And the winner is...The Artist
Χωρίς καμία απολύτως έκπληξη και ανατροπή ολοκληρώθηκε η πολυαναμενόμενη βραδιά των Όσκαρ, στέφοντας νικητή- ποιόν άλλον- παρά το βωβό φαινόμενο του «The Artist».
Ο πρωταγωνιστής του, Ζαν Ντιζερντέν «άρπαξε» από τον Τζορτζ Κλούνεϊ το χρυσό αγαλματίδιο στην κατηγορία του Α΄ Ανδρικού ρόλου και μαζί με αυτό ακόμη τέσσερα Όσκαρ, με κορυφαία την κατηγορία της καλύτερης ταινίας.
‘Οσκαρ και για τον σκηνοθέτη του «The Artist», Μισέλ Χαζαναβίσιους, ο οποίος με την εμπνευσμένη ιδέα του, άλλαξε τα…δεδομένα φέρνοντας γαλλικό άρωμα στο Χόλυγουντ. Μπορεί να μην κατάφερε βέβαια να κερδίσει και στις 10 κατηγορίες που ήταν υποψήφια τη ταινία του αλλά έφυγε με τα μισά, καθώς διακρίθηκε ακόμη για την καλύτερη μουσική σύνθεση και τα κοστούμια.
Ούτε και στην κατηγορία του Α’ Γυναικείου ρόλου δεν είχαμε καμία έκπληξη, καθώς η ερμηνεία της Μέριλ Στριπ, ως «Σιδηρά Κυρία» θεωρούνταν από την αρχή «φαβορί» παρά τις όποιες τελευταίες φήμες για υπερίσχυση της κατά τα άλλα υπέροχης Βαϊόλα Ντέιβις (Οι υπηρέτριες). Η κινηματογραφική υπόθεση της Μάργκαρετ Θάτσερ μάλιστα χάρισε στην ταινία και το Όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ.
Στους δεύτερους ρόλους, η χθεσινή απονομή επέμεινε στην έλλειψη εκπλήξεων, αν και δικαιολογημένων αυτή τη φορά. Η Ακαδημία εξάλλου «χρώσταγε» στον Κρίστοφερ Πλάμερ το Όσκαρ Β’ Ανδρικού ρόλου (Οι πρωτάρηδες). Αλλά και η Οκτάβια Σπένσερ απέσπασε το χρυσό αγαλματίδιο Β’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Οι Υπηρέτριες».
Και αν απορείτε μέχρι τώρα, που… χάθηκε η πολυσυζητημένη 3D ταινία του Σκορτσέζε, ο «Hugo», κατάφερε να κερδίσει μόνο στις τεχνικές κατηγορίες αποσπώντας πέντε Όσκαρ στις κατηγορίες της φωτογραφίας, της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, του ήχου, των ηχητικών και οπτικών εφέ.
Ευχάριστες οι απονομές στον τομέα των σεναρίων καθώς ο Γούντι Άλεν απέσπασε τελικά το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» ενώ και ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν το αντίστοιχο για το διασκευασμένο σενάριο των…απογόνων του.
Το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας απέσπασε, όπως ήταν αναμενόμενο, το ιρανικής προέλευσης «Ένας χωρισμός» ενώ στην κατηγορία των κινουμένων σχεδίων υπερίσχυσε το «Rango». Και όσο για το «Κορίτσι με το τατουάζ» αρκέστηκε στο Όσκαρ καλύτερου Μοντάζ.
Όσκαρ ... φιλοξενίας βέβαια απέσπασε ο Μπίλι Κρίσταλ, ο οποίος συμπληρώνοντας 9 χρόνια «οσκαρικής παρουσίασης» χάρισε σους παρευρισκόμενους αλλά και στο τηλεοπτικό κοινό στιγμές …χαρισματικού χιούμορ.
Στις λιγότερο προβεβλημένες κατηγορίες, το βραβείο για το καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους πήρε το «Saving Face» της τιμημένης με Emmy πακιστανής δημοσιογράφου Σαρμίν Ομπάιντ-Τσινόι και του αμερικανού Ντανιέλ Τζανγκ, με θέμα τις γυναίκες-θύματα επιθέσεων με οξύ στο Πακιστάν, το βραβείο για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους το «The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore», σε σκηνοθεσία Ουίλιαμ Τζόις και Μπράντον Όλντενμπεργκ, ενώ το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους έλαβε το φιλμ «The Shore», σε σενάριο και σκηνοθεσία Τέρι Τζορτζ.







