Δισκοκριτική: «Tears On Tape» ΗΙΜ

diskokritiki-tears-on-tape-iim

ΔΕΥΤΕΡΑ, 13 ΜΑΙΟΥ 2013

«Παγιδευμένη στο φθινόπωρο», η φιλανδική gothic rock μπάντα ΗΙΜ «δίνει φιλιά στο κενό» και μετά από δύο χρόνια απουσίας από τα δισκογραφικά δρώμενα «στέλνει τις καρδιές στον πόλεμο» με την 8η στούντιο δουλειά της, με τίτλο «Tears On Tape», υποσχόμενη ότι «όλα τα χείλη θα μελανιάσουν».

Ακολουθώντας τη νόρμα της μουσικής τους κοσμηματοθήκης, που μέχρι σήμερα περιλαμβάνει επτά δίσκους, με το «Dark light» να έχει καταγραφεί ως το πρώτο άλμπουμ συγκροτήματος στην ιστορία της Φινλανδίας που έγινε χρυσό στις ΗΠΑ, το 2006, οι HIM ευελπιστούν να ικανοποιήσουν στο έπακρο τους πιστούς οπαδούς τους με τον νέο τους «δακρυσμένο» δίσκο.

Η βολή εκκίνησης για τη δημιουργία του συγκροτήματος δόθηκε το 1991, από τον συνθέτη, στιχουργό και τραγουδιστή Ville Valo, τον κιθαρίστα Mikko Lindström και τον μπασίστα Migé Amour (γνωστό και ως Mikko Paananen). Το αρχικό τους όνομα ήταν His Infernal Majesty. Όμως, μετά τον πρώτο τους δίσκο, το μετέτρεψαν στο πιο σύντομο και εύκολο ΗΙΜ, για να αποφύγουν την οποιαδήποτε σύνδεση με τους σατανιστές.

Έχοντας γράψει τη μουσική και τους στίχους σε όλα τα κομμάτια του γκρουπ, ο Ville Valo - με τα αναρίθμητα τατουάζ του, ανάμεσα στα οποία είναι και τα πρόσωπα του αμερικανού ποιητή και συγγραφέα Τσαρλς Μπουκόφσκι και του γάλλου ποιητή Τσαρλς Μποντλέρ και τα μάτια του Έντγκαρ Άλλαν Πόε- βασανιζόταν από στρες, κρίσεις πανικού και αϋπνίες, ενώ είχε και σοβαρό πρόβλημα αλκοολισμού.

Το 2007, μετά την προειδοποίηση του γιατρού του ότι σύντομα θα πάθαινε έμφραγμα, λόγω της πολύχρονης υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, αποφάσισε να νικήσει τον εθισμό του. Πήγε οικειοθελώς σε κέντρο απεξάρτησης, χωρίς να το πει καν στα μέλη του συγκροτήματος και, τελικά, τα κατάφερε.

«Η μουσική ήταν το καταφύγιό μου σε καλές, αλλά και άσχημες στιγμές. Τα δάκρυα που κυλούν στους καλλιτέχνες τις στιγμές της δημιουργίας, είναι αυτά που μας κάνουν να συνεχίζουμε. Η λέξη «Tape» στον τίτλο είναι συμβολική, προσδιορίζει την κατάθεση καρδιάς. Όταν κάνεις κάτι με τη καρδιά σου, είναι καλό και κανείς δεν μπορεί να το πάρει. Είναι τόσο δύσκολο να αρχίσεις να γράφεις. Αλλά όταν έρθει η έμπνευση, σε αναζωογονεί και σου δίνει τη δυνατότητα να αισθάνεσαι ότι έχεις λόγο ύπαρξης», δήλωσε πρόσφατα ο frontman των ΗΙΜ.

