Δισκοκριτική: «King Animal» Soundgarden

diskokritiki-king-animal-soundgarden

ΔΕΥΤΕΡΑ, 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Ένα από τα τελευταία συγκροτήματα της εποχής του grunge, οι Soundgarden, επιστρέφουν στη δισκογραφία με νέο στούντιο άλμπουμ, υπό τον τίτλο «King Animal».

Η παρέα, που ξεκίνησε το μουσικό της ταξίδι από το Σιάτλ -το 1984, αποτελείται από τον μοναδικό Chris Cornell (Audioslave) στα φωνητικά, τον Kim Thayil στην κιθάρα, τον Ben Sheperd στο μπάσο και τον Matt Cameron στα ντραμς.

Έχοντας περάσει δεκαέξι χρόνια από το «Down On The Upside» του 1996, όταν και διαλύθηκε το συγκρότημα λόγο διαφωνίας, έφτασε η ώρα να σημάνει η λήξη της δισκογραφικής αποχής με την επανένωση της μπάντας, και με την κυκλοφορία της νέας τους δουλειάς, να δηλώσουν δυναμικά το «παρών».

Το άλμπουμ ανοίγει το «Been Away Too Long». Το κομμάτι -που παίχτηκε στην επιτυχημένη σειρά «Sons Of Anarchy»- διαθέτει υπέροχες μελωδικές γραμμές, που ακόμα και σε απανωτές ακροάσεις δεν κουράζει.

Ακολουθεί το up tempo «Non State Actor», με απλή σύνθεση και ρυθμό που δεν τον ξεχνάς εύκολα, ενώ το «By Crooked Steps», με το καταπληκτικό μπάσο του Ben Sheperd να «ντύνει» την υπέροχη φωνή του Chris Cornell, είναι ένα από τα καλύτερα τραγούδια του «King Animal».

Για τα δεδομένα του συγκεκριμένου είδους μουσικής, το «A Thousand Days Before», με την ανατολίτικη γραμμή του δίνει μια διαφορετική πνοή, ενώ οι εκπληκτικές αλλαγές ρυθμού πλαισιώνονται με άψογο τρόπο από την πολύχρωμη χροιά του Cornell και την ευρηματικότητα του Kim Thayil στο παίξιμο της κιθάρας.

Αγαπημένος χαρακτηριστικός ήχος Soundgarden πηγάζει από το «Blood On The Valley Floor», το οποίο δίνει τη σκυτάλη στο «Bones Of Birds» που διαθέτει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να γίνει επιτυχία, ενώ με άνεση θα καταλάμβανε μια θέση σε συλλογή best of του συγκροτήματος.

Ο Matt Cameron πριν την κυκλοφορία του έκτου στουντιακού άλμπουμ είχε δηλώσει ότι «στη νέα δουλειά του συγκροτήματος υπάρχει κλασικό heavy rock, με sludge riff και πολύ δυνατά φωνητικά» και η επιβεβαίωσή του έρχεται μέσα στα κομμάτια «Taree», «Attrition» και «Black Saturday».

Οι στίχοι που ακούγονται στο «King Animal», πραγματεύονται την άσχημη κατάσταση που επικρατεί –όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη- με χαρακτηριστικό παράδειγμα το «Halfway There».

Στην τελική ευθεία της ακρόασης μας βάζει το «Worse Dreams», το οποίο ψάχνει την θέση του ανάμεσα στα κορυφαία της δουλειάς, ενώ το «Eyelid’s Mouth» με το όμορφο κλείσιμό του και το χαλαρό «Rowing», συμπληρώνουν τα 52 λεπτά της διάρκειας ενός άλμπουμ που άργησε δεκαέξι χρόνια.

Οι Soundgarden μέσα από τα κομμάτια του νέου πονήματός τους δείχνουν ότι δε μπαίνουν σε διαδικασία να αντιγράψουν επιτυχημένες συνταγές από τα 90s, ενώ διατηρούν τα προσωπικά τους στοιχεία.

Με πολύ έξυπνο τρόπο αποφεύγουν την βαρετή επανάληψη, χωρίς να κάνουν αλλαγές που μπορεί να ξενίσουν ή ακόμα και να αλλοιώσουν την ποιότητα του ήχου του.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι το «King Animal» να ακούγεται από την αρχή ως το τέλος ευχάριστα, χωρίς όμως να έχει απαιτήσεις να μπει στην λίστα με τις κορυφαίες δημιουργίες της μπάντας. Το άλμπουμ δύσκολα θα μπορούμε να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός για να προσελκύσει νέο κοινό, αν και οι Soundgarden το στηρίζουν βγάζοντάς το σε βινύλιο και κάνοντας περιοδεία.

Θα ήταν καλή περίπτωση η παρέα από το Σιάτλ να διαλέξει τη χώρα μας για μια στάση, ώστε να μπορέσουμε να απολαύσουμε ζωντανά τους δυνατούς κιθαρισμούς να μονομαχούν με τα ντραμς, υπό την σκέπη των μοναδικών χρωματισμών της φωνής του αγαπημένου Chris Cornell.

Καλλιτέχνης: Soundgarden

Album: «King Animal»

Record Label: Seven Four Entertainment and Republic

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΡΗΣ