Who is who: Aαρον Έκχαρτ
Διατηρώντας χαμηλούς τους τόνους, ο Άαρον Έκχαρτ μπορεί να μην έχει τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του όσο άλλοι ηθοποιοί του Χόλιγουντ, η καριέρα του, όμως, κρύβει αρκετές αξιοπρόσεκτες ταινίες, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται στο πλευρό του Τζόνι Ντεπ στο «Μεθυσμένο ημερολόγιο».
Ήρθε στον κόσμο στις 12 Μαρτίου 1968 στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών και το ολοκληρωμένο του όνομα είναι Άαρον Έντουαρντ Έκχαρτ. Η μητέρα του είναι ποιήτρια και συγγραφέας παιδικών βιβλίων και ο πατέρας του στέλεχος σε εταιρία υπολογιστών, ενώ ο Άαρον είναι ο μικρότερος από τα 3 αδέρφια, τα οποία ανατράφηκαν ως μορμόνοι της Εκκλησίας του Ιησού Χριστού και των πρόσφατων Αγίων.
Ο ίδιος σήμερα δηλώνει πως πλέον δεν είναι μορμόνος, αλλά σε νεαρότερη ηλικία πέρασε και δύο χρόνια ως ιεραπόστολος, στη Γαλλία και την Ελβετία.
Σε ηλικία 13 ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στην Αγγλία λόγω της δουλειάς του πατέρα του, όπου και πήγε σχολείο. Από τα σχολικά του κι όλας χρόνια ήρθε σε επαφή με την υποκριτική, πρωταγωνιστώντας σε διάφορες παραστάσεις, ενώ το 1985 βρέθηκε στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, αφού το απαιτούσε και πάλι η δουλειά του πατέρα του. Κι εκεί συνέχισε να συμμετέχει σε θεατρικές παραστάσεις, προσπαθώντας να βελτιώσει τις ικανότητές του. Λίγο πριν τελειώσει το σχολείο, όμως, το παράτησε για να δουλέψει σε έναν κινηματογράφο, παίρνοντας το απολυτήριό του αργότερα.
Το 1988 ο Έκχαρτ επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα στη Χαβάη, όπου σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο Brigham Young, ενώ αργότερα συνέχισε τις σπουδές του στη Γιούτα, απ’ όπου και αποφοίτησε το 1994 με πτυχίο Καλών Τεχνών.
Όσο σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο, ο Έκχαρτ γνώρισε τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο Νιλ Λα Μπιουτ, ο οποίος τον επέλεξε σε διάφορες παραστάσεις, ενώ το 1992 κατέκτησε ένα μικρό ρόλο στην τηλεταινία «Double jeopardy» με την Ρέιτσελ Γουάρντ. Το 1993 είχε και έναν μικρό κινηματογραφικό ρόλο στο θρίλερ «Slaughter of the innocents» του Τζέιμς Γκλίκενχαους και το 1994 εμφανίστηκε ως βοηθητικός ηθοποιός στην πασίγνωστη αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς».
Τα πράγματα ήταν δύσκολα για τον νεαρό ηθοποιό τότε, ο οποίος είχε μετακομίσει στη Νέα Υόρκη και έκανε διάφορες δουλειές προσπαθώντας να τα βγάλει πέρα μέχρι τον επόμενο ρόλο, δουλεύοντας ως μπάρμαν, οδηγός λεωφορείου, οικοδόμος κ.ο.κ. Μέχρι που τα πράγματα μπαίνουν σε μια σειρά, όταν ο Νιλ Λα Μπιουτ του δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη μαύρη κωμωδία «In the company of men» μαζί με τον Ματ Μαλόι, όπου οι δυο τους υποδύονται τους αγανακτισμένους με τις γυναίκες συναδέλφους. Η ταινία πηγαίνει καλά και ο Έκχαρτ κερδίζει τα πρώτα του βραβεία: βραβείο Independent Spirit και Satellite, ξεκινώντας επίσημα την καριέρα του.