Το εξώφυλλο του άλμπουμ, το οποίο επιμελήθηκε ο Daniel P. Carter, πέρα από το γνωστό heartagram, έχει ένα φίδι, που σχηματίζει έναν κύκλο και μέσα σε αυτό είναι ένα αστέρι με επτά κορυφές. Πάνω στο φίδι αναγράφονται κάποια σύμβολα γραφής τα οποία μοιάζουν και λίγο με ελληνικά. Πρόκειται για την γραφή malachim, η οποία δημιουργήθηκε τον 16ο αιώνα και αναγράφει – έχοντας υψηλής αισθητικής αποτέλεσμα -το ρεφρέν του κομματιού «Tears On Tape», «I will follow into your heart sketching rain from afar. Tears on tape, she surrenders needle in arm while we dance into the storm».

Το εναρκτήριο κομμάτι «Unleash The Red» ανοίγει το άλμπουμ, αποπνέοντας μια διάθεση πειραματισμού, η οποία κρύβεται για λίγο πίσω από τις σκληρές κιθάρες του «All Lips Go Blue», για να εμφανιστεί αργότερα, συμπράττοντας με τα keyboards, στο σκληρής μελοδραματικής διάθεσης «Love Without Tears».

Το επιθετικό riff του «Will Be The End Of You» μάς οδηγεί στην ποιοτική mid tempo μπαλάντα «Tears On Tape», η οποία δεν μπορεί να συγκριθεί με μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Join Me» και «Funeral Of Hearts», αλλά στέκεται με αξιοπρέπεια και θα βρει εύκολα τον χώρο της στο ραδιοφωνικό τοπίο.

Ξέφρενες κιθάρες συνωμοτούν με δυναμικά ξεσηκωτικά ντραμς στο «Into The Night» για ένα σχεδόν τετράλεπτης διάρκειας ταξίδι στο παρελθόν, ενώ στο αρκετά μελωδικό «Hearts At War» που ακολουθεί, με εμφανείς επιρροές από Sabbath και όμορφα γυρίσματα, οι κιθαρισμοί εξακολουθούν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το instrumental «Trapped In Autumn» υποδέχεται το εντυπωσιακό « No Love» και τις μελαγχολικές πινελιές του «Drawn & Quartered», το οποίο μας φέρνει στο μυαλό το «Dark Light». Κιθάρες και μπάσο δημιουργούν industrial ατμόσφαιρα τύπου «Silent Hill» στο «Lucifers Chorale» και ανοίγουν τον κατάλληλο δρόμο για να εμφανιστεί το «W.L.S.T.D» (when love starts to die), το πιο «μεταλλικό» κομμάτι του άλμπουμ. Χαλαρά πλήκτρα αγκαλιάζουν τους ιδιαίτερα απαλούς λαρυγγισμούς του Valo στο «Kiss the Void» που κλείνει το άλμπουμ με μια διάθεση «εξαΰλωσης» της συνολικής ακουστικής εμπειρίας.

Για τη φιλανδική μπάντα, που ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να παράγει δουλειά εφάμιλλη των «Razorblade Romance» και «Love Metal», η ευκολότερη διαδρομή που θα οδηγούσε σε μια δυναμική επάνοδο, εμπεριέχει όλα τα παρελθοντικά συστατικά της επιτυχίας, έλλειψη αγάπης, εγκατάλειψη, μοναξιά, σκοτεινή ατμόσφαιρα, «ντυμένα» πάντα με τα ιδιαίτερα φωνητικά του Valo.

Αν κάποιοι δεν μπορούν να προσαρμοστούν στα σημερινά δεδομένα και αναπολούν τις δόξες και τα μεγαλεία του θρυλικού «Love Metal», θα βρεθούν απέναντι σε μια προσεγμένη παραγωγή, που φέρει την υπογραφή του Hiili Hiilesmaa, η οποία επιχειρεί να βοηθήσει το γκρουπ να κάνει το επόμενό του βήμα, προσφέροντάς μας ένα μουτζουρωμένο ερωτικό γράμμα, με μεγάλα κεφαλαία γράμματα, το οποίο περιμένει υπομονετικά να το αποκρυπτογραφήσουμε με προσοχή.

Καλλιτέχνης: ΗΙΜ

Album: «Tears On Tape»

Record Label: Razor&Tie/Cooking Vinyl's - Double Cross.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης