Οι Sugahspank! & The Swing Shoes κλείνουν τη σεζόν στο Faust

sugahspank-kai-the-swing-shoes-the-swing-shoes
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 29 ΜΑΙΟΥ 2015

Η εκρηκτική Sugahspank! μαζί με τους Swing Shoes στη σκηνή του Faust την Κυριακή 31 Μαΐου.

Η συνεργασία αυτή κρατάει ήδη 5 χρόνια και συνεχίζει να ξαφνιάζει. Η «μαύρη Πειραιώτισσα» και οι γεμάτοι ενέργεια Swing Shoes έχουν δημιουργήσει ένα τοπίο αβίαστο και αυθεντικό.

Μουσικά, οι αναφορές τους είναι ριζωμένες στην παράδοση αλλά  οι εκτελέσεις τους είναι σχεδόν πάντα ανατρεπτικές. Το ρεπερτόριο τους διαρκώς εξελίσσεται.

Με δικές τους συνθέσεις αλλά και λατρεμένα κομμάτια της μαύρης μουσικής παράδοσης επιστρέφουν στο Faust για να κλείσουν μια πολύ δημιουργική σεζόν.

Πληροφορίες: Κυριακή 31 Μαΐου στο Faust, Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Μοναστηράκι. Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00 | Ώρα έναρξης: 22:30. Είσοδος: 5 ευρώ | Mε κράτηση σε τραπέζι ή stool: 8 ευρώ.

Swing, η ιστορία

Το είδος του σουίνγκ πρωτοεμφανίστηκε μετά το 1920 στο Σικάγο, στις μεγάλες ορχήστρες νέγρων και κυρίως του Κάουντ Μπέζι και της Μαίρη Λου Γουίλλιαμς. Μετά το 1930 όμως πλήθαιναν οι μεγάλες ορχήστρες και οι λευκοί άρχισαν να αντιγράφουν τη μουσική των μαύρων. Η μουσική καλλιέργεια των λευκών τους έκανε νά διαμορφώσουν ένα άλλο είδος τζαζ με στοιχεία ευρωπαϊκής μουσικής. Από τότε μέχρι σήμερα δεν έπαψαν οι επιδράσεις, είτε προέρχονταν από την κλασική μουσική είτε από την ξένη λαϊκή. Χάρη στο σουίνγκ, όμως, άνοιξαν οι ορίζοντες της τζαζ και άρχισε η διάδοση της και εξω από την Αμερική.

Από το 1935 μέχρι το 1945 όλες oι ορχήστρες έπαιζαν σουίνγκ, η νεολαία χόρευε τον αντίστοιχο χορό, το ραδιόφωνο μετέδιδε προγράμματα τζαζ ενώ παράλληλα γίνονταν κοντσέρτα και περιοδείες. Επιπλέον, ο Μπένι Γκούντμαν είχε στεφθεί βασιλιάς του σουίνγκ ενώ ονομαστές ορχήστρες ήταν αυτές των αδελφών Τόμμυ & Τζίμμυ Ντόρσεϋ και του Γκλεν Μίλλερ.

Μέσα από τις μεγάλες ορχήστρες του σουίνγκ, ξεπήδησαν πολλοί μουσικοί που έδωσαν ώθηση στους νεώτερους να καινοτομήσουν ριζικά στη τζαζ, προκαλώντας τη βαθμιαία μετάβαση από τις παλιές μορφές προς τις νεότερες. Μεγάλες προσωπικότητες αυτής της «μετάβασης» είναι ο Τσάρλι Κρίστιαν στην κιθάρα, ο Λέστερ Γιανγκ στο τενόρο σαξόφωνο, ο Τζίμμυ Μπλάντον στο μπάσο και ο Ρόυ Έλντριτζ στην τρομπέτα.

Στα χρόνια του σουίνγκ εμφανίζονται και οι σημαντικότερες τραγουδίστριες και τραγουδιστές της τζαζ: η Έλλα Φιτζέραλντ, η Μπίλλι Χόλιντεϋ, η Ανίτα Ό Ντέυ, ο Φρανκ Σινάτρα, ο Τζίμμυ Ράσσιγκ κ.ά.

Ένας συνδυασμός του σουίνγκ με την αφρο-κουβανέζικη μουσική σχημάτισε το Μάμπο και επηρέασε ορχήστρες όπως του Τίτο Πουέντε ενώ και οι ορχήστρες σουίνγκ συνήθιζαν να παίζουν κομμάτια σε αυτούς τους ρυθμούς.

Ένα από τα θετικά στοιχεία του σουίνγκ ως μουσικό είδος αποτελεί το γεγονός ότι χρησιμοποίησε στις ορχήστρες λευκούς και νέγρους μουσικούς μαζί. Αυτό ήταν μια νίκη στις φυλετικές διακρίσεις των Αμερικανών και στην επιμονή τους να θεωρούν την τζαζ μουσική μόνο των νέγρων.

Πηγή: wikipedia