Η χαμηλών τόνων πορεία του
Μετά την επιτυχία του «In the company of men», το οποίο μάλιστα μπήκε στη λίστα με τις 25 πιο επικίνδυνες ταινίες του περιοδικού Premiere λόγω περιεχομένου, ο Έκχαρτ συνεργάζεται και πάλι με τον Νιλ Λα Μπιουτ το 1998 στη δραματική κομεντί «Γείτονες κι εραστές», όπου υποδύθηκε τον απελπισμένο σύζυγο μέσα σε έναν δυσλειτουργικό γάμο.
Στο καστ βρέθηκε και με τον Μπεν Στίλερ, ενώ για τις ανάγκες του ρόλου πήρε μερικά κιλά και κέρδισε σχετικά καλές κριτικές. Στα γυρίσματα της ταινίας ήταν που γνώρισε και την επίσης ηθοποιό Έμιλι Κλάιν, με την οποία αρραβωνιάστηκε, μέσα στο ’98 όμως ήρθε και ο χωρισμός τους, χωρίς πολλά λόγια, αφού ο Έκχαρτ δεν θέλησε ποτέ να παίξει το παιχνίδι των μίντια.
Στη συνέχεια πρωταγωνιστεί στην ταινία δράσης του Σκιπ Γουντς «Thursday», ενώ το 1999 συναντά την Ελίζαμπεθ Σου στα πλατό της δραματικής κομεντί «Molly», όπου η Σου υποδύεται την αυτιστική πρωταγωνίστρια και ο Έκχαρτ τον εγωκεντρικό αδερφό της. Την ίδια χρονιά σκηνοθετήθηκε και από το διάσημο σκηνοθέτη Όλιβερ Στόουν, στη δραματική, αθλητική ταινία «Κάθε Κυριακή», με πρωταγωνιστές τον Αλ Πατσίνο, την Κάμερον Ντίαζ και τον Ντένις Κουέιντ.
Στην «Έριν Μπρόκοβιτς» (2000) του Στίβεν Σόντερμπεργκ που χάρισε το Όσκαρ στη Τζούλια Ρόμπερτς, ο Έκχαρτ υποδύθηκε τον μηχανόβιο φίλο της ονόματι Τζορτζ, ενώ στη συνέχεια βρέθηκε πάλι σε μικρότερους ρόλους στις ταινίες «Nurse Betty» με τη Ρενέ Ζελβέγκερ και το Μόργκαν Φρίμαν και στη δραματική «Η υπόσχεση» σκηνοθεσίας Σον Πεν, με τον Τζακ Νίκολσον, τον Μπενίτσιο Ντελ Τόρο και την Πατρίσια Κλάρκσον.
Το 2002 συνεργάζεται και πάλι με τον Νιλ Λα Μπιουτ στη βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα, δραματική ταινία μυστηρίου «Possession» μαζί με τη Γκουίνεθ Πάλτροου και το 2003 πρωταγωνιστεί στην περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας «Ο πυρήνας: αποστολή στο κέντρο της γης». Στη συνέχεια, σκηνοθετείται και από τον Ρον Χάουαρντ στο γουέστερν-θρίλερ «The missing» και απαρτίζει το πρωταγωνιστικό καστ μαζί με τον Μπεν Άφλεκ και την Ούμα Θέρμαν στο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «Η αποζημίωση» του Τζον Γου.
Το 2004 υποδύεται τον πράκτορα του FBI στο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «Suspect zero» και το 2005 αλλάζει μοτίβο και βρίσκεται στην αισθηματική κομεντί «Εξομολογήσεις εραστών» μαζί με την Έλενα Μπόναμ Κάρτερ.
