Νίκος Τουλιάτος: «Στο ρίσκο κρύβεται η γοητεία του κοινού βηματισμού»

nikostouliatos
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 25 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021

Με αφορμή τη συναυλία «Κάτω απ’ την ομπρέλα σου» που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο Νίκος Τουλιάτος σχολιάζει αποκλειστικά στο Clickalife για την ιδιαίτερη σύμπραξη.

Ο Νίκος Τουλιάτος, έχοντας μία μακρά πορεία στο χώρο της τέχνης, που διαρκεί περισσότερο από 52 χρόνια, δημιουργός της percussive ensemble ΗΧΟΔΡΑΣΗ, µε αποκορύφωμα τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας, συναντά μια κυρία του τραγουδιού και σπουδαία λαϊκή φωνή, την εξαιρετική Πέγκυ Ζήνα σε μια σύμπραξη – πρόταση για την φετινή χρονιά.Με βασικό συντελεστή της παράστασης τον εξαιρετικό ενορχηστρωτή Γιώργο Ζαχαρίου που συμμετείχε στην Ολυμπιάδα της Αθήνας το 2004 και µια ομάδα που αποτελείται από 9 κρουστούς από Ελλάδα, Ιταλία, Αργεντινή, 3 κηµπορντίστες και µία φωνή που θα ταξιδέψουν µε όχημα όμορφα τραγούδια και ιδιαίτερους αυτοσχεδιασμούς σε ένα υπέροχο ηχοτοπίο που θα κυριαρχούν τα κρουστά και η φωνή.

 Τα τραγούδια που είναι επιλεγμένα από διαφορετικούς χώρους ‘’διαβάζονται’’ µε πολύ ιδιαίτερο τρόπο από τους Νίκο Τουλιάτο, Γιώργο Ζαχαρίου και Πέγκυ Ζήνα. Τρείς μουσικοί προερχόμενοι από τελείως διαφορετικές αφετηρίες και μεγάλη προσωπική πορεία συμπράττουν για να προσφέρουν και να ταξιδέψουν το κοινό σε µια πανδαισία ηχοχρωμάτων που περιλαμβάνει στιγμές από την προσωπική πορεία του καθένα σε ένα κοινό αποτέλεσμα.

Με αφορμή τη συναυλία «Κάτω απ’ την ομπρέλα σου» που  θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο Νίκος Τουλιάτος σχολιάζει αποκλειστικά στο Clickalife για την ιδιαίτερη σύμπραξη.

«Σε όλη μου την καλλιτεχνική μου περιπέτεια προσπαθούσα να βρω δημιουργικές προκλήσεις, άσχετα από την όποια αποδοχή ή εμπορικότητα θα μπορούσαν να έχουν. Πάντα το κίνητρο μου ήταν η καλλιτεχνική αξία που θα μπορούσε να προκύψει. Δεν με ενδιέφερε ποτέ να έχω σίγουρα δεδομένα ούτε για την καλλιτεχνική ούτε για την εμπορική επιτυχία του κάθε εγχειρήματος. Αυτό που είχε πάντα σημασία ήταν και παραμένει να είναι το ταξίδι, όπως λέει ο Καφάβης. Με γοητεύει να ανακαλύπτω πράγματα που δεν ξέρω μέχρι…την στιγμή που κάνω την πρώτη κίνηση.

Μου αρέσει να ψάχνω να βρω ισορροπίες εκεί που δεν φαίνεται να υπάρχουν. Δεν μου αρέσει η ακινησία και η σιγουριά. Δεν μου αρέσει η ακυμάτιστη ζωή με την ασφάλεια που παρέχει η ήρεμη θάλασσα. Αυτή ήταν η καλλιτεχνική μου περιπέτεια και αυτός είναι ο τρόπος μου. Και εάν η κάθε επαφή, μου αποκαλύπτει και τις ανθρώπινες πλευρές που κάνουν την συνεργασία σημαντική και δημιουργούν τα δεδομένα της συνέχειας τότε αυτό είναι ιδανικό.

Σε αυτή λοιπόν την συνεργασία υπάρχουν όλα τα στοιχεία. Διαφορετικοί χώροι, διαφορετικές, οπτικές, μία σπουδαία κυρία του τραγουδιού. Ένας καινούριος χώρος για ‘μένα και ένας υπέροχος άνθρωπος. Πρόκειται για μια συνεργασία που πιστεύω απόλυτα ότι θα δημιουργήσει κάτι. Τι; Δεν ξέρω. Αλλά στο ρίσκο κρύβεται η γοητεία του κοινού βηματισμού.

Την Πέγκυ την συνάντησα με τον Πλέσσα πριν από χρόνια. Δεν την γνώριζα και με εντυπωσίασε. Την παρακολούθησα στην ΕΡΤ σε διάφορα αφιερώματα και μου άφηνε κάθε φορά μία τόσο όμορφη αίσθηση, που το τηλέφωνο για να ‘’περπατήσουμε’’ μαζί ήταν μια πολύ φυσιολογική εξέλιξη. Και έτσι το όποιο ρίσκο με ανθρώπους με Α κεφαλαίο (κάτι σπάνιο στις μέρες μας) και καλλιτέχνες με περιεχόμενο (επίσης σπάνιο) τότε σίγουρα θα δημιουργήσει και καλλιτεχνικά και γιατί όχι και εμπορικά αποτελέσματα.

Όσον αφορά το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, αυτό καθορίζεται από την Πέγκυ, τον Γιώργο Ζαχαρίου που κάνει τις ενορχηστρώσεις, από εμένα και την Ηχόδραση. Πρόκειται για μια συναυλία – παράσταση που εκτός από τους τρεις μας συμμετέχουν 10 κρουστοί,  κημπορντίστες, 1 βιολί, και 3 φωνές. Ένα πολύ ιδιαίτερο σχήμα που θα δώσει μια διαφορετική εκδοχή σε τραγούδια πολλών δημιουργών όπως Θεοδωράκη, Νικολόπουλου Τόκα, Καλδάρα, Μικρούτσικου, Μουκίδη, Χατζηνάσιου, Παπαδόπουλου, Κραουνάκη, Μπουγά, Σπανού, Μάλαμα κ.α. Γνωστά τραγούδια τα οποία διαβάζονται με έναν διαφορετικό τρόπο σε μια συναυλία – έκπληξη με κυρίαρχο ρόλο τα κρουστά και τον αυτοσχεδιασμό»