιστράτευσε έναν διακριτικό κωμικό τόνο που στη μέθοδο διαχείρισης των χαρακτήρων μοιάζει με το χιούμορ των αδερφών Κοέν. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, χρησιμοποίησε κάποια διάσημα πρόσωπα που παρεμβάλλονται και υποδυόμενα τον εαυτό τους μας μιλάνε για οικονομικά ζητήματα. Την Μάργκοτ Ρόμπι λοιπόν τη συναντήσαμε στην μπανιέρα της να μας αναλύει δυσνόητους οικονομικούς όρους και τώρα που το σκεφτόμαστε αν είχαμε την Ρόμπι να μας τους αναλύει ίσως να μην είχαμε φτάσει ως εδώ.

Και ερχόμαστε στο 2016, την πιο σημαντική χρονιά για την καριέρα της Ρόμπι. Καταρχάς υπάρχει το «Whiskey Tango Foxtrot» των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, οι οποίοι είναι οι δημιουργοί του «Focus». Η ταινία στηρίζεται στα απομνημονεύματα της πολεμικής ανταποκρίτριας Κιμ Μπάρκερ από τις αποστολές της στο Πακιστάν και στο Αφγανιστάν. Την Μπάρκερ υποδύεται η Τίνα Φέι, η οποία και ευθύνεται για τη δημιουργία αυτής της ταινίας, με την Ρόμπι να τη συναντάμε στο ρόλο μιας Αυστραλής δημοσιογράφου που στην πορεία έγινε πολύ καλή της φίλη. Οι κριτικές που έχει λάβει το φιλμ είναι χλιαρές και γενικά δεν έχει ακουστεί τόσο πολύ, αλλά το καστ δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Να αναφέρουμε ότι δίπλα στις Φέι και Ρόμπι συναντάμε τον Μάρτιν Φρίμαν, τον Μίλι Μομπ Θόρντον και τον Άλφρεντ Μολίνα.

Η Ρόμπι ως Τζέιν σε σκηνή από τον «Θρύλο του Ταρζάν»

Από εκεί και πέρα, η Ρόμπι έρχεται να μας συστηθεί ως Τζέιν δίπλα στον Ταρζάν του Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ. Ο «Θρύλος του Ταρζάν» σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Γέιτς είναι ένα από τα μπλοκμπάστερ του φετινού καλοκαιριού, αν και οι κριτικές από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κάνουν λόγο για ένα φεστιβάλ χασμουρητού και την πιο άνευρη καλοκαιρινή ταινία των τελευταίων ετών, χωρίς τίποτα σημαντικό να συμβαίνει σε αυτή. Η αλήθεια είναι πως δύσκολα περιμένουμε κάποια ευχάριστη έκπληξη και μάλλον ο ήρωας του Έντγκαρ Ράις Μπάροουζ δε χρειάζεται κάποια αναβίωση. Στους ελληνικούς κινηματογράφους κυκλοφορεί στις 7 Ιουλίου.

Αφήνοντας όμως στην άκρη τον Ταρζάν και την Τζέιν, ας έρθουμε στο μεγάλο στοίχημα της Ρόμπι το οποίο είναι ήδη κερδισμένο και πιθανότατα θα ορίσει όλη την καριέρα της. Μιλάμε φυσικά για το ρόλο της Χάρλεϊ Κουίν στο επερχόμενο «Ομάδα αυτοκτονίας» του Ντέιβιντ Άγιερ, το οποίο φέρνει μαζί τους μεγαλύτερους αντιήρωες της DC Comics. Ο Deadshot, ο Boomerang, η Enchantress, ο Killer Croc, ο Ρικ Φλαγκ, ο El Diablo, η Katana και φυσικά ο Τζόκερ σχηματίζουν μια αντιηρωική ομάδα-ονείρωξη για τους λάτρεις των κόμικ, αλλά το μέλος που ξεχωρίζει είναι χωρίς καμία αμφιβολία η Χάρλεϊ Κουίν.

Η Ρόμπι απολαμβάνει δεόντως τη μεταμόρφωσή της σε Χάρλεϊ Κουίν για χάρη της «Ομάδας αυτοκτονίας»

Μπορεί να υπάρχει στο καστ ο Γουίλ Σμιθ (ως Deadshot), το διάσημο μοντέλο Κάρα Ντελεβίν (ως Enchantress) και ο βραβευμένος με Όσκαρ Τζάρεντ Λέτο ο οποίος φαίνεται πως πήγε τον Τζόκερ του στα άκρα μπαίνοντας για τα καλά στο ρόλο, αλλά όλες οι ελπίδες για μια πολύχρωμη ταινία της DC Comics έχουν επαναπαυθεί πάνω στην Ρόμπι. Όλο το προωθητικό υλικό της ταινίας έχει στηριχθεί πάνω της, με το σέξι ντύσιμο, το έντονο βάψιμο και το ρόπαλο ανά χείρας να την καθιστούν πρόσωπο του φετινού καλοκαιριού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ήδη έχει ανακοινωθεί ταινία της Χάρλεϊ Κουίν πριν καν προβληθεί το «Suicide Squad».

Κάπου εδώ να ανφέρουμε ότι η Χάρλεϊ Κουίν δεν είναι κάποιος κλασικός χαρακτήρας της DC Comics. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992 σε μια τηλεοπτική σειρά του Batman και λόγω του πόσο αγαπήθηκε από τους οπαδούς συνέχισε την πορεία της και στα κόμικ ως μιμητής και ερωμένη του Τζόκερ. Βέβαια είναι από μόνη της ένας αβανταδόρικος χαρακτήρας, αλλά πλέον μας είναι δύσκολο να τη φανταστούμε χωρίς τη μορφή της Ρόμπι. Η ίδια μπήκε στο πετσί του ρόλου της και διάβασε πολλές ιστορίες της Χάρλεϊ Κουίν, εμβαθύνοντας και σε άλλους γυναικείους χαρακτήρες κόμικ. Αν θέλετε να έχετε μια καλή ιδέα και εσείς, θα σας προτείναμε να διαβάσετε το πρόσφατο «Harley Quinn and Power Girl», το οποίο φέρνει τις δύο ηρωίδες σε ένα παράλληλο ηδονικό σύμπαν που αποτελεί φόρο τιμής στο funk των 70s. Δεν είναι μια ιστορία που θα σας μείνει, αλλά ως καλοκαιρινό ανάγνωσμα και εν αναμονή του «Suicide Squad» είναι ό,τι πρέπει.

Η Ρόμπι ως Αρλίν Κουίνζελ, το alter ego της Χάρλεϊ Κουίν και ψυχίατρος του Τζόκερ (Τζάρεντ Λέτο)

Το δεδομένο είναι πως αυτό το καλοκαίρι η 26χρονη Ρόμπι είναι ό,τι πιο «καυτό» έχει να επιδείξει το Χόλιγουντ και μετράμε αντίστροφα μέχρι τις 25 Αυγούστου όταν και κυκλοφορεί η «Ομάδα αυτοκτονίας» στις ελληνικές αίθουσες. Υπάρχει κάθε λόγος να ενθουσιαστείς.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΣΧΟΣ / [email protected]