Παίρνοντας τα «πάνω» του
Το 2005, ο Άαρον Έκχαρτ ως Νικ Νέιλορ, υποδιευθυντής του λόμπι των καπνοβιομηχάνων, προσπαθεί να πείσει τον κόσμο ότι το κάπνισμα δεν κάνει και τόσο κακό στην υγεία στη σατυρική κωμωδία «Thank you for smoking» σκηνοθεσίας Τζέισον Ρέιτμαν. Ο ρόλος αυτός καταφέρνει να στρέψει τα βλέμματα πάνω στον Έκχαρτ και να του χαρίσει υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα, Independent Spirit, Satellite και Prism award, ενώ οι κριτικές είναι καλές, αναφέροντας πως ακόμη και μέσα στον κυνισμό του, ο Έκχαρτ είναι συμπαθητικός.
Την ίδια χρονιά περνάει απ’ το πρωταγωνιστικό καστ της ταινίας φαντασίας «Neverwas» και στη συνέχεια βρίσκεται στο βασισμένο σε πραγματικό έγκλημα που έγινε το 1947, φιλμ νουάρ «Μαύρη Ντάλια» του Μπράιαν Ντε Πάλμα, μαζί με τον Τζος Χάρτνετ, τη Χίλαρι Σουάνκ και τη Σκάρλετ Γιόχανσον, σε ρόλο αστυνομικού που διερευνά την υπόθεση δολοφονίας της Ελίζαμπεθ Σορτ (Μία Κίρσνερ). Αν και η ταινία έλαβε ανάμεικτες κριτικές, ο Έκχαρτ μαζί με τη Σουάνκ κατάφεραν να κερδίσουν τους κριτικούς από άποψη ερμηνείας, παρ’ όλο που τα μίντια στράφηκαν κυρίως προς τη Γιόχανσον.
Πολλές φορές ο Έκχαρτ, μάλιστα, εκλάμβανε αρνητικά το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης παραμερούσαν διάφορους ηθοποιούς για να ασχοληθούν με αυτούς που «πουλούσαν» περισσότερο ανεξαρτήτως ταλέντου, αυτό δεν τον εμπόδισε ποτέ, όμως, από το να συνεχίσει να είναι επαγγελματίας και χαμηλών τόνων. Στη συνέχεια, βέβαια, ήρθε και η δική του ώρα να μπει στη λίστα του περιοδικού People με τους πιο όμορφους ανθρώπους του 2006.
Αυτή την περίοδο βγαίνει με την τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Κριστίν Όζμπορν του αμερικανικού country συγκροτήματος SHeDAISY και εμφανίζεται, μάλιστα, και στο βίντεο-κλιπ του συγκροτήματος «I’m taking the wheel».
Πρωταγωνιστής πλάι στην Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς βρίσκεται το 2007 στην κομεντί «No reservations», ριμέικ της γερμανικής ταινίας «Mostly Martha» και λίγο αργότερα συμπρωταγωνιστεί κατά 15 κιλά βαρύτερος με την Τζέσικα Άλμπα και την Ελίζαμπεθ Μπανκς, στην κομεντί «Bill», στο ρόλο του… Μπιλ, ενός απογοητευμένου από τη ζωή και το γάμο του στελέχους εταιρίας.
Το 2008 τον περιμένει άλλη μια επιτυχία στην καριέρα του με τον «Σκοτεινό ιππότη» του Κρίστοφερ Νόλαν, όπου ο Κρίστιαν Μπέιλ ενσαρκώνει τον Μπάτμαν, ο αξέχαστος Χιθ Λέτζερ τον Τζόκερ και ο Έκχαρτ τον Εισαγγελέα Χάρβεϊ Ντεντ και τον παραμορφωμένο εγκληματία Two Face. O Νόλαν είχε παρατηρήσει τον Έκχαρτ σε προηγούμενες ταινίες, όπως στη «Μαύρη ντάλια», στο «In the company of men» και στο «Thank you for smoking» και σκέφτηκε ότι θα ήταν κατάλληλος για το ρόλο, ενώ για το χαρακτήρα αυτό ενδιαφερόταν ο Τζος Λούκας, ο Ράιαν Φιλίπε, ο Λιβ Σράιμπερ και πιθανός υποψήφιος ήταν και ο Χιου Τζάκμαν.
