Στην «πυρά» η Taylor Swift για τα εμπορικά σήματά της

taylor-swift
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Η Αμερικανίδα pop star έχει κάνει αίτηση κατοχύρωσης των πνευματικών δικαιωμάτων για τίτλους, στίχους και φράσεις από τον επερχόμενο δίσκο της.

Μετά την κριτική που της ασκήθηκε για το αμφιλεγόμενο fan club της, οι δικηγορικοί εκπρόσωποι της Taylor Swift έσπευσαν να μετριάσουν τις αντιδράσεις για την απόφασή της να κάνει αίτηση για τα πνευματικά δικαιώματα ορισμένων φράσεων και στίχων από το νέο της άλμπουμ.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα στην εβδομάδα έγινε γνωστό πως η Taylor έχει καταθέσει τις σχετικές αιτήσεις για να κατοχυρώσει πνευματικά δικαιώματα για τον τίτλο του πρόσφατου single της, «Look What You Made Me Do», και τον στίχο «The old Taylor can’t come to the phone right now», μεταξύ άλλων, για να χρησιμοποιηθούν σε merchandise όπως μπλουζάκια, τσάντες και αφίσες. Στο παρελθόν, η Αμερικανίδα τραγουδίστρια είχε επιχειρήσει να αποκτήσει το αντίστοιχα δικαιώματα για φράσεις από το προηγούμενο άλμπουμ της, «1989», - συμπεριλαμβανομένου και του τίτλου. Τότε η Swift είχε καταθέσει αίτηση για φράσεις όπως «Blank Space», «Nice To Meet Ya, Where Ya Been?» και «this sick beat».

Ο έκτος δίσκος της Taylor Swift, με τίτλο «Reputation», κυκλοφορεί στις 10 Νοεμβρίου.

Σύμφωνα με τον νομικό εκπρόσωπο της τραγουδίστριας, Jeremy Morton, η κίνηση έγινε επειδή συχνά η βιομηχανία μόδας προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τη δημοφιλία καλλιτεχνών, «κλέβοντας» φράσεις και στίχους για τα ενδύματά τους. Απαντώντας στην κριτική για τις αιτήσεις που κατέθεσε η Swift για φαινομενικά κοινότυπες φράσεις, ο δικηγόρος Jeremy Morton εξήγησε στο ΝΜΕ πως μπορεί να αποκτηθεί εμπορικό σήμα «για οποιαδήποτε φράση» με στόχο να χρησιμοποιηθεί σε merchandise.

«Για να μεταμορφωθεί ένα στίχος ή τίτλος σε εμπορικό σήμα χρειάζεται επένδυση στην “εκπαίδευση του κόσμου” να αναγνωρίζει την φράση ως μια πηγή προϊόντων». Αυτό, σημείωσε ο δικηγόρος, μπορεί να γίνει «μέσω εκτεταμένης χρήσης σε αγαθά, προστασία μέσω κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος, κατάλληλη σήμανση για τα πνευματικά δικαιώματα του σήματος και την αποτελεσματική επιβολή κυρώσεων κατά μη εγκεκριμένων προϊόντων». Στην περίπτωση καλλιτεχνών όπως η Taylor Swift αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, αφού οι καταναλωτές συχνά αγοράζουν αγαθά με το όνομα και την εικόνα ενός καλλιτέχνη επειδή τους αρέσει και όχι επειδή θεωρούν ότι τα αγαθά αυτά έχουν λάβει την έγκριση του καλλιτέχνη. Έτσι, λοιπόν, η νομική πλευρά της Swift θεώρησε πως είναι πιο εύκολο να αποκτήσει τα σχετικά εμπορικά σήματα, ώστε να διαφυλάξει τα πνευματικά δικαιώματά της.