Η ταινία σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία με τις εισπράξεις να φτάνουν το 1 δις και να μπαίνει στη λίστα με τις πιο εμπορικές ταινίες όλων των εποχών στην 11η θέση, οι κριτικές υπήρξαν καλές και ο Έκχαρτ βρέθηκε υποψήφιος για βραβείο Saturn και Scream καλύτερου… «κακού», ενώ βραβεύτηκε μαζί με το υπόλοιπο καστ από τους κριτικούς του Οχάιο και με βραβείο People’s choice. Το μελανό σημείο της υπόθεσης ήταν ότι μετά το τέλος των γυρισμάτων, ο ένας από τους πρωταγωνιστές, ο Χιθ Λέτζερ, βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του σε ηλικία 28 ετών, από τοξικό συνδυασμό φαρμάκων.
To 2009 επιστρέφει στην κομεντί με συμπρωταγωνίστρια τη Τζένιφερ Άνιστον με το «Η αγάπη θέλει το χρόνο της» και την επόμενη χρονιά η Νικόλ Κίντμαν τον επιλέγει για σύζυγό της στη δραματική ταινία «Απώλεια» του Τζον Κάμερον Μίτσελ. Ο διάσημος ηθοποιός δηλώνει πως ο ρόλος του πατέρα που βιώνει το θάνατο του γιου του είναι ο πιο δύσκολος της καριέρας του και γι’ αυτή του την ερμηνεία βρέθηκε υποψήφιος για βραβείο Independent Spirit και βράβευση από τους κριτικούς του Σαν Ντιέγκο.
Στη συνέχεια περνάει ξανά στη δράση με την «Παγκόσμια εισβολή» του Τζόναθαν Λίμπεσμαν, η οποία σημειώνει εμπορική επιτυχία και η τελευταία του ταινία είναι το «Μεθυσμένο ημερολόγιο», του Μπρους Ρόμπινσον, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Χάντερ Σ. Τόμσον, που τον βρίσκει πλάι στον Τζόνι Ντεπ, σε ρόλο πλούσιου επιχειρηματία που ασχολείται με… σκοτεινές κτηματομεσιτικές υποθέσεις.
Προς το παρόν βρίσκεται στα γυρίσματα της ταινίας τρόμου «I, Frankenstein» η οποία θα προβληθεί στη μεγάλη οθόνη το 2013, ενώ μόλις ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της ταινίας «The expatriate» με τον Έκχαρτ στο πρωταγωνιστικό καστ, η οποία θα προβληθεί μέσα στο 2012 στους κινηματογράφους ανά τον κόσμο.
Τον ελεύθερό του χρόνο ο Άαρον Έκχαρτ ασχολείται πάλι με μια καλλιτεχνική δραστηριότητα, τη φωτογραφία, ενώ όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος, αν δεν γινόταν ηθοποιός, πιθανότατα θα έγραφε τραγούδια.
Ενδεικτική φιλμογραφία: «Slaughter of the innocents» (1993), «In the company of men» (1997), «Your friends & neighbors» (1998), «Thursday» (1998), «Molly» (1999), «Any given Sunday» (1999), «Erin Brockovich» (2000), «Nurse Betty» (2000), «The pledge» (2001), «Possession» (2002), «The core» (2003), «The missing» (2003), «Paycheck» (2003), «Suspect zero» (2004), «Conversations with other women» (2005), «Thank you for smoking» (2005), «Neverwas» (2005), «The black dalhia» (2006), «The wicker man» (2006), «No reservations» (2007), «Nothing is private» (2007), «Bill» (2007), «The dark knight» (2008), «Love happens» (2009), «Rabbit hole» (2010), «Battle Los Angeles» (2011), «The rum diary» (2011).







